Nee, gekheid, gewoon een beginnetje nodig. Ondertussen heb ik hem gehad (thx, Alex), dus vanavond even testen.
PCMScan Performance - Kennis deel topic
-
Bubba
- Geregistreerd lid
-
AlexJ
- Donateur

Ja het is niet heel moeilijk, ik moest 5 minuten klikken en toen had ik dit. Als je het truukje eenmaal door hebt komt de rest vanzelf 
Maar wie o wie weet wat mijn Turbo-druk soms doet, zo vlak voor het schakelen...? (of zijn dit foute meet-waardes, veroorzaakt door een te trage laptop en geschatte waardes?)
Maar wie o wie weet wat mijn Turbo-druk soms doet, zo vlak voor het schakelen...? (of zijn dit foute meet-waardes, veroorzaakt door een te trage laptop en geschatte waardes?)
-
inactief
- Geregistreerd lid
Je dumpvalve blaast de overdruk weg als je het gas loslaat (= waarde naar beneden). Tijdens het loslaten worden er nog wel even extra toeren gedraaid waarna hij ook in de toeren terugvalt.AlexJ schreef:Maar wie o wie weet wat mijn Turbo-druk soms doet, zo vlak voor het schakelen...? (of zijn dit foute meet-waardes, veroorzaakt door een te trage laptop en geschatte waardes?)
Let er maar eens op als je in de auto zit.
-
AlexJ
- Donateur

-
Bubba
- Geregistreerd lid
-
Bubba
- Geregistreerd lid
Net uitgevonden dat dat wel kan.... Voer onder "checkbox" de waarde van het aantal schaaldelen in op de range die je in "general" hebt gekozen (in mijn voorbeeld hierboven schaal 0-3, dus checkbox waarde=4). Geef in de textvalues bij "units" %s in (bar), en bij "waarde" %.2f; dan heb je 2 decimalen.Maarten schreef: Het is niet mogelijk om de boostmeter in decimalen weer te geven.
-
Bubba
- Geregistreerd lid
Speciaal voor de T7-mannen hier. Gisteren de allernieuwste ScanXL versie gekregen van Palmer (v2.0.11 (Build 1194)); deze ondersteunt 2100 parameters voor GM-voertuigen ?!
Kijk maar eens op de Palmer site... Ik ga vanavond even spelen
Kijk maar eens op de Palmer site... Ik ga vanavond even spelen
-
Maarten
- Lid van verdienste
-
smile
- Geregistreerd lid
-
berhav
- Geregistreerd lid
Even aanhakend op de vorige deelnemer: hoeveel parameters zijn voor een 93 van 2000? Hij geeft aan dat hij er een stuk of 20 uit kan lezen (pids)maar in de praktijk werken er slechts 5.
Dit zijn de turbodruk, toerental, inlaattemp, koelvloeistoftemp en snelheid.
Meer krijg ik er niet uit. Kan iemand dit bevestigen?
Dit zijn de turbodruk, toerental, inlaattemp, koelvloeistoftemp en snelheid.
Meer krijg ik er niet uit. Kan iemand dit bevestigen?
-
mad_melle
- Geregistreerd lid
De foutcodes die zijn uit te lezen met PCMScan, zijn dat alleen de foutcodes die een Check Engine doen oplichten of ook andere meldingen zoals "Front Light Failure" en "Coolant Low"?
Die laatste zie ik namelijk niet verschijnen terwijl de SID ze wel aangeeft. Check Engine foutmeldingen heb ik niet, dus ik kan ook niet controleren of PCMScan ze wel of niet ziet.
Overige motor gegevens worden wel netjes zichtbaar in de grafieken en metertjes, dus die data komt mooi over.
Iemand een idee?
Die laatste zie ik namelijk niet verschijnen terwijl de SID ze wel aangeeft. Check Engine foutmeldingen heb ik niet, dus ik kan ook niet controleren of PCMScan ze wel of niet ziet.
Overige motor gegevens worden wel netjes zichtbaar in de grafieken en metertjes, dus die data komt mooi over.
Iemand een idee?
-
Tool
- Geregistreerd lid
-
inactief
- Geregistreerd lid