De LH as is de pre T5 nokkenas. De 9000 MY90-93 heeft nog geen Trionic5, maar gebruikt Bosch LH Jetronic als aansturing. Trionic is pas vanaf 1994 gekomen.
Deze as zit een beetje tussen de B202 en de T5 in en past zonder dat de timing verkeerd staat. Werd in het verleden gebruikt in de 9000 B234 N/A en Turbo tot 1993.
Nokkenas gegevens zitten er niet in, maar kun je zelf toevoegen evenals je motor. Je kunt ook spelen met wat de assen doen als je een paar graden vervroegt of verlaat.
Gr Arco
Zelf een t7 intake pipe maken
-
evo
- Donateur (2x)

Re: Zelf een t7 intake pipe maken
He AR,
Lukt het jou om in dat dyno proggrammatje een benadering van je vermogen te krijgen?
Met cams spelen is leuk (vervroegen, combies, etc) maar het lukt mij niet om dat progje fatsoenlijk met een turbo te laten werken. Zal wel aan mij liggen... maarja
Overigens... Mijn eerste simulaties lijken uit te wijzen dat om de B202's optimaal te laten presteren (met zonder halvegare turbo...) moet de inlaat kant 3 a 4 graden later gezet worden... de uitlaat kant staat eigenlijk wel goed. Nu hebben onze nokkenastandwieltjes 38 tanden als ik goed heb geteld. dat komt dus op 9.5 graden per tand uit. Nu heb ik begrepen dat de B202 nokkenassen een halve tand fout staan... een halve tand is ongeveer 4.7 graden... da's verdomde dicht bij die 3 a 4 graden
heb je dus eigenlijk maar 1 verstelbaar wieltje nodig, nl. voor je uitlaatkant. En misschien kun je die wel zo laten... dus inlaat B202 uitlaat LH of T5 oid... Heb je helemaal geen wieltjes mee nodig.
Lukt het jou om in dat dyno proggrammatje een benadering van je vermogen te krijgen?
Met cams spelen is leuk (vervroegen, combies, etc) maar het lukt mij niet om dat progje fatsoenlijk met een turbo te laten werken. Zal wel aan mij liggen... maarja
Overigens... Mijn eerste simulaties lijken uit te wijzen dat om de B202's optimaal te laten presteren (met zonder halvegare turbo...) moet de inlaat kant 3 a 4 graden later gezet worden... de uitlaat kant staat eigenlijk wel goed. Nu hebben onze nokkenastandwieltjes 38 tanden als ik goed heb geteld. dat komt dus op 9.5 graden per tand uit. Nu heb ik begrepen dat de B202 nokkenassen een halve tand fout staan... een halve tand is ongeveer 4.7 graden... da's verdomde dicht bij die 3 a 4 graden
-
AR
- Donateur (2x)

Island flow omlaag gooien, richting de 100cfm.Dan kun je een redelijke benadering krijgen van Airmassresult uit T7suite.
Ik zat zelf ook al te denken aan eerst een tandje te verplaatsen, ben bezig geweest met een hoop assen (intake/exhaust) tegen elkaar uit te zetten en te kijken wat advance/retarded doet. Daarnaast een uitgerekte ketting retard ook. Mijne is 220k oud
Het verdient nog wat "theoretische" aandacht alvorens het in de praktijk te proberen is.
ARco
Ik zat zelf ook al te denken aan eerst een tandje te verplaatsen, ben bezig geweest met een hoop assen (intake/exhaust) tegen elkaar uit te zetten en te kijken wat advance/retarded doet. Daarnaast een uitgerekte ketting retard ook. Mijne is 220k oud
Het verdient nog wat "theoretische" aandacht alvorens het in de praktijk te proberen is.
ARco
-
evo
- Donateur (2x)

jep... maar wat is de logica er achter?
Ik zou graag iets van bijv de compressormap en meer gegevens over het uitlaat traject willen invoeren net zoals zaken als ontsteking, bijv... als je resultaten verkregen op benzine vergelijkt met die van op ethanol... hmmm... Daar is makkelijk meer uit te halen.

Zo ook dat instorten na 5000 rpm (al) staat me niet aan...
Ik zou graag iets van bijv de compressormap en meer gegevens over het uitlaat traject willen invoeren net zoals zaken als ontsteking, bijv... als je resultaten verkregen op benzine vergelijkt met die van op ethanol... hmmm... Daar is makkelijk meer uit te halen.

Zo ook dat instorten na 5000 rpm (al) staat me niet aan...
-
Niels83
- Donateur (3x)

Wie verkoopt dit? Als dit een directe fit is op een TD04 van 2002 wil ik het wel hebbenjoachiem schreef:Er zijn toch wel meer leuke saab goodies te krijgen kant en klaar voor leuke prijsjes....?
dit:super flow intake pipe voor de 9-3/9-5 T7 voor maar 165Euries