P-bus bij 9-5

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
brinky
Donateur
Donateur

P-bus bij 9-5

Bericht door brinky » di 12 jun, 2012 14:48

Hela lieden,

waar steken jullie de CANUSB in de P-bus bij een 9-5? Ik zit nu veelal via de I-bus vanaf de ACC connector te spelen... maar voor het flashen is een aansluiting over de P-bus een stuk sneller... dus ben benieuwd hoe jullie dit opgelost hebben.

Maarten
Lid van verdienste

Re: P-bus bij 9-5

Bericht door Maarten » di 12 jun, 2012 15:09

Voor een permanente aansluiting zou ik bij de connector van de ECU aftakken.

Als je een auto van een klant wil finetunen kan je via de ACC met een open bin werken en als je klaar bent gewoon de ECU er even uit halen en dan flashen.

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » di 12 jun, 2012 15:17

Nee, gaat om een eigen auto om mee te spelen...

Maar waar zit de P-bus bij een 9-5 allemaal? Alleen bij de ECU? Het zou zo mooi zijn om er ff een connectortje voor te solderen die op elke 9-5 zo is in te prikken... 8)

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » di 12 jun, 2012 15:36

Behalve via de connector van de ECU kan je ook aftappen bij de stuuruitslagsensor (is dat een goede vertaling van steering angle sensor?) en de aansluiting van de MIU.

Mijn voorkeur zou uitgaan naar de connector van de ECU. Je komt er makkelijk bij en je kan een kabel met stekkertje laten uitkomen in het handschoenenkastje. Millerman en G-ice rijden volgens mij ook zo rond.

Een los connectortje dat je kan aansluiten op de P-bus zoals je doet voor de I-bus bij de ACC heb ik nog niet gezien.

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » di 12 jun, 2012 17:50

Ik heb die alleen gezien bij Frederik van Maptun. Hij had een connector die je onder de motorkap kon plaatsen. Hij ging dan tussen een bestaande connector die midden tegen het schutbord. Maar dan sta je dus stil en kun je niet rijdend wat dingen monitoren of aanpassen.

En ik tap inderdaad direct van de ECU af. Draadje gaat dan mooi naar beneden en komt meteen achter het handschoenenkastje uit. Gaatje achterin geboord en klaar!

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » di 12 jun, 2012 23:04

Makkelijkste is bij de ECU aftappen, als je je handschoenen kastje weg haalt zie je je ecu meteen zitten.
Gaatje in je handschoenen kastje maken en klaar is piet friet.

Plaats reactie