topsnelheid saab 9-3 cabrio maptune
-
Haagcaab
- Geregistreerd lid
topsnelheid saab 9-3 cabrio maptune
edwardkommeren schreef:
Weet dat bij tuning het vermogen(pk's) en het koppel (nm) stijgen maar wat is over het algemeen het effect op de topsnelheid, b.v. bij 9-3 1.8t ? Of is dit afhankelijk van hoe je het aanpakt ?.
Ook ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn met topsnelhied en sprint 0-100 voor een saab 9-3 cabrio (99) maptune stage 1 (225 pk).
Wie heeft een idee?
Weet dat bij tuning het vermogen(pk's) en het koppel (nm) stijgen maar wat is over het algemeen het effect op de topsnelheid, b.v. bij 9-3 1.8t ? Of is dit afhankelijk van hoe je het aanpakt ?.
Ook ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn met topsnelhied en sprint 0-100 voor een saab 9-3 cabrio (99) maptune stage 1 (225 pk).
Wie heeft een idee?
-
SirKwietje
- Geregistreerd lid
-
Psychotic
- Geregistreerd lid
..zou volgens het boekje op 7,4 a 7,5 seconden moeten liggen (hirch cijfers) maar ligt natuurlijk ook aan de bestuurder c.q. (ster)Haagcaab schreef:zo! geweldig met kap dicht neem ik aan? En de sprint van 0-100?
Verder heb ik de acceleratie zelf nooit kunnen meten want had geen tijd om de stopwatch 2xin te drukken
Ik rij overigens op G3 stage1 en heb dan ook ietsjes minder paarden
-
Kenny
- Geregistreerd lid
Mijn 9-3 5 deurs MY'01 (stg 1 maptun) trekt even snel als een '99 9-5 aero.
Eens gemeten met een ander forumlid
Let wel dat ik een T7 en niet een T5 heb. De T5 is iets sneller van 0 naar 100, maar ik dan weer sneller in de hogere regionen 
Als je die cijfers kan vinden heb je een antwoord voor een niet cabrio versie.
Groetjes,
Kenny
Eens gemeten met een ander forumlid
Als je die cijfers kan vinden heb je een antwoord voor een niet cabrio versie.
Groetjes,
Kenny
-
Niels83
- Donateur (3x)

Re:
245 kmpu met de kap dicht? Kan dat? Ik heb wel eens horror verhalen gehoord over gescheurde kappen vanwege de winddruk. Is dat geen reëele angst? Rij morgen weer met mijn 305pk sterke T7 cabrio door Duitsland, maar heb de top nooit geprobeerd te testen vanwege de angst voor een scheurende kapHaagcaab schreef:zo! geweldig met kap dicht neem ik aan?
-
johnb52
- Donateur (7x)

Re: Re:
Topickick van t jaar!Niels83 schreef:245 kmpu met de kap dicht? Kan dat? Ik heb wel eens horror verhalen gehoord over gescheurde kappen vanwege de winddruk. Is dat geen reëele angst? Rij morgen weer met mijn 305pk sterke T7 cabrio door Duitsland, maar heb de top nooit geprobeerd te testen vanwege de angst voor een scheurende kapHaagcaab schreef:zo! geweldig met kap dicht neem ik aan?
-
Nairua
- Donateur

Re: topsnelheid saab 9-3 cabrio maptune
251km/h op GPS. Was wel de SS versie.
-
Niels83
- Donateur (3x)

En geen CabrioNairua schreef:251km/h op GPS. Was wel de SS versie.
Hèhèhè... Zo ben ik Johnjohnb52 schreef:Topickick van t jaar!
Hoor antwoord hierop graag nog voor de cabrioNiels83 schreef:245 kmpu met de kap dicht? Kan dat? Ik heb wel eens horror verhalen gehoord over gescheurde kappen vanwege de winddruk
-
Qabriolet
- Donateur (6x)

@Niels, gaat het vandaag dan toch gebeuren... Dak openen zonder te ontgrendelen.
-
Nairua
- Donateur

Moet er gewoon tegen kunnen. Mits je niet ergens een gaatje hebt zitten.
Ter voorbeeld. 240 met de motor met een rugzak. Rugzak zat dichtgeritst met de rits van boven. Resultaat: trui ergens op de E19.
[sub]kleine gaatje was dus voldoende om zoveel lucht binnen te laten dat er druk werd opgebouwd. Lucht kon niet weg en daar ging de hele rits. Maar in de Caab voel je die drukopbouw wel. Hoop ik.[/sub]
Ter voorbeeld. 240 met de motor met een rugzak. Rugzak zat dichtgeritst met de rits van boven. Resultaat: trui ergens op de E19.
[sub]kleine gaatje was dus voldoende om zoveel lucht binnen te laten dat er druk werd opgebouwd. Lucht kon niet weg en daar ging de hele rits. Maar in de Caab voel je die drukopbouw wel. Hoop ik.[/sub]
-
meshell57
- Geregistreerd lid
Yess... ook zo eens achter de nacht(shift) naar huis gereden...
Sleutels en brieven kwijt
Sleutels en brieven kwijt
-
NoRepent
- Geregistreerd lid
Paar weken terug naar Zwitserland gereden met Saab sc met Hirsch tuning, hij stopte bij iets voor 250 op teller en het dak hield zich prima. Het was nog best comfortabel rijden ook met die snelheid en je rijdt zo door Duitsland( behalve dan al die werkzaamheden en Hollanders die met 130 gaan inhalen). Alleen het verbruik, zucht, alsof je de meter zag bewegen.
-
Niels83
- Donateur (3x)

In Zwitserland heb je toch wel weer braaf 40 gereden op de snelweg hoop ik? Aangezien die nivellerende ratmensen van de Zwitserse overheid bedacht hebben dat boetes daar in percentage per kilometer van je inkomen gaan? En ja, ze vragen gewoon bij de Nederlandse overheid je inkomen op 
-
meshell57
- Geregistreerd lid