PCMScan Performance - Kennis deel topic

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Bubba
Geregistreerd lid

Bericht door Bubba » wo 26 aug, 2009 7:27

Ongetwijfeld; maar als het al mogelijk is ben ik nog luier dan ene G.I.J.S..... ;)
Nee, gekheid, gewoon een beginnetje nodig. Ondertussen heb ik hem gehad (thx, Alex), dus vanavond even testen.

AlexJ
Donateur
Donateur

Bericht door AlexJ » wo 26 aug, 2009 8:52

Ja het is niet heel moeilijk, ik moest 5 minuten klikken en toen had ik dit. Als je het truukje eenmaal door hebt komt de rest vanzelf :P

Maar wie o wie weet wat mijn Turbo-druk soms doet, zo vlak voor het schakelen...? (of zijn dit foute meet-waardes, veroorzaakt door een te trage laptop en geschatte waardes?)

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » wo 26 aug, 2009 21:43

AlexJ schreef:Maar wie o wie weet wat mijn Turbo-druk soms doet, zo vlak voor het schakelen...? (of zijn dit foute meet-waardes, veroorzaakt door een te trage laptop en geschatte waardes?)
Je dumpvalve blaast de overdruk weg als je het gas loslaat (= waarde naar beneden). Tijdens het loslaten worden er nog wel even extra toeren gedraaid waarna hij ook in de toeren terugvalt.

Let er maar eens op als je in de auto zit.

AlexJ
Donateur
Donateur

Bericht door AlexJ » wo 26 aug, 2009 22:20

Oke, dat klinkt logisch. Stel nu dat dit zo is, en dat dat zorgt voor een Turbodruk lijn die eerder afneemt dat de toerenlijn. Waarom heb ik dan soms ook een Turbo-druk lijn die pas afneemt NADAT de toerenlijn afneemt... :? Is dit dan een falende dumplvalve

Bubba
Geregistreerd lid

Bericht door Bubba » vr 28 aug, 2009 20:09

Hehe... Het is eindelijk zover. Het begin is dankzij AlexJ gemaakt; toch leuk wat je met die metertje kunt doen. Tot nu toe werkt ik alleen met de grafieken; dit is toch heel wat leuker om te zien. Nu alleen nog proberen te snappen hoe ik die maps kan invullen.....

Afbeelding

Bubba
Geregistreerd lid

Bericht door Bubba » vr 28 aug, 2009 21:33

Maarten schreef: Het is niet mogelijk om de boostmeter in decimalen weer te geven.
Net uitgevonden dat dat wel kan.... Voer onder "checkbox" de waarde van het aantal schaaldelen in op de range die je in "general" hebt gekozen (in mijn voorbeeld hierboven schaal 0-3, dus checkbox waarde=4). Geef in de textvalues bij "units" %s in (bar), en bij "waarde" %.2f; dan heb je 2 decimalen.

Bubba
Geregistreerd lid

Bericht door Bubba » di 01 sep, 2009 7:33

Speciaal voor de T7-mannen hier. Gisteren de allernieuwste ScanXL versie gekregen van Palmer (v2.0.11 (Build 1194)); deze ondersteunt 2100 parameters voor GM-voertuigen ?!
Kijk maar eens op de Palmer site... Ik ga vanavond even spelen ;)

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » di 01 sep, 2009 10:16

Indrukwekkende lijst!
Welke van 2100 functioneren in een SAAB?
Ik ben benieuwd naar je bevindingen.

smile
Geregistreerd lid

Bericht door smile » di 01 sep, 2009 21:07

2100 parameters. Ben benieuwd hoeveel het programma voor de Saab herkent.

Vraagje: Ik kan de massa flow van de lucht niet pakken met PCMScan. Heeft iemand anders hier ook last van?

Greetz...

berhav
Geregistreerd lid

Bericht door berhav » di 27 okt, 2009 22:43

Even aanhakend op de vorige deelnemer: hoeveel parameters zijn voor een 93 van 2000? Hij geeft aan dat hij er een stuk of 20 uit kan lezen (pids)maar in de praktijk werken er slechts 5.

Dit zijn de turbodruk, toerental, inlaattemp, koelvloeistoftemp en snelheid.

Meer krijg ik er niet uit. Kan iemand dit bevestigen?

berhav
Geregistreerd lid

Bericht door berhav » zo 01 nov, 2009 18:14

Is er niemand meer bezig met PCMscan?. Is zeker te koud buiten :o

Bubba
Geregistreerd lid

Bericht door Bubba » zo 01 nov, 2009 21:47

Geen tijd, en geen noodzaak :O:
Eerst even T7suite leren ;)

mad_melle
Geregistreerd lid

Bericht door mad_melle » di 03 nov, 2009 9:29

De foutcodes die zijn uit te lezen met PCMScan, zijn dat alleen de foutcodes die een Check Engine doen oplichten of ook andere meldingen zoals "Front Light Failure" en "Coolant Low"?

Die laatste zie ik namelijk niet verschijnen terwijl de SID ze wel aangeeft. Check Engine foutmeldingen heb ik niet, dus ik kan ook niet controleren of PCMScan ze wel of niet ziet.

Overige motor gegevens worden wel netjes zichtbaar in de grafieken en metertjes, dus die data komt mooi over.

Iemand een idee?

Tool
Geregistreerd lid

Bericht door Tool » di 03 nov, 2009 13:57

Ik geloof alleen CE-storingen of dingen die op je klokkenwinkel gaan branden.. ABS enzo

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » di 03 nov, 2009 14:05

Alleen aandrijving gerelateerde fouten kunnen uitgelezen worden.

Front light failure, airbags, ed zijn allemaal niet motorgerelateerde fouten en worden dus niet in de ECU opgeslagen.

Plaats reactie