3" Downpipe Inkoopactie??

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Sebusta
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: 3" Downpipe Inkoopactie??

Bericht door Sebusta » di 08 jan, 2013 23:33

Bij deze vervalt mijn interesse voor de inkoopactie.
Heb net de downpipe bij G-ice bestelt.Kosten zijn 460 incl btw. lijkt mij een heel net bedrag voor een hele mooie 3 inch downpipe.
Weet niet hoeveel hij er heeft, maar alleen de eerste gaan weg voor deze prijs. Wees er dus snel bij.
Ik rijd straks met een hele grote :D als ik mijn gaspedaal intrap;) Jullie ook?

Btw, montage is mogelijk Bij Peter Mink in Breda

izebrand
Geregistreerd lid

Bericht door izebrand » di 08 jan, 2013 23:38

ZSR schreef:Icebrand wil je daarmee zeggen dat je zonder cat hetzelfde effect bereikt als een 3" downpipe met race cat?

Behalve het milieu dan.

Inkoop actie gaat erg traag, we staan op 4 of zo... Toch maar mee doen?
]

Eej nee dat niet. Zonder kat met originele downpipe heb je zeker vermogenwinst. Ik had onder mijn vorige Saab 9000 CD 2.0 T16 (uit 1988) een 3" RVS downpipe met 3" uitlaat gewoon zonder kat. Als ik onder mijn huidige Saab 9000 2.3 CSE T16 ook weer een 3" downpipe met 3" uitlaat heb gaat de kat erook weer tussen uit. Niet te moeilijk over doen :twisted:

Als de 3" downpipe van RVS is mag je mij erook wel bij op zetten. Mits de prijs onder de €300 is

izebrand
Geregistreerd lid

Bericht door izebrand » zo 13 jan, 2013 17:58

Erg jammer dat het niet zo druk is hier! T.Z.T maar ff opzoek naar een downpipe

remels75
Geregistreerd lid

Bericht door remels75 » ma 14 jan, 2013 12:17

G-Ice kon voor mijn Sport Sedan een BSR downpipe leveren, die is besteld, dus dat is voor de Sport Sedan rijders ook nog een optie naast deze actie.

izebrand
Geregistreerd lid

Bericht door izebrand » ma 14 jan, 2013 19:51

[]Eej ok mooi! RVS? Met of zonder kat?
Reden: Quote verwijderd

ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door ZSR » ma 14 jan, 2013 20:46

Voor een 9-3ss of hebben we het weer over de 9-3og?

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » ma 14 jan, 2013 20:52

Zie zijn onderschrift.

En fotos van zijn auto: viewtopic.php?t=108667" onclick="window.open(this.href);return false;

ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door ZSR » di 15 jan, 2013 23:50

Deze staat dan niet op zijn site. Enkel voor 9-3og dacht ik. Maar dan ga ik hem maar even bellen.

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » wo 16 jan, 2013 0:41

Ik weet uit betrouwbare bron dat hij ze gewoon per stuk bestelt voor de 9-3 ss / se.
Daar is dus niet zo'n mooi prijsje voor te maken als bij de 900/9-3 downpipes op de site.

De (voorlopige) planning is (pin me er niet op vast) om dit jaar ook voor de 9-3 ss / se te gaan knutselen, met dus leukere prijzen.
Projecten genoeg echter die allemaal om aandacht vechten, keuzes maken blijft lastig. :oops:

mariuslebeouf
Geregistreerd lid

Bericht door mariuslebeouf » ma 25 feb, 2013 23:38

FF update: heb paar weken terug een downpipe bij JMTuning laten plaatsen, erg netjes gebeurd, ter plekke op maat gemaakt. De inkoopactie zag ik niet meer gebeuren, dus heb volledige bedrag betaald en dat is nog steeds meer dan genoeg waar voor je geld. Software en injectoren voor stage 3 moeten nog gebeuren, maar verschil is nu al duidelijk merkbaar

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » wo 27 feb, 2013 19:54

g-ice in brabant en jm tuning in dirkshorn
hebben blijkbaar een concurrerende prijs gevonden: nu alleen noord nederland nog aan de dp :)

ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door ZSR » wo 27 feb, 2013 20:56

Dirshorn is toch west Friesland? Dat ligt boven alkmaar en dat noem ik noord. :D

Midden Nederland en de randstad aan de goedkope dp zal hè bedoelen. Alle goede adresjes zitten in het oosten of zuiden lijkt wel.
(Huhhh zal wel vloeken zijn maar alles onder de Maas is zuiden en alles voorbij Veenendaal het oosten voor mij.
Misschien zelfs alvanaf Amersfoort :-)

mariuslebeouf
Geregistreerd lid

Bericht door mariuslebeouf » zo 03 mar, 2013 5:33

Stage 3 van Maptun wordt vlg week op m'n Saab gezet...Lang getwijfeld maar voor de zekerheid van Maptun gekozen, ondanks de (te) stevige prijs. Binnenkort ook nog in Dirkshorn langs om de rest van de uitlaat te vervangen. Hou 'm wel beschaafd qua geluid en onzichtbaar voor het oog. Hoef geen sierstukken (vind ik niet echt mooi), gaat me alleen om wat extra performance (en oude uitlaat is toch aan vervanging toe). Dan kan de wagen er voorlopig weer tegen.

West-Friesland Noord-NL? Een wereld van verschil met waar ik vandaan kom, dat wel, maar gelukkig een stuk dichterbij dan het 'hoge' noorden!

V6Aero
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door V6Aero » zo 03 mar, 2013 13:42

Kun je ook een stage 3 plaatsen met alleen een betere downpipe, of is dat vragen om problemen? Betreft mijj 9-3 SS.

@mariuslebeouf
Hoe zijn jouw ervaringen tot dusver met de downpipe? Wat merk je er qua performance en geluid van? En geeft het problemen met CE meldingen?

mariuslebeouf
Geregistreerd lid

Bericht door mariuslebeouf » zo 03 mar, 2013 20:39

Voorop gesteld, heb weinig meer dan m'n lekenverstand. Het technische verhaal interesseert me ook niet zoveel, het gaat me om de merkbare prestaties. De trekkracht is zonder de upgrade van software/injectoren al heel merkbaar verbeterd, zelfs al bij lage snelheden. Merkte het verschil gelijk bij het wegrijden uit Dirkshorn :O: Wel blijft de gas-respons bij een acceleratie op lage snelheden me nog iets te traag, ik hoop dat de tuning daarin verbetering brengt. Maar ik vraag me af of de tuning van Maptun (a €1275) wel zoveel extra performance gaat brengen dat het de uitgave van zo'n stevig bedrag rechtvaardigt. De tijd zal het leren, ik zal wel even een bericht posten hoe ik die tuning ervaar zodra die geplaatst is.

Plaats reactie