Asje me nou! Evo's pittige 2.0 en hoe het zo kwam...

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
bennie
Geregistreerd lid

Re: Asje me nou!

Bericht door bennie » zo 01 apr, 2012 23:59

Ziet er gaaf uit!! Zal ook wel als de brandweer gaan nu!, of nog bezig met de software? Voor die bobbels in de kap hoef je niet bang te zijn. kan mijn hand gewoon op het spruitstuk leggen na een stukje stevig doorrijden en het metaal onder het lint is dan aardig rood kan ik je zeggen! 8)

Waar heb je dit lint trouwens vandaan,... MOET, ik ook hebbe!!! :D

AlexJ
Donateur
Donateur

Bericht door AlexJ » ma 02 apr, 2012 7:39

Tis gewoon gelukt... :lol:
Mooi werk, wil daar graag eens in mee rijden!

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » ma 02 apr, 2012 9:51

Gijs... jij nu effe niet kijken... Want wat is zo'n Viggen bumper toch mooi :mrgreen:

Afbeelding

Bekapping heb ik gedeeltelijk liggen, maar ik wil/moet ook nog wat zelf maken. Ik denk eraan om daar Alu plaat voor te gebruiken zodat ik wat beter met airflow kan spelen... :roll:

Die wrap heb ik overigens van Ebay gehaald: http://www.ebay.com/itm/2-X-50-Titanium ... 3730033065" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik had aan een rol genoeg voor mijn spaghetti en het eerste stuk van mijn DP. Lijkt het voorlopig goed te houden 8)

ps. wat is het overigens weer fijn om in mijn SAAB-je te rijden... stomme Audi...

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » do 05 apr, 2012 11:09

Rustig opbouwen... op weg naar mijn werk... in de file...

m_request over MAF.m en in de cellen de PWM duty cycle:
Afbeelding

of rpm over MAF.m en in de cellen de PWM duty cycle:
Afbeelding

en inlaat druk over MAF.m en in de cellen de PWM duty cycle:
Afbeelding

Denk dat dit wel wat goeds beloofd. Zie bijv. bij 3500 tpm en een PWM van ongeveer 36% iets van 1100 mg/C bij zo'n 1.15 bar druk.

Had overigens ruzie met de diagnostiek van mijn CAT... T7 vond dat ie slecht presterde (CE)... niet gek aangezien dat ding veel langzamer op temperatuur komt nu, na alle aanpassingen in flow. Dus heb ik de CAT diagnostiek maar wat naar achteren verplaatst. water temp min 76C ipv 70C en CAT temp 475C ipv 425C... lijkt te werken :D

@Max... en ja, jou maps komen er ook aan :wink:

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » do 05 apr, 2012 11:22

Goed bezig! Gisteren mogen aanschouwen en de combinatie van Viggen-kit met dat geweld onder de motorkap is echt indrukwekkend! Als je wat verder bent met T7-gepruts, rij ik een keertje mee :wow:

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door AR » do 05 apr, 2012 11:31

Dit biedt wel mogelijkheden!

en herinnert mij eraan dat ik dit ook nog moet doen om mijn boostcalregmap goed te krijgen.....

Gr Arco

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » di 17 apr, 2012 10:44

Zo we zijn weer wat verder. Na wat aanloop problemen om op boost te komen (doordat de waste gate opengedrukt werd) behoor ik nu ook eindelijk tot de 1.5 bar club :mrgreen:

Afbeelding

Zie ook dat het PWM signaal een lachertje is...

Mijn TD04HL-19T#7 heeft (door zijn aangepaste turbine kant?) nagenoeg geen lag, beter dan ik had gehoopt. Boosten doet ie als een dolle. Ondanks dat ik mijn limiters ruim binnen de surge lijn heb staan knalt hij er zo overheen (en dus in surge...). Boostmap dient dus nog wat werk :wink:

Maar indien getemt gaat het ding als een dolle... en dit is nog maar het begin.

Overigens, ik zit eraan te denken om een forge adjustable waste gate actuator te kopen. Zijn er hier meer mensen in geinteresseerd? Wellicht dat we ergens korting kunnen bedingen en/of op transportkosten kunnen besparen. Groupbuy opzetten?

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » di 17 apr, 2012 11:24

Heftig! :bow:

AlexJ
Donateur
Donateur

Bericht door AlexJ » di 17 apr, 2012 11:35

Als je nog een turbo-tje hebt voor aan die wastegate, doet ik wel mee met een group-buy! :wink:

Maar klinkt goed, die snelle response!

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door AR » di 17 apr, 2012 12:24

Mooi werk! Hij kan het zaakje op zijn sloffen af:)

Ik ben ook in voor een Forge Actuator. De originele houd bij 1.5Bar volgens mij wel voorgezien, ik kom nooit boven de 1.5 op de SIDI, misschien eens een tijdelijke veer erbij plaatsen. Of is er nog iets softwarematigs wat de turbodruk op 1.5 Bar limiteert.

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » di 17 apr, 2012 13:33

Maximaal bereik van de MAP-sensor is 2,5Bar, dus je zal niet meer dan 1,5 overdruk kunnen aflezen. Je werkelijke piekdruk kan hoger liggen zonder dat je dat op SID kan zien.

Boven 5000rpm verwacht ik dat je PWM trouwens omhoog zal schieten. Heb je daar ook een screenshot van?

p.s. count me in for the Forge actuator.

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » wo 18 apr, 2012 6:23

Maarre een MAP sensor is toch niet van toepassing op een T7

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » wo 18 apr, 2012 9:50

t*ring bij een beetje "sprited" driving laag in z'n toeren is het ding moeilijk controleerbaar... Overshoots en surge... Moet waar weer eens de boeken/fora over induiken. Boven de 3000 / 3500 RPM is ie een stuk gemoedelijker en heeft de setup werkelijk 0 lag.

MAP tot 2.5 bar... Ik zal er eens op letten want mijn analoge boostmeter (in de A-stijl) gaat tot de 2 bar, dus dan heb ik nog even. Maar ik weet niet goed wat Trionic7 allemaal met de MAP data doet. Ik weet dat ie het gebruikt ter controle/alternatief van/voor de LMM, maar het zal wel op meerdere plaatsen terug komen... (sh1t... nog meer om uit te zoeken...)

Ik vraag nu overigens ook maar tot ongeveer 1.5 bar equivalent (ik vraag natuurlijk luchtmassa). Ik heb momenteel nog de originele bosch injectoren erin...

tja, PWM boven de 5k... kan ik nog niet veel zinnigs over zeggen. Afgezien van het feit dat ik daar mijn Mreq al naar beneden laat duiken (ik zit daar aan de max van mijn injectoren) heb ik daar (in z'n 4) nog niet echt de ruimte voor gevonden.... :wink:

Missie:
- Boost beheersen
- WBL d'r in schroeven (foei, nog steeds niet gedaan...)
- 875's en BioPower bin er in...
- uitbouwen naar... wat ie haalt...
- etc.
- etc....

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » wo 18 apr, 2012 10:36

Injectie schreef:Maarre een MAP sensor is toch niet van toepassing op een T7
T7 heeft zelfs meer MAP sensoren dan een T5. Het is alleen niet de belangrijkste input waarvan andere parameters afhankelijk zijn zoals bij T5, dat blijft bij T7 de LMM.

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » do 12 sep, 2013 10:44

Dis 'n ouwe thread van mij!

Maar weer eens iets leuks in posten:

Afbeelding

Wat is het weer een boel werk. Ondanks dat zowat alles ook al in mijn 5D lpt heeft gezeten kom je stiekem toch weer zat zaken tegen die bij een Aero Conv anders zijn... en er dan ook voor zorgen dat het net niet past...

Nah, de custom radiator fan... die paste dan weer wel...

Verder zit ook zo nu en dan een nare tik in het blok. Lijkt erop dat een stoter niet altijd lekker mee speelt... zal de nieuwigheid wel zijn...

Plaats reactie