Snelheid
-
ReinO
- Donateur (2x)

Re: Snelheid
nog ff in dit topic:
een splinternieuwe maserati kon me niet zoekrijden tot 230! bij 'tussenstops' -125km/u- en accellereren gaf ie volgas maar reed pas iets bij me weg vanaf 230>
wel grappig; 3000 euro to 30.000>?
de auto hield zich prima, de remmen hielden het voor gezien na 2 of 3 rembeurten: van 230 naar 125.
ja op mijn motor ook wel harder gereden maar dat is appels en peren verhaal (gsxr750 zonder begrenzer). de adrenaline valt mee want zo'n motor is er veel meer op berekend dan een auto. 0 naa 115 in de 1 is geen uitzondering bij sportmotoren. echter zo'n stoppy met een motor; dat is pas schrikken!!! en zo vreselijk leuk: hoe hard durf je te remmen?
dit is geen motortopic eigenlijk: maar de goede oude tijden herleven ff.
een splinternieuwe maserati kon me niet zoekrijden tot 230! bij 'tussenstops' -125km/u- en accellereren gaf ie volgas maar reed pas iets bij me weg vanaf 230>
wel grappig; 3000 euro to 30.000>?
de auto hield zich prima, de remmen hielden het voor gezien na 2 of 3 rembeurten: van 230 naar 125.
ja op mijn motor ook wel harder gereden maar dat is appels en peren verhaal (gsxr750 zonder begrenzer). de adrenaline valt mee want zo'n motor is er veel meer op berekend dan een auto. 0 naa 115 in de 1 is geen uitzondering bij sportmotoren. echter zo'n stoppy met een motor; dat is pas schrikken!!! en zo vreselijk leuk: hoe hard durf je te remmen?
dit is geen motortopic eigenlijk: maar de goede oude tijden herleven ff.
-
Henk-Jan
- Donateur

Met 280pk in een 9-3 bijna 300km/H halen? Dat kan ik maar heel moeilijk geloven, onder andere omdat de Vectra OPC met hetzelfde vermogen een officiële top van 260km/H had.AR schreef:@ Alexj:
Ik heb wel eens ergens gelezen dat de 9-3 280PK 2.8T V6 AERO (B284R) zonder begrenzer 296km/u haalde tijdens testritten van Saab.
Kan alleen even geen bronvermelding vinden.
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
Ik weet dat Saab ten tijde van de introductie van de 2.8T zescilinder wel boven de 260 km/h heeft kunnen halen, maar veel meer dan dat zal er denk ik niet ingezeten hebben...
-
Garrett
- Lid van verdienste
Volgens Autoweek.nl carbase:Henk-Jan schreef:Vectra OPC met hetzelfde vermogen een officiële top van 260km/H had.
Vectra 255pk op 1480kg
9-3 280pk op 1505kg
Dus 10% meer vermogen op nagenoeg hetzelfde gewicht, en hoe aannemelijk is het dat de topsnelheid van de Vectra begrensd werd op 260km/u?
-
Coenwagner
- Geregistreerd lid
Afgelopen weekend lekker laag gevlogen met mijn Aero.
Van Mannheim naar Frankfurt gereden, op de A67 thv Lorsch, s'nachts
Mooie snelweg, mooi strak asfalt, kaars rechteweg, verlaten snelweg. Grootlicht aan kon zo 3.5km vooruit kijken.
Reed 200kmpu op de cruisecontrol. Gaf ff gas, riep mijn bij rijder 250, 255, 260, 262, 267. Op de Tom Tom
Toerenteller stond tegen het rood aan.
267kmpu op de GPS, met 2 personen a 80kg pp
Als de weg nog iets langer was geweest had ik de 270kmpu op de GPS wel gehaald denk ik
Al ben ik al erg content met 267kmpu
Mijn auto was nog echt MEGA stabiel bij die snelheid!
Passgiers zeiden dat het als 170kmpu voelde.
Kan gewoon 200kmu op de GPS rijden met 1 hand aan het stuur
Van Mannheim naar Frankfurt gereden, op de A67 thv Lorsch, s'nachts
Mooie snelweg, mooi strak asfalt, kaars rechteweg, verlaten snelweg. Grootlicht aan kon zo 3.5km vooruit kijken.
Reed 200kmpu op de cruisecontrol. Gaf ff gas, riep mijn bij rijder 250, 255, 260, 262, 267. Op de Tom Tom
Toerenteller stond tegen het rood aan.
267kmpu op de GPS, met 2 personen a 80kg pp
Als de weg nog iets langer was geweest had ik de 270kmpu op de GPS wel gehaald denk ik
Al ben ik al erg content met 267kmpu
Mijn auto was nog echt MEGA stabiel bij die snelheid!
Passgiers zeiden dat het als 170kmpu voelde.
Kan gewoon 200kmu op de GPS rijden met 1 hand aan het stuur
-
AR
- Donateur (2x)

@ Coen: Nice! Zeker omdat hij ook mooi stabiel blijft. Ik vond 257op de GPS met de 9-3SE leuk voor 1 keer, hij bleef wel stabiel maar ik hoef het niet zo nodig nog eens te proberen.
@ Henk-Jan: Vectra OPC 255PK/350NM, Saab 280PK/400NM, daarnaast is die 260km/u van de Opel begrenst. Als ik ergens de bron weer kan vinden plaats ik hem.
@ Henk-Jan: Vectra OPC 255PK/350NM, Saab 280PK/400NM, daarnaast is die 260km/u van de Opel begrenst. Als ik ergens de bron weer kan vinden plaats ik hem.
-
carlsson
- Geregistreerd lid
De Insignia OPC 2.8T AWD 325 pk die heeft vrijwel dezelfde basismotor dan een 9.5NG 2.8T
Unlimited versie zonder begrenzer haalt 270 km/u, anders is het 250 km/u.
http://www.autobild.de/artikel/opel-ins ... 08025.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze twee modernere exemplaren zijn echter vrij zwaar, dus dat in een klein nadeel
Unlimited versie zonder begrenzer haalt 270 km/u, anders is het 250 km/u.
http://www.autobild.de/artikel/opel-ins ... 08025.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze twee modernere exemplaren zijn echter vrij zwaar, dus dat in een klein nadeel
-
evo
- Donateur (2x)

... leuke lees:
https://docs.google.com/open?id=1CH2f1i ... v8thqLPQ8Q" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu nog uitvogelen wat voor lucht-, rol, etc. weerstand je SAAB-je heeft....
Mijn 9-5 zou bij 6000 tpm in z'n 5 300 km/u doen... maar denk niet dat ie dat gaat halen
Mijn 9-3 haalt de 6200 tmp in z'n hoogste versnelling wel...
https://docs.google.com/open?id=1CH2f1i ... v8thqLPQ8Q" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu nog uitvogelen wat voor lucht-, rol, etc. weerstand je SAAB-je heeft....
Mijn 9-5 zou bij 6000 tpm in z'n 5 300 km/u doen... maar denk niet dat ie dat gaat halen
Mijn 9-3 haalt de 6200 tmp in z'n hoogste versnelling wel...
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Hebben die automaten een langere eind verhouding? Mijn 9-5 draait in z'n 5 3000rpm rond de 135 a 140 kmh. Dus dat zou z'n 270 a 280 moeten zijn voor hij de red line bereikt.
-
timo
- Geregistreerd lid
Een ware snelheids sensatie was met mijn lichtelijk opgevoerde v4 170km/u gereden met max toeren vän 6000omw/m en Simons uitlaat. Horen en zien verging en erg spannend, achterzijde voelde erg licht, zwabberend.
Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Ik heb ook ooit in D zo hard gereden met de Sonett dat ik iedereen voorbij ging, nog niet eens plankgas, maar ik durfde niet harder want de voorkant werd me te zweverig...
moet ook 160-170 km/u geweest zijn.
-
9900
- Donateur

Snelheid
Paar dagen geleden op de A15 midden in de nacht en geen verkeer in het zicht eventjes 235, totdat in de verte wat vrachtverkeer opdoemde. Aangezien ik op een tweebaans weg niet met een snelheid die bijna 3 keer hoger is dan de vrachtwagens wil inhalen maar weer afgeremd. Binnenkort voor werk naar Duitsland, dan zal ik hen ook maar weer eens uitlaten.
-
jwaterink
- Donateur (6x)

Ben met de SA113 vorig jaar naar de Limburgrit geweest. Die loopt ook bijna 200 op de gps. Was geen prettig gevoel, tot 160 was het wel prima vol te houden.
Mijn huidige 99 16v loopt 171 op de tomtom en dat viel me qua gevoel en remkracht nog reuze mee.
Mijn huidige 99 16v loopt 171 op de tomtom en dat viel me qua gevoel en remkracht nog reuze mee.
-
Sonab
- Donateur (4x)

Met mijn Suzuki LJ80 4x4 cabrio die was opgevoerd door een 1000 cc motor te plaatsen (ipv een 800
) heb ik op de A1 eens de topsnelheid gereden op die grote modderbanden: 118 k/u op de GPS
Zwabberen, dreunen, zweven, corrigeren, ronken, dweilen, deinen, rammelen, denderen.
HET ZWEET in mijn handen!!!

Zwabberen, dreunen, zweven, corrigeren, ronken, dweilen, deinen, rammelen, denderen.

-
tanisha
- Geregistreerd lid
nu we er toch van alles bij gaan halen met de scania met 40 ton 180 km op de gps van de berg af