Audio upgrades

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
vdLindenMM
Geregistreerd lid

Re: Audio upgrades

Bericht door vdLindenMM » ma 16 jul, 2012 23:50

ReinRoel schreef: :offtopic:
...................: niets binnen gekregen nog na 4 weken wachten nota bene. het verhaal was dat de zeecontainer nu binnenliep en over 5 dagen zouden de beloofde speakers in lelystad zijn.
Leuk verhaal. Hertz is een Italiaans luidspreker merk van het Italiaanse versterker merk Audison. Volgens mij wordt Italië - Nederland per vrachtwagen afgelegd. Als het per zeecontainer komt en na 5 dagen in Lelystad dan hebben we het over China/Taiwan en dan aankomen in Rotterdam, inklaren, naar de importeur en dan naar Lelystad. :wink:
Niet slim van de verkoper om hiermee aan te geven dat de speakers toch in Azië worden gemaakt, wat iedereen eigelijk al lang weet, waarbij de Italianen juist zeggen dat ze trots zijn op Italiaanse makelij.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » di 17 jul, 2012 9:12

duidelijk verhaal steve en uitleg, thnx. hopelijk hebben de anderen die dit volgen er ook wat aan.
de afwatering is open maar ik hou het wel in de gaten. als het schuim teveel vocht vasthoud dan ben ik daar niet blij mee uiteraard.

dat containerverhaal: ik baal daar wat van want ik kom al jaren bij die 'winkel'. haal mijn advies daar en vind dus dat ik daar dan ook moet kopen derhalve. wel normaal geprijsd maar ondertussen 2 complete audioinstallaties gekocht daar en in amsterdam gewoon een net verhaal en geen flauwekul met containers uit italie (misschien bedoelen ze via de vrachtwagen?). Misschien moet ik daar maar geen klant blijven. :offtopic:
( die chinees waar we gisteren gegeten hebben daar word ik zeker geen vaste klant, we zijn allebei nog niet lekker nu beeuh.)

straks de boel maar eens aansluiten en de airbag verwijderen.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » di 17 jul, 2012 15:41

waauw het werkt en zonder trillingen en een erg mooi vol geluid. :mrgreen:
die deuren geven echt mooi laag / midden zonder trillingen of wat dan ook. superstrak.

dat met die airbag gaat niet lukken nog want hij geeft een srs melding in de display: lijkt me geen strak plan zo vlak voor de apk.
dus nog ff geduld.

eerst alle meuk weer terugvouwen in de dash: gelijk alle stekkers vervangen door geisode kleinere. het is wel proppen geblazen.

AlexJ
Donateur
Donateur

Bericht door AlexJ » di 17 jul, 2012 15:43

Plaats toch gewoon in de kofferbak... Ziet er mooi uit, goede koeling daar, en de montage houdt je van de straat! :lol:

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » di 17 jul, 2012 17:54

haha! IK heb plek gevonden voor de beide scheidingsfilters en dan kan de versterker gewoon naast het voetenpaneel!!! :idea:

ik ga dus zeker niets naar achter transporteren.

de airco heb ik aangesloten op het dashboardkastje middels een extra slang met uitblaasopening richting de te plaatsen versterker ook.
zijn er al andere saabs met koelkastje in de dash? :idea:

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » di 17 jul, 2012 17:56

oh ja: nog even petje af voor al die meters extra kabel getrokken :bow:

ZveenT
Geregistreerd lid

Bericht door ZveenT » za 21 jul, 2012 17:25

Ik ben nu een paar uurtjes aan het prutsen.

Een Hertz composet gehaald a 280,- euro. Wel wat duur, maar was verkocht toen ik de klank hoorde. Nu kijken hoe het in de auto gaat klinken.

Ik loopt tegen het eerste probleem aan nu.

De kabel die vanaf de deur naar de auto gaat (waar ik dacht dat mijn signaal kabel door heen zou kunnen) is een stekker?

Hoe hebben jullie dit opgelost?

daniel 9-3
Donateur
Donateur

Bericht door daniel 9-3 » za 21 jul, 2012 18:27

Meestal zijn niet alle openingen in de stekker gebruikt. even kijken of er ruimte is in de stekker voor een gaatje waar de kabel door kan.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » za 21 jul, 2012 19:11

echt een rotklusje voor het eerst.

de onderste 2 gaten van de stekker zijn loos en daar kun je de draden doortrekken. in de deur zit er een witte stikker voor: even er af halen dan geleidt het makkelijker.
die set die je gekocht heb ik ook (de zwarte toch?): werkelijk top. ook volgens 2 andere forummers die in mijn auto het gehoord hebben.

ZveenT
Geregistreerd lid

Bericht door ZveenT » za 21 jul, 2012 20:11

Jaa, ik heb er het geduld niet meer voor. Morgen weer een dag.

Thanks! Dan weet ik dat ik daar door heen ga. Heb ik alleen geen kwaliteitsverlies als ik ga snijden?

Ja, de zwarte ja. Had nog nooit van het merk gehoord. (altijd alleen maar Alpine kijken)

Klank is echter subliem!

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » za 21 jul, 2012 21:17

snijden?

dat is niet nodig. wel heb ik een haakje gemaakt om het draad door het rubber te trekken. ff pauze: helemaal gelijk, dit is een geduldklusje.
oh ja: van binnenuit beginnen en dan naar de deur. ruime lengte draad nemen dat werkt makkelijker.

ZveenT
Geregistreerd lid

Bericht door ZveenT » za 21 jul, 2012 22:33

Heb jij je kabels er zo door gekregen dan? Inclusief rubber? Ik dacht aan strippen..

Morgen zal ik eens kijken. Misschien ik heb ik niet gekeken.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » zo 22 jul, 2012 7:53

strippen van?
wel even de dikke ommanteling van de kabel halen zodat je alleen de laatst isolatielaag van de luidsprekerkabel hebt.
die kun je van binnenuit richting deur door het 1e manchet geleiden
daarna de onderste 2 gaatjes van de stekker kiezen:
doorvoeren
daarna de onderste 2 gaatjes van de deurstekker zoeken: wit plaatje verwijderen
doorvoeren
daarna door het manchet van de deurstekker is 'and bob's y're uncle'.

heb een wat uitgebreidere versie bij de handleidingen neergezet.

vdLindenMM
Geregistreerd lid

Bericht door vdLindenMM » zo 22 jul, 2012 11:13

Leuk werk, hè? Kan je nagaan als je dat -tig jaren gedaan hebt. :cry: :lol:

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » zo 22 jul, 2012 12:36

ik kan het me niet voorstellen om dit jaren te doen.
maar elk werk heeft wel iets natuurlijk. uiteindelijk lukt het wel en dat is ook een kick.

Plaats reactie