Nivo?ReinO schreef:Nivo nihil en niet volgens forum regels.
tuning
-
ashwin1
- Geregistreerd lid
Re: tuning
Zo kan iedereen wel wat beginnen.G-ice schreef:Gaaaaaap... Daar zal ik wel bij zitten?tanisha schreef:alle saab's die ik onderhanden heb gehad waarbij het stuk lopen van de motor niet aan blacksludge of iets dergelijks te wijten was hadden alle een ding gemeenzaam tuning van een 2 tal tuners![]()
Tanisha, misschien moet je eens ophouden met onderhoud afraffelenen je concentreren op kwaliteit ipv dit soort onzin verkopen! Daar zouden je klantjes echt blij van worden!
Of moet weer dat grafiekje van jouw BioPower Stage 1 te voorschijn getoverd worden met 420 Nm koppel en 275 pk met de injectoren meer dan 150% open (onmogelijk = op den duur kapot) op een B205 blokje zonder verdere hardware aanpassingen (ter vergelijk, maptun gaat maar tot 225 pk en 340 Nm)?
Of het voorbeeld van die B204 / B205 gedrochten die je op de gok voor anderen gemaakt hebt?
Of het voorbeeld van die APK onwaardige aanpassingen op auto's? Heel dit forum staat vol van jouw missers!
Of ...
Ga terug in je hoekje zitten stinken en schaam je dat je per PB mij (ja, dat weet ik zeker, want ik heb 'm gelezen) aan het zwart maken bent terwijl ik in tegenstelling tot jou nog NOOIT ongevraagd over de specs van een auto heen heb getuned.
De heftigste tune zit altijd in mijn eigen auto, mijn cabrio, mijn tuning visitekaartje, mijn testobject. Die heeft met mijn stage 5+ tuning (300+ pk en 450+ Nm) meer dan een ton gelopen. Het enige wat daar aan slijt is de distributie ketting, die is uitgerekt door het iets "stevigere" koppel.
Mijn lompste tune zit in in onze TrackDay Car, die als 2 jaar afgeranseld wordt op circuits en snelwegen. Nog steeds met zijn huidige, ongeprepareerde, B205 blokje waar we mee begonnen zijn.
Waarom die heel blijven? Die krijgen wél fatsoenlijke olie!
Hoe lang zijn jouw auto's blijven bestaan, het wisselt nogal eens in je onderschrift, niet?
Hoeveel van van je verdiensten (a 200 euro voor een off the shelf stage 1 bin) maak je over naar Ecuproject/Trionictuning?, ik flash ook binnetjes (ook op maat) voor anderen, ik vraag er geen geld voor omdat de software en omgebouwde base files gemaakt zijn door hobbyisten om anderen te helpen, als je het heel nauw neemt hoor je ook je access te verliezen op Trionictuning.
Wij zijn nu bezig om de LPG functies geactiveerd en easy switchable te krijgen in T7, kunnen wij een "Stage LPG" á 100 euro straks verwachten in je webshop? niet als het aan mij ligt
Tuurlijk er zijn er genoeg die geld vragen voor een tune (100 euro is toch echt de max, althans dat VIND ik), maar 200 euro voor een off the shelf tune dat mogelijk is gemaakt door hobbyisten die met bloed, zweet en tranen dit mogelijk gemaakt hebben (T7suite, CANflasher, omgebouwde TCS-binnetjes etc etc etc) vind ik erg grof(je zal best wel je eigen maps hebben, maar de basefile blijft hetzelfde), ook krijgen zij alleen een paar posts terug waar "thank you, you're the man" in staat.
Maargoed, iedereen heeft zijn nukken en iedereen heeft zijn kwaliteiten, mijn motto is blijf je ding doen en niet ten kostte van anderen en maak er geen misbruik van.
fijne avond
-
mitch291
- Geregistreerd lid
@ashwin1
G-ice is nou ook weer niet "de eerste de beste".
Jammer dat dit zo gaat hier op dit forum.
Ik ben "bang" dat je niet helemaal weet waarover (over wie) je het hebt. Lees bijv. op "ECUproject.com" en "trionictuning.com".een off the shelf tune dat mogelijk is gemaakt door hobbyisten die met bloed, zweet en tranen dit mogelijk gemaakt hebben (T7suite, CANflasher, omgebouwde TCS-binnetjes etc etc etc) vind ik erg grof(je zal best wel je eigen maps hebben, maar de basefile blijft hetzelfde), ook krijgen zij alleen een paar posts terug waar "thank you, you're the man" in staat.
En ik denk dat je ook niet weet hoeveel G-ice nu wel of niet "overmaakt".Hoeveel van van je verdiensten (a 200 euro voor een off the shelf stage 1 bin) maak je over naar Ecuproject/Trionictuning?
En als het dan fout gaat zeg je gewoon: "sorry, kon ik toch ook niet weten"ik flash ook binnetjes (ook op maat) voor anderen, ik vraag er geen geld voor omdat de software en omgebouwde base files gemaakt zijn door hobbyisten om anderen te helpen
-
ashwin1
- Geregistreerd lid
1. Voor alle duidelijkheid, met hobbyisten bedoel ik de mensen die het doen zonder een leuk uurloon ervoor te krijgen. Ik weet donders goed dat G-ice veel kennis heeft (van t7suite), mij verslaat hij 'nog' makkelijk mbt kennis.mitch291 schreef:@ashwin1
Ik ben "bang" dat je niet helemaal weet waarover (over wie) je het hebt. Lees bijv. op "ECUproject.com" en "trionictuning.com".een off the shelf tune dat mogelijk is gemaakt door hobbyisten die met bloed, zweet en tranen dit mogelijk gemaakt hebben (T7suite, CANflasher, omgebouwde TCS-binnetjes etc etc etc) vind ik erg grof(je zal best wel je eigen maps hebben, maar de basefile blijft hetzelfde), ook krijgen zij alleen een paar posts terug waar "thank you, you're the man" in staat.
1.En ik denk dat je ook niet weet hoeveel G-ice nu wel of niet "overmaakt".Hoeveel van van je verdiensten (a 200 euro voor een off the shelf stage 1 bin) maak je over naar Ecuproject/Trionictuning?
2.En als het dan fout gaat zeg je gewoon: "sorry, kon ik toch ook niet weten"ik flash ook binnetjes (ook op maat) voor anderen, ik vraag er geen geld voor omdat de software en omgebouwde base files gemaakt zijn door hobbyisten om anderen te helpen
3.
2. Nee voor elke verkoop maakt hij wat over
3. Het is bij mijn "klanten" (nou ja klanten mag ik het niet noemen omdat ik niks verkoop) nog nooit fout gegaan, ik zoek nooit de limiet op, doe ik alleen bij mijn eigen auto, mocht het fout gaan rectificeer ik het.
Wilt iemand mij nog ff afbranden zie ik dat graag per PB
-
inactief
- Geregistreerd lid
Ondanks dat ik het een rare vraag vind,... Wat heb jij daar mee te maken? Suggereer je hiermee dat ik niets bijdraag / bijgedragen heb aan de tuning gemeenschap. Ik vind dat een vervelende suggestie en zal om jouw nare suggestie te weerleggen enige openheid geven:ashwin1 schreef:Hoeveel van van je verdiensten (a 200 euro voor een off the shelf stage 1 bin) maak je over naar Ecuproject/Trionictuning?
Bij deze een kleine schatting van mijn bijdragen:
- Saabforum: meer dan 700 euro in geld en diensten (terwijl ik geen reclame mag maken en er regelmatig positieve berichten / onderwerpen over mij zijn weggemod).
- Dilemma / ontwikkeling T8 suite / trionictuning bijdrage: meer dan 1.500 euro inc diverse materialen ecu's enz.
- Mackan, meer dan 1.000 euro inc ecu's enz (waarom ik als een van de weinigen wél zijn software mag gebruiken... en nee, mijn bins zijn ondanks dat veelal eigen werk).
En tenzij ik me vergis moet je hier ook écht iets voor bijgedragen hebben, ...

En omdat ik die term ook al voorbij hoorde komen, hierbij ik en 2 Saab tuning vriendjes (foto 2014):

vlnr: Gijs, Dilemma (Ontwikkelaar van de Saab tuning Suites) en Mackan (Wereldwijd de meest gecopieerde / gewaardeerde Saab tuner).
Bij deze dus aan jou de vraag, is dat genoeg? En de doorgeef ice bucket Ashwin, wat heb jij bijgedragen?
-
ashwin1
- Geregistreerd lid
Ik suggereer niet dat je niks bijdraagt, het was een vraag juist omdat het (tot nu toe) niet open in te zien was, zo te zien is mijn schatting onjuist waarvoor mijn excuses, weliswaar vind ik 200 euro voor een off the shelf tune nog grof maar dat is een hele andere discussie.G-ice schreef:Ondanks dat ik het een rare vraag vind,... Wat heb jij daar mee te maken? Suggereer je hiermee dat ik niets bijdraag / bijgedragen heb aan de tuning gemeenschap. Ik vind dat een vervelende suggestie en zal om jouw nare suggestie te weerleggen enige openheid geven:ashwin1 schreef:Hoeveel van van je verdiensten (a 200 euro voor een off the shelf stage 1 bin) maak je over naar Ecuproject/Trionictuning?
Bij deze een kleine schatting van mijn bijdragen:
- Saabforum: meer dan 700 euro in geld en diensten (terwijl ik geen reclame mag maken en er regelmatig positieve berichten / onderwerpen over mij zijn weggemod).
- Dilemma / ontwikkeling T8 suite / trionictuning bijdrage: meer dan 1.500 euro inc diverse materialen ecu's enz.
- Mackan, meer dan 1.000 euro inc ecu's enz (waarom ik als een van de weinigen wél zijn software mag gebruiken... en nee, mijn bins zijn ondanks dat veelal eigen werk).
En tenzij ik me vergis moet je hier ook écht iets voor bijgedragen hebben, ...
En omdat ik die term ook al voorbij hoorde komen, hierbij ik en 2 Saab tuning vriendjes (foto 2014):
vlnr: Gijs, Dilemma (Ontwikkelaar van de Saab tuning Suites) en Mackan (Wereldwijd de meest gecopieerde / gewaardeerde Saab tuner).
Bij deze dus aan jou de vraag, is dat genoeg? En de doorgeef ice bucket Ashwin, wat heb jij bijgedragen?
Behalve een paar TP's heb ik nog niet meegeholpen aan dev'en, ik hoop daarmee wel binnenkort te beginnen overigens (na een paar courses), waar ik wel concreet mee bezig ben is het regelen van een Cisco C220 M3 fully loaded (ik ga hier paar servers uitfaseren om over te hevelen naar ESXI) voor trionictuning.com.
Ik ben blij (al is het niet mijn recht) om te weten dat je de community helpt
-
maikel2.0t
- Geregistreerd lid
als je 200 euro bij saabtuners al veel vind wat vind je dan van dr prijzen die maptun, hirsch enzo hebben???
-
Tubefreak
- Donateur

Maar voor alle knappe koppen even een nieuwe vraag. Mijn 9-5 heeft op ethanol een ruime 300 pk. Prachtig. Maar op Super 98 is het vermogen minder. Wat is er mogelijk om het vermogen op bezine te verhogen, zonder dat het vermogen op ethanol te veel stijgt, want de zuigers wil ik graag heel houden.
-
ashwin1
- Geregistreerd lid
Die prijzen zijn helemaal absurd, maar eerlijk is eerlijk, hun waren er al voordat uberhaupt de naam t7suite verzonnen was en ze hebben iets/veel meer kosten (lees, fillialen dyno's personeel etc etc etc)maikel2.0t schreef:als je 200 euro bij saabtuners al veel vind wat vind je dan van dr prijzen die maptun, hirsch enzo hebben???
-
DionHPT
- Geregistreerd lid
Ik denk dat je als bedrijf wat Saab-tuners/G-ice ook amper nog wat kan verdienen aan die 200 euro als je het even zwart wit ziet. Maptun en dergelijken tunen ook niet met T7suite maar gebruiken waarschijnlijk third party software zoals WinOLS of Swiftec... Misschien zelfs wel eigen software. Wat niet alleen vele malen duurder is maar deze bedrijven ook verstrekkende garantievoorwaardes en dealernetwerken kennen. Ook ik ben ik het T7suite verhaal gedoken en daarbij leer ik iedere dag ook weer erg veel, ik denk dat dat vooral de lol van dit topic en T7suite is. Mijn auto draait bijvoorbeeld momenteel ook op een aangepaste Mackan-bin.
Ik denk dat als je het milde bedrag van 200 euro vraagt voor een tune en dan ook nog after sales kan geven voor dat geld je echt niet hoeft te schamen... Daarbij wil iedereen zoveel mogelijk zijn steentje bijdragen en doet G-ice dit ook blijkens niet alleen zijn vermelding in T8suite maar ook op de trionic fora.
Ik denk dat als je het milde bedrag van 200 euro vraagt voor een tune en dan ook nog after sales kan geven voor dat geld je echt niet hoeft te schamen... Daarbij wil iedereen zoveel mogelijk zijn steentje bijdragen en doet G-ice dit ook blijkens niet alleen zijn vermelding in T8suite maar ook op de trionic fora.
-
inactief
- Geregistreerd lid
Om meer te leren en verder te gaan met mijn uit de hand gelopen hobby is het nodig om ook in materiaal te investeren. Swiftec gebruik ik daarom ook, de volledige versie + jaarlijks abonnement. Tevens gebruik ik 2 professionele lees / schrijf tools en een Tech-2 met Global TIS verbinding. Verder gebruik ik vaak een professionele Innovate breedband lambda kit, anders zou bijvoorbeeld Trionic 8 LPG tuning niet mogelijk zijn.DionHPT schreef:Maptun en dergelijken tunen ook niet met T7suite maar gebruiken waarschijnlijk third party software zoals WinOLS of Swiftec...
Mensen die met een Diesel / Trionic 8 Saab bij mij geweest zijn hebben daar waarschijnlijk een of meerderen van gezien.
Het is makkelijk te overzien dat er ook investeringen gedaan worden, makkelijker is een inkomende geldstroom te zien en daar verlekkerd naar te kijken.
En dan hebben we het nog niet eens over de 60+ uur die ik jaren lang naast mijn inmiddels 4 daagse werkweek in mijn (uit de hand gelopen) hobby stop.
Ondanks dat vind ik het nog steeds leuk, geniet ik van de Saab rijders die bij mij op bezoek komen en probeer ik iedereen geïnformeerd en blij weer naar huis te sturen. En juist daar hoop ik dat ik het verschil maak. Door die extra service, tips en informatie.
-
evo
- Donateur (2x)

Iedereen heeft zijn beweegredenen, zijn motivaties. De een wil er geld mee verdienen de ander doet het voor de hobby, weer een ander probeert het te combineren.
Dilemma heeft zijn software vrij ter beschikking gesteld. Net zoals je open-source software mag gebruiken. Het is een ieder vrij ermee te doen wat ie wilt.
En als iemand 200 Euro teveel vindt dan is zo'n persoon toch vrij om het niet te doen, ergens anders naar toe te gaan of het zelf te proberen?
Onder gematigde condities is je 15T tot wel meer in staat . Wil je meer (en ja d'r zit meer in die 2.3... ) zul je je software moeten (laten) aanpassen... Wil je alleen meer vermogen op benzine, zul je vooral die mapping moeten aanpassen. Pas echter op bij wat er gebeurt bij benzine en E85 mix-en. De interpolatie algorithmes van Trionic7 zijn ehhh... hiervoor wat minder... been there, done that
Heb je er al T5 nokkenassen in liggen? Die zorgen ervoor dat je het vermogen makkelijker haalt dan met je stock Aero assen.
En het is vooral de ontstekingvervroeging op E85 die je zuigers "killen".
Zo, zijn we nu weer aan het tunen?
Dilemma heeft zijn software vrij ter beschikking gesteld. Net zoals je open-source software mag gebruiken. Het is een ieder vrij ermee te doen wat ie wilt.
En als iemand 200 Euro teveel vindt dan is zo'n persoon toch vrij om het niet te doen, ergens anders naar toe te gaan of het zelf te proberen?
De veel gecopieerde Mackan tune is iets van 305pk op E85 em 285pk op Benzine. Dit is onder normale omstandigheden (gematigde temperatuur, luchtdruk en 3" DP) prima te doen door je 15T.Tubefreak schreef:Mijn 9-5 heeft op ethanol een ruime 300 pk. Prachtig. Maar op Super 98 is het vermogen minder. Wat is er mogelijk om het vermogen op bezine te verhogen, zonder dat het vermogen op ethanol te veel stijgt, want de zuigers wil ik graag heel houden.
Onder gematigde condities is je 15T tot wel meer in staat . Wil je meer (en ja d'r zit meer in die 2.3... ) zul je je software moeten (laten) aanpassen... Wil je alleen meer vermogen op benzine, zul je vooral die mapping moeten aanpassen. Pas echter op bij wat er gebeurt bij benzine en E85 mix-en. De interpolatie algorithmes van Trionic7 zijn ehhh... hiervoor wat minder... been there, done that
Heb je er al T5 nokkenassen in liggen? Die zorgen ervoor dat je het vermogen makkelijker haalt dan met je stock Aero assen.
En het is vooral de ontstekingvervroeging op E85 die je zuigers "killen".
Zo, zijn we nu weer aan het tunen?
-
marijn dekker
- Donateur

Het komt erop neer dat je iedereen in zijn waarde moet laten
Tanisha's strategie is zo goedkoop mogelijk iemand helpen met de middelen die er voorhanden zijn. En de ander kiest ervoor om alles professioneel te doen en vraagt daar zijn prijs voor( de ene heeft een bommenwerper die bij elk probleem iemand naar hetzelfde adres stuurt, de ander doet dit in eigenbeheer en maakt het op een creatieve manier)
Beide manieren zijn goed,bij beide manieren kunnen fouten ontstaan.
De ene wilt een iphone de ander een Samsung , zo gaat het met alles. Is de creatieve kostenbesparende manier slecht, nee. Zolang er geen dode bij vallen is dit ok. Je weet van tevoren dat het mis kan gaan. Aan de andere kant kan het ook lang goed gaan.
Tanisha's strategie is zo goedkoop mogelijk iemand helpen met de middelen die er voorhanden zijn. En de ander kiest ervoor om alles professioneel te doen en vraagt daar zijn prijs voor( de ene heeft een bommenwerper die bij elk probleem iemand naar hetzelfde adres stuurt, de ander doet dit in eigenbeheer en maakt het op een creatieve manier)
Beide manieren zijn goed,bij beide manieren kunnen fouten ontstaan.
De ene wilt een iphone de ander een Samsung , zo gaat het met alles. Is de creatieve kostenbesparende manier slecht, nee. Zolang er geen dode bij vallen is dit ok. Je weet van tevoren dat het mis kan gaan. Aan de andere kant kan het ook lang goed gaan.
-
ReinO
- Donateur (2x)

Die inhoudelijke discussie vind ik prima, maar dat persoonlijke beledigen vind ik niet ok en onprettig om te lezen. Ik zou zeggen stop daarmee en hou je aan de Forum regels.
Investeringen voor een ondernemer zijn op de omzet te minderen, dus geen verdienste daar. Maar daar heeft niemand iets mee te maken natuurlijk. Heel veel anderen wisselen gratis dingen uit en dat is ook wel erg prettig !
Investeringen voor een ondernemer zijn op de omzet te minderen, dus geen verdienste daar. Maar daar heeft niemand iets mee te maken natuurlijk. Heel veel anderen wisselen gratis dingen uit en dat is ook wel erg prettig !