vermogen weten
-
erwinver
- Geregistreerd lid
vermogen weten
Hoi HAllo hoe kim ik het vermogen te weten van mijn Saab moet Hirsh getuned zijn maar heb geen idee hoe en wat het vermogen is
kan iemand mij helpen aan info dan wel weet je hoe of wat ik hoor het graag
kan iemand mij helpen aan info dan wel weet je hoe of wat ik hoor het graag
-
Garrett
- Lid van verdienste
Re: vermogen weten
1 mogelijkheid; op een Dynojet vermogensbank laten testen...
-
erwinver
- Geregistreerd lid
Fleche R
Klinkt indrukwekkend die dynojet lijkt me een hypermoderne douche wat is het, waar vind ik het en wat kost me zo iets???
Klinkt indrukwekkend die dynojet lijkt me een hypermoderne douche wat is het, waar vind ik het en wat kost me zo iets???
-
turboflix
- Donateur

we zijn laatst met een groep geweest naar KleinJan in Nijverdal.
Ik dacht iets van 40 euro de man.. maar als je individueel gaat zal het wel duurder zijn denk ik..
kijk voor een verslag in het hoofdstukje 'meetings' bij vermogenstestdag of klik op de volgende link viewtopic.php?t=846
gr,
f
Ik dacht iets van 40 euro de man.. maar als je individueel gaat zal het wel duurder zijn denk ik..
kijk voor een verslag in het hoofdstukje 'meetings' bij vermogenstestdag of klik op de volgende link viewtopic.php?t=846
gr,
f
-
turboflix
- Donateur

maar even serieus:
je gaat mij niet wijsmaken dat je niet weet wat voor auto je hebt en welke stage je van Hirsch hebt ??
je gaat mij niet wijsmaken dat je niet weet wat voor auto je hebt en welke stage je van Hirsch hebt ??
-
erwinver
- Geregistreerd lid
even serieuzer
ik weet het echt niet maar wil het wel graag weten
heb m zo gekocht met de opmerking hirsch getuned kan ook heel goed zo zijn want de auto rijd als een kanon en is er zenuwachtig maar ik wil meer weten. via de tech viel er niet veel uitte lezen. Kan ik uiterlijk iets zien onder de kap??
ik weet het echt niet maar wil het wel graag weten
heb m zo gekocht met de opmerking hirsch getuned kan ook heel goed zo zijn want de auto rijd als een kanon en is er zenuwachtig maar ik wil meer weten. via de tech viel er niet veel uitte lezen. Kan ik uiterlijk iets zien onder de kap??
-
Hanm
- Lid van verdienste
Niet onder de kap, maar wel achter de vloerbedekking nabij de rechter A-stijl... daar zit de trionic computer welke voorzien zal moeten zijn van een Hirsch sticker met de nodige info over de software op jouw 9-3.
-
erwinver
- Geregistreerd lid
sorry voor zoveel onbegrip maar waar zit de rechter a stijl??
-
Maarten
- Lid van verdienste
De A-stijl is de schuine stijl aan de zijkant van de voorruit. In het verlengde hiervan is de Trionic computer gemonteerd. Anders gezegd: in de beenruimte aan de passagierskant.
Op de foto's is te zien hoe je bij die computer kan komen.

Als jouw 9-3 inderdaad door Hirsch getuned is dan zit onderstaande sticker waarschijnlijk op de Trionic computer.

Op de foto's is te zien hoe je bij die computer kan komen.

Als jouw 9-3 inderdaad door Hirsch getuned is dan zit onderstaande sticker waarschijnlijk op de Trionic computer.

-
erwinver
- Geregistreerd lid
Maarten, kijk dat is inderdaad peppie en kokkie taal.zeker met die foto's erbij snap ik het. Kan het ook zijn dat die trionic opgeborgen zit aan de binnenkant van de passagierskant. Dan bedoel ik midden console, want die heb ik laatst opengehad voor het plaatsen van de handsfreeset en daar zat ook een dergelijke aluminium doosje en dat is bij mijn vorige nooit opgevallen dat het daar ook zat. Maar dat was een 900 cabbie en dit is een 9-3 cabbie.
IS er echt helemaal nergens onders te ontdekken dat hirsch iets gedaan heeft want ik kan me niet herinneren dat er een sticker op die aluminium box zat of het moet aan de achterkant geweest zijn maar die heb ik er niet afgehaald omdat dat ding goed vast zat. Merken jullie het verschil door te rijden??
IS er echt helemaal nergens onders te ontdekken dat hirsch iets gedaan heeft want ik kan me niet herinneren dat er een sticker op die aluminium box zat of het moet aan de achterkant geweest zijn maar die heb ik er niet afgehaald omdat dat ding goed vast zat. Merken jullie het verschil door te rijden??
-
Hanm
- Lid van verdienste
Bij de middenconsole zit hij zeker niet, wat je daar gezien hebt is mogelijk de versterker van een audio-upgrade (AS-3), dat is tenminste het enige aluminiumkleurige doosje wat ik me aldaar kan voorstellen. De Trionic computer zit echt zoals op de foto's van Maarten staat, ik zou daar serieus even naar kijken, daar moet een Hirsch label op zitten met informatie als softwareversie en de datum dat ie geherprogrammeerd is.
-
Hanm
- Lid van verdienste
Zo ziet een door Hirsch gelabelde trionic computer eruit:

-
erwinver
- Geregistreerd lid
Ik ga snel kijken hoelang doe je er ongeveer over om de boel even open te gooien en te vinden waar ie zit
-
Hanm
- Lid van verdienste
De door Maarten's fotos aangegeven procedure kost hooguit 10 minuten. je hebt er een dopsleutel 10 voor nodig en een torx 25 (zit in het gereedschapssetje bij het reservewiel).
De torx 25 is overigens misschien niet eens nodig, waarschijnlijk kun je het label al wel zien als je alleen de bekleding los haalt.
Als het wel nodig is de computer naar beneden te schuiven, zou ik de stekker er gewoon op laten zitten, lukt dat niet dan adviseer ik je eerst de accupolen los te maken en even te wachten. Maar nogmaals, ik denk dat het loshalen van de bekleding voldoende is, je bent dan al met al een kwartiertje kwijt voor het loshalen en weer dichtmaken....
Succes!!!
De torx 25 is overigens misschien niet eens nodig, waarschijnlijk kun je het label al wel zien als je alleen de bekleding los haalt.
Als het wel nodig is de computer naar beneden te schuiven, zou ik de stekker er gewoon op laten zitten, lukt dat niet dan adviseer ik je eerst de accupolen los te maken en even te wachten. Maar nogmaals, ik denk dat het loshalen van de bekleding voldoende is, je bent dan al met al een kwartiertje kwijt voor het loshalen en weer dichtmaken....
Succes!!!
-
Maarten
- Lid van verdienste
Bij een door Hirsch getuned exemplaar gaat de turbodrukmeter verder het rode gebied in dan bij een standaard 9-3. De naald blijft op de grens van oranje en rood steken bij een 'normale' fullpressure turbomotor. Met Hirsch Performance software gaat de naald enkele mm het rood in.