Heb de zoekfunctie uitgebreid gebruikt, maar ben niet tot een eenduidig antwoord gekomen....
Mijn vraag is als volgt:
Wat zijn de maximale vermogens/koppel voor de motor en koppeling voor de Saab 9-5 benzine motoren?
Ik heb het dan specifiek over de "standaard"(zonder interne aanpassingen) 2.0t/2.3t/2.3T/aero blokken icm een handbak.
max. vermogen/koppel std. motor en koppeling
-
inactief
- Geregistreerd lid
Re: max. vermogen/koppel std. motor en koppeling
315 pk en 450 Nm is een beetje de grens die iedereen aanhoud als maximaal toegestaan.
De koppeling van de non Aero's gaat er meestal eerder aan (tussen de 370 en 420 Nm).
Gr Gijs
De koppeling van de non Aero's gaat er meestal eerder aan (tussen de 370 en 420 Nm).
Gr Gijs
-
REWO
- Geregistreerd lid
dus van een 2.3t (185pk) naar 235pk geeft geen problemen voor de automatische transmissie?
Ik zag dat je ook een andere luchtfilter op 1 vd foto's van je MP-advertentie had geplaatst?
Ik zag dat je ook een andere luchtfilter op 1 vd foto's van je MP-advertentie had geplaatst?
-
millerman
- Donateur (3x)

PK's maken voor een versnellingsbak sowieso helemaal niets uit. Koppel wel.
-
wouter1220
- Donateur

Kijk daar kan ik wat mee! tnx!G-ice schreef:315 pk en 450 Nm is een beetje de grens die iedereen aanhoud als maximaal toegestaan.
Gr Gijs
-
inactief
- Geregistreerd lid
Automaatbak = 400 Nm / 420 Nm ondergrens, 235 pk = minder dan 400 Nm.REWO schreef:dus van een 2.3t (185pk) naar 235pk geeft geen problemen voor de automatische transmissie?
Proberen hoort bij het leren, open luchtfilter = kul, niet doen!
-
REWO
- Geregistreerd lid
ok dan neem ik volgend jaar contact met je op. Bedankt!