ziet er mooi uit, maar evo kan nog wel eens een punt hebben. zou het wel eerst gewoon proberen, veranderen kan altijd nogevo schreef: waarom 4x? Een keertje is toch genoeg... En ben je niet bang dat door het gepulseerd aanzuigen je nu cross-flow over je loodgieterswerk gaat krijgen?
Saab 99 16v
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Re: Saab 99 H op Yamaha R1 (Mikuni) carburateurs
-
jwaterink
- Donateur (6x)

Omdat ik toch ergens vacuum moet trekken voor de rembekrachtiger. Origineel trek je dat ook op een punt waar je van alle 4 poorten vacuum hebt. Zo creer ik dat zelf.
Enigste feestje waar ik mee zit is dat ik geen vacuum heb voor de ontstekingsvervroeger. Ik dacht die er eerst gewoon bij op te zetten, maar BCCP in gramsbergen die dit geintje op de toonbank heeft gezien een paar week terug weerlegde mijn idee.
De originele vacuumaansluitingen voor de ontstekingsvervroeger zitten VOOR de gasklep op de carburateur (heb een cd175 en een piereburg, bij beiden hetzelfde), dus bij gas helemaal dicht is er geen vervroeging. Dit moet het membraam beschermen. Zou ik hem rechtstreeks bij dat koperwerk aanhangen, dan is de enigste ingang voor lucht bij gas los mijn vacuumpotje en een kapot membraam (die trekt dat niet). De gasklep beschermd dat dus normaal gesproken.
Gezien de reputatie en kennis bij die firma ga ik mee in hun conclusie dat dat niet heel blijft.
Enigste feestje waar ik mee zit is dat ik geen vacuum heb voor de ontstekingsvervroeger. Ik dacht die er eerst gewoon bij op te zetten, maar BCCP in gramsbergen die dit geintje op de toonbank heeft gezien een paar week terug weerlegde mijn idee.
De originele vacuumaansluitingen voor de ontstekingsvervroeger zitten VOOR de gasklep op de carburateur (heb een cd175 en een piereburg, bij beiden hetzelfde), dus bij gas helemaal dicht is er geen vervroeging. Dit moet het membraam beschermen. Zou ik hem rechtstreeks bij dat koperwerk aanhangen, dan is de enigste ingang voor lucht bij gas los mijn vacuumpotje en een kapot membraam (die trekt dat niet). De gasklep beschermd dat dus normaal gesproken.
Gezien de reputatie en kennis bij die firma ga ik mee in hun conclusie dat dat niet heel blijft.
-
windekind
- Donateur

Kan je niet zo'n ontstekingsmoduultje van een 900i gebruiken en de vacuüm vervroeger weglaten. Je moet dan ook de centrifugaal vervroeging vast zetten. De vervroeging van een 900i zit nl in het moduul gebakken. En het verschil is niet zo heel groot met de karakteristiek van die van een carburateur versie.
Ben het trouwens eens met Evo dat die lood en koper-winkel wel erg groot is uitgevallen en het lijkt mij toch dat zo de cilinders elkaar gaan beïnvloeden vwb zuigpulsen.
Ben het trouwens eens met Evo dat die lood en koper-winkel wel erg groot is uitgevallen en het lijkt mij toch dat zo de cilinders elkaar gaan beïnvloeden vwb zuigpulsen.
-
AR
- Donateur (2x)

Volgens mij zou de rembekrachtiger prima op 1 runner kunnen? Je hebt geen lekkage, dus beinvloed de betreffende cilinder minimaal echter is de vraag of je voldoende vacuum hebt om goed te kunnen bekrachtigen.
Anders los pompje van een diesel, dan heb je er helmaal geen last van, en dat is vast te koop voor de prijs van het oude koper
Anders los pompje van een diesel, dan heb je er helmaal geen last van, en dat is vast te koop voor de prijs van het oude koper
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Mocht je nu die ontstekings vervroeger weglaten dan hou ik me graag aanbevolen voor z'n vacume klepje wat erop zit.
Als het goed is helemaal zwart met een bruine bovenkant. (of ander kleurtje mag ook).
Dank
Als het goed is helemaal zwart met een bruine bovenkant. (of ander kleurtje mag ook).
Dank
-
marq101
- Geregistreerd lid
Goh, ik ben echt een tijd niet op het forum geweest. Goed project. Eindelijk iemand die het aandurft. Misschien is de vraag al gesteld hoor maar krijg je geen problemen met je vlotterkamers nu ze onder een hoek staan?
-
turbopilot
- Donateur (7x)

nee, omdat ze normaal ook zo staan .. aantal posten terug 
-
marq101
- Geregistreerd lid
Nou ja, ik heb nog wel eens aan een 2001 R1 kunnen sleutelen en de de carburateurs zitten dus zo

Vandaar
Vandaar
-
windekind
- Donateur

Ik heb nog wel zo'n zwart/bruin klepje voor jou liggen.maxmink93 schreef:Mocht je nu die ontstekings vervroeger weglaten dan hou ik me graag aanbevolen voor z'n vacume klepje wat erop zit.
Dank
-
jwaterink
- Donateur (6x)

Zo poosje boekhouding gedaan. Vandaag in Ommen geweest voor autotje. Blokje staat op bak, is wel wat probleempjes, maar dat wordt morgenvroeg opgelost. Vandaag van alles gedaan, ook aan andere autotjes. Ach weer eens een ander soort dagvulling, we noemen het hobby
-
jwaterink
- Donateur (6x)

Past niet onder kapje.

Ookal hebben we de hoeken er weer afgehaald en recht gemonteerd
Met de kap in het eerste haakje geklikt zitten ze er al tegenaan. Als ik ze achterover hang kan de kap dicht, maar konden we door de gril zien dat hij doordrukte en dan zit de gaskabel er nog niet eens op gemonteerd.
-
jwaterink
- Donateur (6x)

De foto's zijn overigens van maandag. Ik heb vandaag de strijd opgegeven en we zijn nu bezig er Bosch LH op te zetten. Dat is de makkelijkste klap om hem rijdend te krijgen. We gebruiken een 2.1 set dus met gasklephuis met potmeter en sturen de LH aan via de al bestaande Techedge breedbandlambda controller. Er komt een vliegwiel in met daarop al een triggerwheel sleuvenpatroon voor een BDP. Daarmee icm de techedge en dit gasklephuis is er de mogelijkheid om zonder het er weer uit te moeten bouwen er KDFI op te zetten. Dat is ook wat tzt nu de bedoeling is. Eerst rijbaar en dan in de loop van dit jaar eens KDFI spulletjes bestellen en voorbereiden.
Zowieso kan ik de mengselverhouding bij regelen door de instelbare smalband uitgang op de techedge controller. Het display van de techedge zelf geeft dan nog steeds de echte waarden door, maar wat de auto krijgt is dan wat anders.
Zowieso kan ik de mengselverhouding bij regelen door de instelbare smalband uitgang op de techedge controller. Het display van de techedge zelf geeft dan nog steeds de echte waarden door, maar wat de auto krijgt is dan wat anders.
-
windekind
- Donateur

Re: Saab 99 H op Bosch injectie
Jammer dat het niet lukte met die gasfabriek.
Op KdFi kan je wel makkelijker gasinjectie bouwen en aansturen.
Is wel een mooie oplossing zo.
Op KdFi kan je wel makkelijker gasinjectie bouwen en aansturen.
Is wel een mooie oplossing zo.
-
Alexander
- Geregistreerd lid
Dat is jammer. Tijdelijk een andere motorkap met een opening erin was geen optie? Had je de tijd gehad een motorkap op maat te maken met een powerbulb.
Alexander
Alexander
-
bennie
- Geregistreerd lid
Waarom zet je tussen de carb,s en luchtfilters geen buisjes met een 45 graden hoek!??