900s aero diverse update,s en upgrades.

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
bennie
Geregistreerd lid

Re: 900s aero diverse update,s

Bericht door bennie » wo 28 apr, 2010 0:10

Sapphire schreef:
bennie schreef:Zullen wel leidingen zijn voor een 9000 terwijl ik toch echt gevraagd heb om een Goodrich setje voor een 900c! Of hoor je de beugel en leidingetje niet meer te gebruiken met de Goodrich slangen!?
Inderdaad, daarom zijn de slangen ook langer. Neem aan dat je 9000 remmerij op je 900 hebt?

Erg mooie auto trouwens! Is dit nu de werktplaats van Saabtech?
Owja dat dacht ik idd al maar wist het niet zeker helemaal :oops: . Ja idd 9000 klauwen al een tijdje gemonteerd op de wagen.

Nee dit is bij mij op het werk waar ik wel eens aan het klussen ben zo in de avond uurtjes en weekenden 8) . Is wel fijn als je genoeg licht, apparatuur, gereedschap, ect bij de hand hebt! :D

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » wo 28 apr, 2010 12:29

Jah, perfecte plek om te klussen zeg!
Mooi project die auto van je. Hoop `m wel een keer te aanschouwen op een vermogensbankmeeting ;)

jarno93
Geregistreerd lid

Bericht door jarno93 » wo 28 apr, 2010 20:06

Dit wordt echt rete gaaf.

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » wo 28 apr, 2010 22:50

Vermogensbank zal nog wel even op zich laten wachten omdat ik eerst het motormangement aangepast wil hebben op alle hardware die gemonteerd is en nog gaat gemonteerd worden. Denk dat ik nu rond de 200 pk zit aan de wielen maar de turbo begint nu wel erg slecht te worden en zal het vermogen niet ten goede komen :( . Als het vermogen naar wens is, rond de 300 pk aan de motor dan ben ik tevreden! :twisted:

Morgenavond gaat de turbo erop, had ik vandaag helaas geen tijd meer voor. Is ook nogal een klusje omdat ik het compressorhuis naar beneden heb gedraaid en moet hier de buizen naar de FMIC voor aanpassen en de inlaat van de turbo is een stuk groter wat ook nog enige modificatie nodig heeft.

Heb vandaag bij de dealer pakkingen gehaald en ook even een 82 graden thermostaat omdat de fan wel erg snel aanslaat met dit lauwe weertje al. Komt ook omdat de intercooler voor de radiator zit en erg veel lucht blokkert wat je normaal niet hebt.

Heb ook alle chroom lijsten besteld voor achterbumper, voorbumper zijachter delen en voorzijde delen. Prijs viel mij heel erg mee!! 135 euro voor de complete set! :D

In de planning zit ook nog het spuit in mat zwart, ja mat zwart :mrgreen: van de complete aerokit! 8) Sommige zijn er niet zo,n voorstander van maar weet zeker dat dit er erg gaaf uit gaat zien! :P

Wil hem ook nog een keertje opnieuw laten overspuiten maar dit zit wel op de lange baan omdat dit eigenlijk niet echt nodig is maar erger me wel aan de kleine deukjes, krasjes, blankelak die aan de randen een beetje los laat omdat de auto vlak voor dat ik hem kocht voorzien is van een nieuwe en ze hier niet echt de tijd voor hebben genomen om delen te demonteren voor het spuiten :x en vooral dat 1 wielkast achterkant is ingedeuk wat er niet echt fraai eruit ziet! Maar een leek zal dit niet eens opvallen en mij was het ook niet eens opgevallen toen ik hem kocht :shock: . Hebben trouwens wel meer classics last van als ik de foto,s bekijk die er zo allemaal langs komen op het forum enzo.
Heb de roest plekjes al wel grondig aangepakt dus hoef mij niet meer druk te maken dat hij onder mij kont weg rot!! :lol:

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » do 29 apr, 2010 9:32

bennie schreef:Wil hem ook nog een keertje opnieuw laten overspuiten maar dit zit wel op de lange baan omdat dit eigenlijk niet echt nodig is maar erger me wel aan de kleine deukjes, krasjes, blankelak die aan de randen een beetje los laat omdat de auto vlak voor dat ik hem kocht voorzien is van een nieuwe en ze hier niet echt de tijd voor hebben genomen om delen te demonteren voor het spuiten :x en vooral dat 1 wielkast achterkant is ingedeuk wat er niet echt fraai eruit ziet! Maar een leek zal dit niet eens opvallen en mij was het ook niet eens opgevallen toen ik hem kocht :shock: . Hebben trouwens wel meer classics last van als ik de foto,s bekijk die er zo allemaal langs komen op het forum enzo.
Heb de roest plekjes al wel grondig aangepakt dus hoef mij niet meer druk te maken dat hij onder mij kont weg rot!! :lol:
Jij beschrijft precies mijn auto! :mrgreen:

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » za 01 mei, 2010 0:10

Zo turbo zit er weer op! 8) Was wel even beetje passen een meten en weer aanpassen maar nu zit hij zoals ik het wou :D . Bijna alle aanlsluitingen heb ik moeten aanpassen, de waterretour was het lastigst en heb er ook bijna 2 uur over gedaan om dit goed te krijgen :x .

Heb nog niet echt goed kunnen afstellen maar heb de basis op 0.5 bar gezet en piek op 1.0 bar. Wat ik wel vreemd vond is dat de basisdruk eerst strak naar 0.4 bar loopt en pas hoger in de toeren naar 0.5 bar, zal het dan toch een beetje boost creep zijn omdat de wastgate net iets te strak staat? Dit had hij trouwens bij 0.3 bar basis ook dus vind het wel een beetje vreemd :? .

Misschien toch maar eens een keer een goede Forge wastegate monteren! :D Erg goed dat spul van Forge trouwens! 8) Moet nog even wat veren bestellen voor mijn bypase valve om een beetje mee te testen. Hij trekt de klep nu nog net iets te snel los maar moet hier nog even een beetje mee testen wat de beste veer is voor mijn setup.
Denk trouwens dat een stelplaatje ook al voldoende is, ga dit eerst eens proberen voor ik nieuwe veren bestel.

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » za 01 mei, 2010 16:04

Bennie, had jij voor 3 jaar terug ook niet een dikkere jumbo op je wagen gemonteerd zitten? Wat is daar eigenlijk toen van gekomen?

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » za 01 mei, 2010 16:51

Ja die zit er nu weer op! Heb vorigjaar het blok gewisseld met een goed blok van Elferink waar erg veel nieuw aan was en gereviseerd.

Heb toen de 2.3 kop en de turbo er niet op gemonteerd.

Lennart.
Geregistreerd lid

Bericht door Lennart. » za 01 mei, 2010 23:08

maar nu langzaam komen de kriebels weer :P :twisted:

Coenwagner
Geregistreerd lid

Bericht door Coenwagner » zo 02 mei, 2010 0:09

Bennie, wat voor Ferodo blokken heb jij gemonteerd? Blokken van de 9000?

Wat is het part nummer daarvan?

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » zo 02 mei, 2010 11:33

Ja idd blokken voor de 9000 -98. Partnr weet ik zo niet, ze zitten al op de auto en doosje heb ik al weg gegooid :o . Heb ze trouwens bij R&D besteld.

bennie
Geregistreerd lid

Re: 900s aero diverse update,s en upgrades.

Bericht door bennie » ma 03 mei, 2010 21:12

Okey nu heb ik even jullie hulp weer nodig! :D Heb de map sensor aan de praat gekregen maar nu moet ik hem nog configureren softwarematig. Nu moet ik weten vanaf hoeveel onderdruk tot overdruk deze sensor gaat!? Het gaat om Druksensor partnr: 9132374 deze is op erg veel Saabjes geleverd en volgens de EPC van 1994 tot 2003 zelfs dus vast wel iemand die dit weet :!: .

Het mooiste is als het een txt. file is dan kan ik hem meteen laden in mijn logging software. Heb zo,n file wel eens gezien voor een 3 bar GM map sensor maar kan hem niet meer weer vinden :cry: .

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » ma 03 mei, 2010 21:46

-1 bar tot +1,5 bar

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » ma 03 mei, 2010 21:49

Dank Brink!! 8)

Klopt het trouwens dat hij bij -1.0 bar vacuum 0.0volts geeft en bij 1.5 druk 5.0volts?

kawaman
Geregistreerd lid

Bericht door kawaman » ma 03 mei, 2010 22:26

bennie schreef:Dank Brink!! 8)

Klopt het trouwens dat hij bij -1.0 bar vacuum 0.0volts geeft en bij 1.5 druk 5.0volts?
0.08V ofzo iets...

en 1.55bar bijn 4.98 volt ofzo iets...

;-)

grtz

Plaats reactie