upgrade: stage 2 of 3 nieuwe turbo?
-
AR
- Donateur (2x)

Re: upgrade: stage 2 of 3 nieuwe turbo?
Van de week weer twee turbo's in mijn hand gehad (een Garret van een 2.2Tid, en een TD04) welke beide compleet gezandstraald waren door een K&N inlegfilter.
Om maar een klein voorbeeldje te geven. Heb je weleens een oud origineel papieren inlegfilter gezien? En een "performance" inlegfilter met dezelfde kilometerstand? Welke ziet er het smerigste uit....?
Qua Downpipe, de diameter net achter de turbo bepaald de belangrijkste doorstroming (veel hitte, is veel volume), vervolgens is een andere cat en het niet hebben van een "schotten-demper" een mooie extra aanwinst.
Gr Arco
Om maar een klein voorbeeldje te geven. Heb je weleens een oud origineel papieren inlegfilter gezien? En een "performance" inlegfilter met dezelfde kilometerstand? Welke ziet er het smerigste uit....?
Qua Downpipe, de diameter net achter de turbo bepaald de belangrijkste doorstroming (veel hitte, is veel volume), vervolgens is een andere cat en het niet hebben van een "schotten-demper" een mooie extra aanwinst.
Gr Arco
-
ReinO
- Donateur (2x)

die downpipe zie ik wel hangen ondertussen maar niet die dikke eindpijp: die past niet mooi onder de bumper gezien mijn leeftijd. Is meer iets voor de jeugd volgens mij.
als ik AR goed begrijp (en ergens anders had ik het ook al gelezen) is de meeste winst te halen aan het begin.
morgen ff bellen met vinkenvee jend
-leuk frobelen zo-
woensdag even de nieuwe luchttoevoer aan de tand voelen: beetje veel werk iedere keer
als ik AR goed begrijp (en ergens anders had ik het ook al gelezen) is de meeste winst te halen aan het begin.
morgen ff bellen met vinkenvee jend
-leuk frobelen zo-
woensdag even de nieuwe luchttoevoer aan de tand voelen: beetje veel werk iedere keer
-
ReinO
- Donateur (2x)

het luchtfilter en de regenpijp zit er op,
eitje natuurlijk, de oude buis kun je er met enige moeite uit draaien. Ik heb wat opgevuld met ducktape en toen paste ie naadloos.
zelftapper erin voor de zekerheid: prachtig. die downpipe is toch een stuk goedkoper in engeland, maar dan heb je weer verzendkosten.
eerst de powerflexen binnenkort
Ben erg benieuwd of het eeuwige knappen van de voortrein verleden tijd is.
bij mijn andere saab heb ik 500.000 km mee gereden zonder dat het kwaad kon maar een keer zonder zou heerlijk zijn
nog wel moeilijk te beoordelen hoe ie nu rijdt: het is te druk op de weg voor een proefrit. Maar eens vragen aan de politie of ik op hun circuit hier in Lelystad mag..
eitje natuurlijk, de oude buis kun je er met enige moeite uit draaien. Ik heb wat opgevuld met ducktape en toen paste ie naadloos.
zelftapper erin voor de zekerheid: prachtig. die downpipe is toch een stuk goedkoper in engeland, maar dan heb je weer verzendkosten.
eerst de powerflexen binnenkort
bij mijn andere saab heb ik 500.000 km mee gereden zonder dat het kwaad kon maar een keer zonder zou heerlijk zijn
nog wel moeilijk te beoordelen hoe ie nu rijdt: het is te druk op de weg voor een proefrit. Maar eens vragen aan de politie of ik op hun circuit hier in Lelystad mag..
-
tanisha
- Geregistreerd lid
kunnen ze meteen even kijken of ze je bij kunnen houden 
-
wouter1220
- Donateur

Gewoon even voor de joligheid...
Zou een TDHL-04 19t turbo passen?
Zou een TDHL-04 19t turbo passen?
-
AlexJ
- Donateur

Passen is een groot woord, maar het kan wel, en gebeurt regelmatig.
Gebruik de search maar eens, en je zult 't zien!
(of google, werkt ook verrassend goed!)
Gebruik de search maar eens, en je zult 't zien!
(of google, werkt ook verrassend goed!)
-
millerman
- Donateur (3x)

Alles over de TD04 en wat wel of niet kan lees je hier. Dikke aanrader!
-
wouter1220
- Donateur

Dat verklaard inderdaad een hele hoop!
maat van mij heeft nog een 19t liggen, maar durft m na een hoop research
eigenlijk niet meer op zn volvo S60 2,4t te schroeven...
maat van mij heeft nog een 19t liggen, maar durft m na een hoop research
eigenlijk niet meer op zn volvo S60 2,4t te schroeven...
-
ReinO
- Donateur (2x)

ben weer terug van 4 weken vakantie en geniet weer een dagje van een echte auto
naast mijn peu partner 20hdi
het geld is wel een beetje op maar met goede hoop denk ik begin okt weer een paar stappen te kunnen maken: pijp en alucooler.
die turbo die beschreven wordt zou wel eens een volgend stapje kunnen worden: alleen de fysieke maten aanpassen lijken me wat gedoe.
hopelijk kunnen onze deskundigen in de polder deze puzzel oplossen
?
het geld is wel een beetje op maar met goede hoop denk ik begin okt weer een paar stappen te kunnen maken: pijp en alucooler.
die turbo die beschreven wordt zou wel eens een volgend stapje kunnen worden: alleen de fysieke maten aanpassen lijken me wat gedoe.
hopelijk kunnen onze deskundigen in de polder deze puzzel oplossen