maptune alleen bij tholen?

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
9-3turbo205
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door 9-3turbo205 » vr 10 feb, 2012 23:04

Ik woon in groningen en overweeg een maptune upgrade stage 1. Autobedrijf tholen zit alleen erg ver bij mij uit de buurt. Is er iets/iemand dichter bij groningen? Ik hoor wat wisselende verhalen over speek...

carlsson
Geregistreerd lid

Re: maptune alleen bij tholen?

Bericht door carlsson » za 11 feb, 2012 0:26

Kun je toch ook eens direct bij Maptun Zweden proberen, die hebben gewoon een web-winkel, http://www.maptun.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Die Maptuner dat is een vrij simpele hand-held tuningsprogramma drager, misschien is die er ook voor jou Saab. Die bewaart ook het standaard ECU-programma dat hij al het ware omzet. Op basis van je VIN-nummer weten ze precies welk type programma's voor jou auto geschikt zijn.
Je schijnt wel nog een redelijk volle accu aan boord te moeten hebben, zodat hij het programma compleet kan installeren :wink:
Voor andere types is het een kwestie van de ECU op basis van je VIN-nummer aanvragen, op basis van een retour zending van je eigen ECU na de ombouw.
Nadeel van "doe-het-zelf" ECU-tunen is dat je een eventuele motorcheck mist.

Voor een 9.3 205 pk zul je wel al snel terecht komen bij stages waar ook bepaalde hard-ware nodig is, want dat is eigenlijk al aardig door Saab getunde versie.

RFJB
Geregistreerd lid

Bericht door RFJB » za 11 feb, 2012 21:50

Mij is ooit een Maptun stage 1 (en misschien verder, geen idee) aangeboden bij de welbekende Saabgarage in het noorden... Driebond...je kent het wel.

9-3turbo205
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door 9-3turbo205 » za 11 feb, 2012 22:13

Heb inmiddels begrepen dat +/- 230 pk mogelijk is zonder hardwareaanpassing, behalve misschien een luchtfilter en een paar andere bougies.
Daarboven gaat het al gauw in de papieren lopen met 3" downpipe en evt. de rest van het uitlaatsysteem, grotere turbo, grotere ic, etc. Ik kon geloof ik wel 10.000 euro aan onderdelen stuk gooien op de saab :-S+ 400pk.... zou je er dan nog mee kunnen rijden met goed fatsoen???

Dan is een softwareaanpassing relatief goed betaalbaar. +30 pk zou je goed moeten kunnen merken lijkt me

9-3turbo205
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door 9-3turbo205 » za 11 feb, 2012 22:16

@rfjb Een hagenees die driebond kent? Jij bent vast geemigreerd naar het westen.
Fijne mensen daar bij joel gezien de laatste ervaring, maar of ze daar nou zo in to tuning zijn?

jarno93
Geregistreerd lid

Bericht door jarno93 » za 11 feb, 2012 22:42

speek is prima. overigens zitten overal saabtuners G-ICE, KCP en anderen die via T7suite je en stage 1 kunnen aanbieden.

9-3turbo205
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door 9-3turbo205 » za 11 feb, 2012 23:05

G-Ice spreekt me ook aan, maar tilburg is voor mij 3 uur rijden.... Net als tholen, ook zo'n takkeneind. Ga maar eens bij speek langs, almelo is 1,5 uur rijden, lekker dichtbij :roll:

RFJB
Geregistreerd lid

Bericht door RFJB » zo 12 feb, 2012 11:22

9-3turbo205 schreef:@rfjb Een hagenees die driebond kent? Jij bent vast geemigreerd naar het westen.
Fijne mensen daar bij joel gezien de laatste ervaring, maar of ze daar nou zo in to tuning zijn?
Yep:) Niks aan hier hoor;) En nee, had niet de indruk dat ze daar veel vaker tunen. Succes met je zoektocht!

Spec 4
Geregistreerd lid

Bericht door Spec 4 » ma 13 feb, 2012 10:13

Hallo,

Map-tun heeft een aantal dealers in het gehele land,ik zou even bellen dan verwijzen ze je wel naar de dichtbij zijnde dealer.

Tel 0164-247636
http://www.saabtuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

REWO
Geregistreerd lid

Bericht door REWO » ma 13 feb, 2012 12:20

9-3turbo205 schreef:G-Ice spreekt me ook aan, maar tilburg is voor mij 3 uur rijden.... Net als tholen, ook zo'n takkeneind. Ga maar eens bij speek langs, almelo is 1,5 uur rijden, lekker dichtbij :roll:

Heb je wel een leuk testritje terug?

aZuL2001
Geregistreerd lid

Bericht door aZuL2001 » ma 13 feb, 2012 12:23

9-3turbo205 schreef:G-Ice spreekt me ook aan, maar tilburg is voor mij 3 uur rijden.... Net als tholen, ook zo'n takkeneind. Ga maar eens bij speek langs, almelo is 1,5 uur rijden, lekker dichtbij :roll:
Sinds wanneer is afstand in een Saab een argument ?
Niet dus :-P+

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » ma 13 feb, 2012 17:09

haha...
3 uur heen 1.5 uur + dure boete terug :O:

Vers23
Geregistreerd lid

Bericht door Vers23 » ma 13 feb, 2012 18:44

[]Hoezo dure boete,

Je vliegt toch onder de radar terug :wink: .
Reden: Quote verwijderd

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » ma 13 feb, 2012 18:51

...ohhh, dan moet je me dat toch eens voor doen... :D

Sinds ik mijn CD platen kwijt ben, niet meer rijdt met laserverstoorders voor en achteren en Stinger voel ik me zo, ehhh... kwetsbaar :-P+

Vers23
Geregistreerd lid

Bericht door Vers23 » ma 13 feb, 2012 19:43

Elke vlucht begint tegenwoordig met een 'briefing' over de zeer plaatselijke onweerswolken. Verder altijd goed de 'enemy boogies' in de gaten houden die zich verschansen langs de vangrail. Meestal verraden die kapstokjes op de vluchtstrook, met bijbehorende zeer opvallende onopvallende zwarte bus zich goed waardoor de schade bij adequaat ingrijpen tot een minimum kunnen worden beperkt!

Plaats reactie