Aero verliest air...
-
ReinO
- Donateur (2x)

Re: Aero verliest air...
Ondrhoud: al veel vervangen de laatste
maanden. Dit was niet vervelend bedoeld.
maanden. Dit was niet vervelend bedoeld.
-
JTB81
- Geregistreerd lid
Ik ervaarde het ook niet als vervelend. Injectoren moet ik misschien toch eens laten controleren dan.
-
DionHPT
- Geregistreerd lid
Niet gek dat hij met -780 op de amul te arm loopt. Weet niet hoe rijk hij in de mapping staat maar als hij daar al wat krap staat is het logisch met zon multiplier dat je Ioff meer negatief wordt.
Minder brandstof -> Hogere temperaturen -> Meer kans op knock
Ik zou even een vacuumcheck rondje doen... Ik heb mijn amul het liefst binnen de 300 en -300 bij acties als WOT... want hij verarmt nu ook precies waar je dat niet wil.
Minder brandstof -> Hogere temperaturen -> Meer kans op knock
Ik zou even een vacuumcheck rondje doen... Ik heb mijn amul het liefst binnen de 300 en -300 bij acties als WOT... want hij verarmt nu ook precies waar je dat niet wil.
-
ReinO
- Donateur (2x)

De aadd geeft een indicatie voor luchtfoutjes.
menu 0.
menu 0.
-
JTB81
- Geregistreerd lid
Amul spring vanochtend weer naar -284 en is daar de rest van de rit (incl WOT) op blijven staan. Aadd is stiekum 72, ik verwarde de waarde met aadp, die is 2.
-
ReinO
- Donateur (2x)

volgens mij zijn er dan toch lekjes: niet veel maar toch. eigenlijk hoort dat zo n beetje op 0 te staan.
Maar waar vin ik ze?
Had je al eens een compressietestje gedaan? en zijn je bougies lekker koffiebruin lichtbruin? met een camera kun je de bovenkant van je zuigers bekijken: veel aanslag en troep?
Ik probeer mee te denken: heb je geen deskundige vlak bij je in de buurt?
Maar waar vin ik ze?
Had je al eens een compressietestje gedaan? en zijn je bougies lekker koffiebruin lichtbruin? met een camera kun je de bovenkant van je zuigers bekijken: veel aanslag en troep?
Ik probeer mee te denken: heb je geen deskundige vlak bij je in de buurt?
-
JTB81
- Geregistreerd lid
Bougies zijn heel licht bruin, dus dat lijkt goed. Compressietest heb ik niet gedaan, evenals een kleppenlektest, die ga ik maar eens laten inplannen. Voor de rest zijn alle evap klepjes enzo al meerdere malen getest, onder andere door evo en peter mink.
-
evo
- Donateur (2x)

Dat van die sterk fluctuerende brandstofadapties lijkt idd op een lekkage of een anders niet net functionerend onderdeel te duiden. Maar die conclusie had je zelf volgens mij ook al getrokken.
Die sprongen naar die lagere Mreq wijd ik (vanuit hier, achter mijn scherm) toch aan pingel(detectie). ik zou wel eens willen weten hoe de misfires en pingels verdeeld zijn.
Die sprongen naar die lagere Mreq wijd ik (vanuit hier, achter mijn scherm) toch aan pingel(detectie). ik zou wel eens willen weten hoe de misfires en pingels verdeeld zijn.
-
JTB81
- Geregistreerd lid
Ik denk dat je in dat laatste zeker een punt hebt. En het lijkt meer voor te komen naarmate de boel warm is. In de ochtend, als alles koel is lijk ik er geen last van te hebben.
Tsja en die lekkage dat zou kunnen inderdaad, maar dat zou dan toch in de kop ofzo moeten zitten (lucht) of in de injectoren. Al het andere is wel gecheckt volgens mij.
Tsja en die lekkage dat zou kunnen inderdaad, maar dat zou dan toch in de kop ofzo moeten zitten (lucht) of in de injectoren. Al het andere is wel gecheckt volgens mij.
-
JTB81
- Geregistreerd lid
Nou, net op de snelweg na een stuk binnendoor rijden mreq 900... De auto schoot dus niet op. Op dat moment is de temp van de motor hoger dan 100, na een stukje rijden is ie lager (92 graden) en was mreq ruim 1100. Bij hoge temp is ioff ook erg negatief. Een en ander lijkt dus wel met elkaar te maken te hebben.