Deze bedoel je?evo schreef:Rijdt in de UK een b2x4 mee rond icm een turbo. Onderin de supercharger en later neemt de turbo over. En een IC is altijd goed. Hoe kouder hoe beter.
Google maar eens....
Goede man heeft als ik het me goed herinner de plek voor de dynamo hiervoor gebruikt. Die verplaatst naar waar de aircopomp zat... en voor de rest veul custom... zit overigens niet meer in een SAABje....
eaton m45 compressor blijkt m65
-
dommelrules
- Geregistreerd lid
Re: eaton m45 compressor vragen
-
tanisha
- Geregistreerd lid
Re: eaton m45 compressor blijkt m65
ik begrijp wat je bedoeld maar met de turbo mappen heb je nu niet veel meer te maken boosten gaat die hoe dan ook en die 1.2 bar ga je hoe dan ook halenG-ice schreef:Ik neem aan dat er een wastegate aan komt te hangen?
Dan zou hij in principe hetzelfde als een garrett kunnen, die draaien ook 1.2 bar.
We leuk is het instellen van het aansturen met de wastegate met trionic, houd je even van de straat denk ik!
Doe je dat niet heb je er niets aan en moet je zorgen dat het ding max 0.5 / 0.7 bar ofzo kan leveren.
ik ga gewoon t5 aansturing gebruiken ik heb een ecu liggen die erg agressief geschreven is die komt erg dicht bij wat de eaton gaat doen
ik verwacht ongeveer het zelfde als een stage 1 te gaan krijgen alleen wat vlotter met optrekken
-
inactief
- Geregistreerd lid
Bij welk toerental gaat de compressor die 1,2 bar draaien, 6200 toeren?
Hoeveel bar draait hij dan bij 1500 toeren?
Het lijkt me dat je bij lage toeren veel lucht wil kunnen leveren, maar niet altijd en niet ook bij hoge toeren?
Ik zou nog eventjes je denk pet gaan zoeken...
Hoeveel bar draait hij dan bij 1500 toeren?
Het lijkt me dat je bij lage toeren veel lucht wil kunnen leveren, maar niet altijd en niet ook bij hoge toeren?
Ik zou nog eventjes je denk pet gaan zoeken...
-
evo
- Donateur (2x)

Re: eaton m45 compressor vragen
Ja, die! Cool hedommelrules schreef:Deze bedoel je?evo schreef:Rijdt in de UK een b2x4 mee rond icm een turbo.
-
tanisha
- Geregistreerd lid
gijs je weet dat een compressor vrij snel piekt? met welk toerental precies zal de test inbouw moeten uitwijzen
kijk maar eens naar de specs van de mercedes slk waar deze op hoort die zijn op zijn minst erg leuk te noemen
kijk maar eens naar de specs van de mercedes slk waar deze op hoort die zijn op zijn minst erg leuk te noemen
-
inactief
- Geregistreerd lid
Als de compressor vrij snel piekt, hoe zorg je er voor dat hij bij hogere toeren minder lucht gaat leveren dan?
Dat lijkt me noodzakelijk, toch?
Dat lijkt me noodzakelijk, toch?
-
giuliettaevo
- Geregistreerd lid
Nu lees ik jullie reacties en vraag ik me toch even af of jullie begrijpen hoe een dergelijke compressor werkt?
Dit is een zgn Roots compressor. Deze geeft voor elke omwenteling een bepaalde hoeveelheid lucht. De motor verbruikt elke omwenteling een bepaalde hoeveelheid lucht. Aagezien de twee met een riem verbonden zijn is er een vaste verhouding tussen de toerentallen, dat wil zeggen dat je theoretisch altijd dezelfde laaddruk hebt. Door o.a. lekkage langs de rotors bij lage toeren haal je dat niet precies maar de Roots compressor levert al erg vroeg zijn maximale laaddruk. En die laaddruk wordt bepaald door de verhouding van je poelies. Als de compressor meer toeren gaat maken door een kleinere poelie zal de laaddruk stijgen. De laaddruk wordt dus afgeregeld door de maat poelie, er is geen wastegate nodig.
Als je dus bang bent dat het wat teveel van het goede is om 1.2 bar te draaien maak je de poelie van de compressor wat groter en dan daalt de laaddruk. De verhouding van de poelies kun je berekenen, op internet is daar de formule wel voor te vinden.
Hier kun je ook wat dingen lezen over de Roots compressors, is dan wel een beetje Alfa gerelateerd..
http://www.hiperformancestore.com/superchargerkit.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit is een zgn Roots compressor. Deze geeft voor elke omwenteling een bepaalde hoeveelheid lucht. De motor verbruikt elke omwenteling een bepaalde hoeveelheid lucht. Aagezien de twee met een riem verbonden zijn is er een vaste verhouding tussen de toerentallen, dat wil zeggen dat je theoretisch altijd dezelfde laaddruk hebt. Door o.a. lekkage langs de rotors bij lage toeren haal je dat niet precies maar de Roots compressor levert al erg vroeg zijn maximale laaddruk. En die laaddruk wordt bepaald door de verhouding van je poelies. Als de compressor meer toeren gaat maken door een kleinere poelie zal de laaddruk stijgen. De laaddruk wordt dus afgeregeld door de maat poelie, er is geen wastegate nodig.
Als je dus bang bent dat het wat teveel van het goede is om 1.2 bar te draaien maak je de poelie van de compressor wat groter en dan daalt de laaddruk. De verhouding van de poelies kun je berekenen, op internet is daar de formule wel voor te vinden.
Hier kun je ook wat dingen lezen over de Roots compressors, is dan wel een beetje Alfa gerelateerd..
-
tanisha
- Geregistreerd lid
1.2 bar kan prima op een turbo blokje
-
giuliettaevo
- Geregistreerd lid
Dat was mijn punt niet...
Jij zei dat 1.2 bar teveel zou zijn voor het normale blok en dat je daarom maar over moest stappen op een turboblok. Ik wilde alleen maar zeggen dat je ook gewoon 0,8 bar kunt draaien met deze grotere Eaton.
En het mooie is dat waarschijnlijk de motor dan ,bij dezelfde laaddruk, meer vermogen levert omdat de grotere compressor beter in zijn efficiente gebied zit als de kleinere compressor. 
Jij zei dat 1.2 bar teveel zou zijn voor het normale blok en dat je daarom maar over moest stappen op een turboblok. Ik wilde alleen maar zeggen dat je ook gewoon 0,8 bar kunt draaien met deze grotere Eaton.
-
jeroengsi
- Geregistreerd lid
werkt het zelfde als een G lader bij die vw doen ze ook vaak een wat kleinere poelie er op voor meer gang meer pk
maar zo als ik begrijp moet hij over de zelfde snaar als van de waterpomp en dynamo en zo
normaal hebben ze een aparte snaar
denk dat er meer bij komt kijken als wat er gedacht word
groeten Jeroen
maar zo als ik begrijp moet hij over de zelfde snaar als van de waterpomp en dynamo en zo
normaal hebben ze een aparte snaar
denk dat er meer bij komt kijken als wat er gedacht word
groeten Jeroen
-
giuliettaevo
- Geregistreerd lid
de g-lader werkt heel anders als een Roots compressor maar het principe van een kleinere poelie=> meer laaddruk gaat voor elke compressor op.
Het grote verschil met een centrifugaalcompressor ( zeg maar de koude kant van een turbo) is dat de schroefcompressor lineair werkt. Dus als het toerental 2x zo hoog wordt verplaats hij 2x zoveel lucht. Bij een centrifugaalcompressor neemt dit exponentieel toe, dus hoe meer toeren je maakt hoe meer laaddruk je gaat krijgen alleen gaat het niet gelijk op maar gaat de laaddruk steeds harder omhoog naarmate je meer toeren gaat draaien. Deze compressors leveren vaak en hoog eindvermogen bij een hoog toerental maar zijn onderin toeren maar zwak. De roots compressor is juist van onderaf al heel sterk en levert wat minder topvermogen. Op een circuit zul je met de Roots waarschijnlijk sneller zijn terwijl op de dragstrip de centrifugaal in het voordeel is. Bij een centrifugaal komt het koppel er veel geleidelijker (en later) in en daarom zie je ze vaak op voorwielaangedreven auto's, dan worden aandrijfreacties in het stuur niet zo heftig.
Het grote verschil met een centrifugaalcompressor ( zeg maar de koude kant van een turbo) is dat de schroefcompressor lineair werkt. Dus als het toerental 2x zo hoog wordt verplaats hij 2x zoveel lucht. Bij een centrifugaalcompressor neemt dit exponentieel toe, dus hoe meer toeren je maakt hoe meer laaddruk je gaat krijgen alleen gaat het niet gelijk op maar gaat de laaddruk steeds harder omhoog naarmate je meer toeren gaat draaien. Deze compressors leveren vaak en hoog eindvermogen bij een hoog toerental maar zijn onderin toeren maar zwak. De roots compressor is juist van onderaf al heel sterk en levert wat minder topvermogen. Op een circuit zul je met de Roots waarschijnlijk sneller zijn terwijl op de dragstrip de centrifugaal in het voordeel is. Bij een centrifugaal komt het koppel er veel geleidelijker (en later) in en daarom zie je ze vaak op voorwielaangedreven auto's, dan worden aandrijfreacties in het stuur niet zo heftig.
-
jeroengsi
- Geregistreerd lid
volgens mij heb je er wel verstand van ik totaal niet verder heb me er nog nooit in verdiept
ik wilde altijd een G lader plaatsen maar nog nooit van gekomen dingen zijn nog al aan de prijs
ik wilde altijd een G lader plaatsen maar nog nooit van gekomen dingen zijn nog al aan de prijs
-
giuliettaevo
- Geregistreerd lid
Een g-lader klinkt heel leuk en is ook best efficient. Maar nadelen zijn er ook... Ze slijten best snel, op een originele G60 gaan ze maar iets van een ton mee en met een kleine poelie en slecht onderhoud neemt dat drastisch af helaas. En ze zijn ook nog eens duuur.
Ik heb me er wel een beetje in verdiept. Zelf heb ik ook een M65 Eaton liggen voor op een van mijn v6-en. En een vriend van mij gaat een centrifugaal compressor op zijn Scirocco VR6 plaatsen.
Ik heb me er wel een beetje in verdiept. Zelf heb ik ook een M65 Eaton liggen voor op een van mijn v6-en. En een vriend van mij gaat een centrifugaal compressor op zijn Scirocco VR6 plaatsen.
-
tanisha
- Geregistreerd lid
is geen handicap op over te gaan naar een turbo blokje die heb ik nog staan en 1.2 bar is precies mooi met lpi is net zoals stage 1 wat ik anders met een turbo had willen halen met het turbo blokje wat ik nu moet gaan gebruikengiuliettaevo schreef:Dat was mijn punt niet...![]()
Jij zei dat 1.2 bar teveel zou zijn voor het normale blok en dat je daarom maar over moest stappen op een turboblok. Ik wilde alleen maar zeggen dat je ook gewoon 0,8 bar kunt draaien met deze grotere Eaton.En het mooie is dat waarschijnlijk de motor dan ,bij dezelfde laaddruk, meer vermogen levert omdat de grotere compressor beter in zijn efficiente gebied zit als de kleinere compressor.
0.8 op een i blok was een gok 1.2 op een turbo blok gaat hoe dan ook lopen zonder dat ik me zorgen hoef te maken om het blok wat het misschien net niet aan zou kunnen
als ik al je berichten zo lees heb je aardig in de materie verdiept weet jij toevallig ook iets over de levens duur van de eaton m65?
ik kwam er bij toeval aan maar ik zeg altijd toeval bestaat niet het valt je toe!
ik vind dit eigenlijk nog leuker dan een turbo
-
AlexJ
- Donateur

Eerst monteren, werkend krijgen, rijden, en dan pas zoiets zeggen.tanisha schreef:ik vind dit eigenlijk nog leuker dan een turbo
Kan me niet voorstellen dat het net zo leuk is, want je hebt sowieso al geen afblaasgeluid