Dat is mooi $#^*(^$%@#$%....rovermgfan schreef:Vandaag een smsjes gekregen.AR schreef:Ik zou toch heel sterk willen adviseren nu dan toch ook gelijk de carterpan te verwijderen en de (oliezeef)schoon te maken.
Je bent er nu toch mee bezig, het kost nu toch geld en je moet toch olie verversen, waarschijnlijk ben je met 3 uurtjes extra arbeid klaar en heb je alle duidelijkheid.
Een MOD6 is leuk, belangrijk, maar doet niets met de huidige bestaande sludge. Zeker na een flush zou ik de carterpan willen lichten omdat alle losgekomen troep daar nu ligt, of in je zeef zit. De rubber leiding vanaf je olie-catch-can terug naar het carter wordt van binnen vaak volledig aangevreten (en vergeten te vervangen bij het plaatsen van een MOD6) en deze delen flush je er niet uit. Overigens zou ik voor 5w40 gaan ipv 0w40.
Het is je eigen keuze, maar ik zou het wel weten.
Gr Arco
Mijn collega heeft dan toch de carterpan ervanaf gehaald.............................BS..............Het zeef zat dus potdicht en het deksel vol smurry.
Maar een oliekoeler, zit er volgens hem niet op.
Hier was ik al bang voor, geen oliekoeler lijkt me sterk, de LPT's hebben dat ook standaard.
Zaakje netjes schoonmaken, incl oliekoeler (ff loshalen en een busje of twee remmenreiniger in leegspuiten, ff laten inweken, uitlekken en vervolgens met een compressor op max 3 bar ff doorblazen), eigenlijk de lagerschalen van krukas en drijfstangen vervangen (kosten kleine 100,- voor alles) of in ieder geval controleren, alles weer opbouwen, nieuwe turbo en olie erin en weer gaan.
Waarschijnlijk ben je er nog net op tijd bij. Aangezien je turbo al wel defect was, maar verder nog geen problemen met oliedruk had, althans het probleem dus wel, maar nog geen lampje. Vervolgens zou ik na 1000 km nog eens de olie verversen en vanaf dat moment kun je het BS verhaal wat mij betreft achter je laten.
Suc6 Arco