*Solved* 3"Downpipe en Check Engine

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
BartusKN.nl
Geregistreerd lid

*Solved* 3"Downpipe en Check Engine

Bericht door BartusKN.nl » do 07 jun, 2012 10:46

Goededag,

Ik zit in een dilema waar ik geen antwoord op heb.
Gisteren is een 3"Downpipe met sportkat gemonteerd. Daar hebben wij ook de 2de labda aangesloten.

Bij wegrijden en starten niets aan de hand, weersomstandigheden waren nat.
's Avonds weer de auto in gesprongen om stukje te gaan rijden omdat het droog en zonnig was.
Kreeg ik bij de supermarkt, waar ik wat moest halen, een "Check Engine" lampje.

Nou heb ik G-Ice software in de auto zitten en de garage denkt dat de software komt te vervallen als ik daar de 2de labda laat uit zetten.

Klopt dit? Of kan de garage deze waardes aanpassen zonder problemen?
Ik heb Gijs al een bericht gestuurd maar omdat ik vanmiddag anders bij garage langs ga wil ik het asap weten.

Zie meer info van setup: viewtopic.php?f=18&t=112771&start=135#p1284494" onclick="window.open(this.href);return false;

BartusKN.nl
Geregistreerd lid

Re: HELP! 3"Downpipe en Check Engine

Bericht door BartusKN.nl » do 07 jun, 2012 11:03

Krijg net antwoord op vraag van Gijs, en die meldt probeer het en lukt het niet kom je toch langs.

BartusKN.nl
Geregistreerd lid

Bericht door BartusKN.nl » do 07 jun, 2012 22:37

De weg was alles behalve droog vanavond. Maargoed even voor de goede orde, onze beste man Gijs heeft toen ik bij Mink in Breda was even software getweaked.
Ook de sensor uit gezet stuk test gereden en ging prima.

Nu heb ik 140km even lekker gecruised met snelheiden tussen 100km/h en de 150km/h. Kom ik bij de afrit Lelystad, ga even naar de Mac Donalds.
Bij de Mac Drive gas geven in ze 1, en BAM! zie het Check Engine lampje weer oplichten.

Wat misschien kan is dat ik (bij het plaatsen van de downpipe) de labda sensors heb omgedraaid. Kan iemand mij melden welke sensor waar zit naast je blok?

Ik heb vanaf buiten de auto aan de voorkant gezien kijkende naar je voorruit, de meest rechter stekker (Blauw rood) aangesloten op de eerste labda sensor.
De Bruinig rode, die zit aan de kant van het blok (links) aangesloten op de 2de sensor met de verlengkabel achter de katalysator.

Iemand een Idee ?

BartusKN.nl
Geregistreerd lid

Bericht door BartusKN.nl » vr 15 jun, 2012 21:24

Plaats reactie