http://www.speed-buster.nl/chiptuning/saab.html" onclick="window.open(this.href);return false;
AAngezien het aanbod voor de 3.0t V6 nogal magertjes is, viel mijn oog hierop. Nog nooit van gehoord....iemand ervaring met deze club ?
iemand ervaring
-
evo
- Donateur (2x)

Re: iemand ervaring
Nee, maar als ik me niet vergis kan je T7 niet de turbodruk regelen. V6 draait baseboost only (en dan ook nog eens aangedreven door maar 1 bank). Dus wat je doet moet je van je ontsteking en fuelmapping hebben... Of je moet mechanisch bijv je druk gaan aanpassen.
Maar, ik heb maar weinig verstand van die V6-dingen...
Maar, ik heb maar weinig verstand van die V6-dingen...
-
jwaterink
- Donateur (6x)

Pas goed op met het tunen van een V6, het is een prima betrouwbare motor ook op lpt, maar als je met je turbodruk gaat vogelen creeer je meer tegendruk op 1 cylinderbank van je v6 waardoor je een onbalans creeert in de motor. Ik zou daar niet mee gaan rommelen.
-
giuliettaevo
- Geregistreerd lid
Dat lijkt me vrij sterk... Waarschijnlijk loopt er toch echt wel een crossover pijp van de ene cilinderbank naar de andere en vandaar samen de turbo in. Zo wordt het op alle andere single-turbo v6én die ik ken ook gedaan.evo schreef:..... V6 draait baseboost only (en dan ook nog eens aangedreven door maar 1 bank). ....
-
jwaterink
- Donateur (6x)

[]
Kijk maar eens goed onder de kap zit echt geen balanspijp tussen!
Kijk maar eens goed onder de kap zit echt geen balanspijp tussen!
-
millerman
- Donateur (3x)

Dit is dan ook geen gewone V6 
3 cilinders drijven de turbo aan voor de hele motor.
3 cilinders drijven de turbo aan voor de hele motor.