Wist niet dat ik zoveel reacties kon opwekken..
Even een resumeetje aan antwoorden. Tanisha en Rein Roel zeggen dat het in vermogen, zeker tov een T5 en G25 "niet zoveel verschil maakt". G-Ice and Injectie spreken dit tegen.
De laatste hebben toch echt gelijk. Niet alleen dat ik mijn eigen Saabje goed ken, maar heb tevens 10 jaar race- en rallyervaring, samen met een ( heleboel ) motorisch sleutelen.
Als mijn ervaring is ( zonder vermogensbankuitdraai dus ) dat het vermogen zeker 15 pk toeneemt en de turbo veel gretiger op toeren komt over het hele gebied, dan is die opmerking niet uit de lucht gegrepen.
Het is, in het hele verhaal van de motor beter in-en uit laten ademen ( want die is behoorlijk "geknepen") een logische upgrade. De volgende upgrade zal een betere lucht- intake worden, want door een rietje inademen en door een wc-rol uitblazen is niet echt harmonieus.
Dus degenen die daar wat over gezegd hebben; helemaal gelijk. En natuurlijk zal de TD04 ( met de performance intake snorkel natuurlijk) daar nog heel wat aan kunnen toevoegen.
Maar eerlijk gezegd ben je dan al gauw een paar duizend Euries verder, en mijn vriendin wil ook met vakantie..........

Heb haar nu dus gezegd dat mijn voorste uitlaatdeel niet goed meer was, en ik hem moest laten vervangen...

"Oh, zei ze. Maar waarom moet je daarvoor 150 km. verderop zijn?" Ik zei haar dat ze daar goed en goedkoop waren. "Oh, dan is het wel goed" ........
Onderstaand nog even wat ik uiteindelijk wil voor wat betreft in- en uitademing.
Enne......misschien een keer een meeting met onze aanpassingen om ervaringen ( en auto's?) uit te wisselen/proef te rijden? Lijkt me leuk

!