T5 voor beginners en gevorderden
-
ReinO
- Donateur (2x)

Re: T5 voor beginners en gevorderden
Voordeel van lawicell vind ik dat je geen 15v nodig bent.
-
DionHPT
- Geregistreerd lid
Ik ben ook wel benieuwd Gijs... Moet toch nog wat 'evap' klepjes & dumpvalve bestellen bij je... dus dan kan die er ook nog wel bij. Zou je eventueel de prijs per pb willen doen?
groetjes
groetjes
-
Rhinobirds
- Geregistreerd lid
Waar kan tegenwoordig ik de flashT5 scripts vinden om met BD32 o.a. een bin te kunnen dumpen en een flash weg te schrijven? Ik kan wel een versie vinden voor de CAN-bus maar niet die voor de BDM adapter. Bij de installatie van T5suite komen er ook een aantal scripts mee maar dat is niet helemaal compleet (ik schijn o.a. de dumpT5.d32 te missen). Verder staat er ook wat op google-code maar dat lijkt niet compleet te zijn.
Het enige wat ik kan vinden is ene Sandy die een verbeterde versie van de scripts geschreven heeft maar ik heb geen idee of dat ook de laatste versie van de scripts zijn. Link verwijst wel naar de ECUproject website dus het kan zijn dat je het niet kunt zien wanneer je je niet aangemeld hebt.
Het enige wat ik kan vinden is ene Sandy die een verbeterde versie van de scripts geschreven heeft maar ik heb geen idee of dat ook de laatste versie van de scripts zijn. Link verwijst wel naar de ECUproject website dus het kan zijn dat je het niet kunt zien wanneer je je niet aangemeld hebt.
-
Guido
- Geregistreerd lid
Kan iemand mijn 2.0 lpt g3 ECU misschien voor een zacht prijsje een leuke update geven aub?
-
AlexJ
- Donateur

Een vraag over flashen van Ram / Rom.
Ik heb een tune geflasht op m'n ecu. (versie 1.0)
Ik heb een paar maps ietsie-pietsie aangepast op mn computer. (versie 1.1)
Kan ik nu zonder te flashen, versie 1.1 op m'n ecu draaien?
Aanpak:
t5suite opstarten met versie 1.1 van de tune
laptop koppelen aan de saab via de combiadapter.
t5suite meldt dan dat er een verschil is aangetroffen tussen de binary in t5suite en binary op de ecu.
t5suite kan dan het verschil negeren of een sync doen van A) PC naar ECU of B) ECU naar PC.
Wat nu als ik dan kies voor 'A)'.
Laadt t5suite dan versie 1.1. in de ECU z'n tijdelijke geheugen (RAM)?
Als dat zo is, prima. Dan kan ik even testen en als het allemaal goed bevalt, na een week of wat, een flash doen in het vaste geheugen (ROM).
Ik heb een tune geflasht op m'n ecu. (versie 1.0)
Ik heb een paar maps ietsie-pietsie aangepast op mn computer. (versie 1.1)
Kan ik nu zonder te flashen, versie 1.1 op m'n ecu draaien?
Aanpak:
t5suite opstarten met versie 1.1 van de tune
laptop koppelen aan de saab via de combiadapter.
t5suite meldt dan dat er een verschil is aangetroffen tussen de binary in t5suite en binary op de ecu.
t5suite kan dan het verschil negeren of een sync doen van A) PC naar ECU of B) ECU naar PC.
Wat nu als ik dan kies voor 'A)'.
Laadt t5suite dan versie 1.1. in de ECU z'n tijdelijke geheugen (RAM)?
Als dat zo is, prima. Dan kan ik even testen en als het allemaal goed bevalt, na een week of wat, een flash doen in het vaste geheugen (ROM).
-
maikel2.0t
- Geregistreerd lid
Jaa dat doetie werkt best handig vooral als je bij de pomp geen e85 kan kopen en dus even een benzine mapje erin moet knalle 
-
AlexJ
- Donateur

Ok, top.
Was bang dat er misschien rare adaptatie zou plaatsvinden vanwege mismatch base values Ram/rom.
Was bang dat er misschien rare adaptatie zou plaatsvinden vanwege mismatch base values Ram/rom.
-
Gert-Jan 44
- Geregistreerd lid
Vraagje voor de kenners:
Ik zou graag T5.5 systeem inbouwen in mijn 99 met B202 turboblok. Ik had graag verder blijven rijden met het originele dashboard dat er nu in zit, alleen heeft dit geen speedsignal.
Iemand een idee hoe T5.5 reageert zonder speed signal? Heb het internet al aan het afzoeken geweest maar niet echt een antwoord gevonden. Veel gelezen van ABS computers en signalen... maar niets concreeds gevonden.
Sommigen zouden beweren dat T5.5 zonder speed signal gewoon op basisidruk zou rijden, anderen beweren er niets last van te hebben....
Liefst zou ik gewoon ergens speed signal vandaan halen, ik rij rond met fuseehuizen van een 900 met abs, daar is dus plaats om eventueel een sensor te monteren.
Alvast bedankt.
Gert-Jan
Ik zou graag T5.5 systeem inbouwen in mijn 99 met B202 turboblok. Ik had graag verder blijven rijden met het originele dashboard dat er nu in zit, alleen heeft dit geen speedsignal.
Iemand een idee hoe T5.5 reageert zonder speed signal? Heb het internet al aan het afzoeken geweest maar niet echt een antwoord gevonden. Veel gelezen van ABS computers en signalen... maar niets concreeds gevonden.
Sommigen zouden beweren dat T5.5 zonder speed signal gewoon op basisidruk zou rijden, anderen beweren er niets last van te hebben....
Liefst zou ik gewoon ergens speed signal vandaan halen, ik rij rond met fuseehuizen van een 900 met abs, daar is dus plaats om eventueel een sensor te monteren.
Alvast bedankt.
Gert-Jan
-
9000-95
- Donateur

het snelheids signaal wordt gebruikt voor injectoruitschakeling als je gas los laat en de auto laat uitlopen. Daarnaast berekent T5 uit de snelheid en het toerental de versnelling waarin je rijdt, wat gebruikt wordt voor boost begrenzing in 1 en 2.
Beide functies zijn echter uitschakelbaar zodat je voor zover ik weet gewoon helemaal zonder kan. Als je het wel wilt gebruiken moet je letten op (ongeveer) het juiste aantal pulsen per km, een 9000 werkt met bv 2458 pulsen per km afkomstig van de sensor in de bak. Bij een 900ng komt het snelheid signaal van de abs sensoren dus daar zal het mogelijk anders wezen. Even rekening mee houden bij het kiezen van de basissoftware waar je van uit gaat.
Beide functies zijn echter uitschakelbaar zodat je voor zover ik weet gewoon helemaal zonder kan. Als je het wel wilt gebruiken moet je letten op (ongeveer) het juiste aantal pulsen per km, een 9000 werkt met bv 2458 pulsen per km afkomstig van de sensor in de bak. Bij een 900ng komt het snelheid signaal van de abs sensoren dus daar zal het mogelijk anders wezen. Even rekening mee houden bij het kiezen van de basissoftware waar je van uit gaat.
-
Gert-Jan 44
- Geregistreerd lid
hehe, de vorige 2 posts zijn de 2 dingen die ik ook al gelezen had op internet. De een zegt dat het lukt, de ander niet.
Bedankt voor de reacties. Een manuele boostcontroler is nu niet echt iets dat ik zou willen gebruiken. Zal het internet nog wat verder uitspitten
Gert-Jan
Bedankt voor de reacties. Een manuele boostcontroler is nu niet echt iets dat ik zou willen gebruiken. Zal het internet nog wat verder uitspitten
Gert-Jan
-
Zeb
- Donateur (2x)

Beste T5ers,
Ik heb wat rondgezocht om het originele vliegwiel te voorzien van een 60-2 patroon.
Voor het geval ik ooit nog tijd krijg om trionic te installeren.
Ik wilde dan de sensor onder de startmotor plaatsen.
Vroeg me alleen af hoe de sensor naar het dode punt kijkt?
Kijkt de sensor met de draairichting mee en ziet hij eerst de twee missende tanden voorbij komen en dan begint hij te "tellen".
Of kan je zelf wat de offset is tot de missende tanden?
Kreeg deze informatie nergens duidelijk gevonden.
Alvast bedankt!
Ik heb wat rondgezocht om het originele vliegwiel te voorzien van een 60-2 patroon.
Voor het geval ik ooit nog tijd krijg om trionic te installeren.
Ik wilde dan de sensor onder de startmotor plaatsen.
Vroeg me alleen af hoe de sensor naar het dode punt kijkt?
Kijkt de sensor met de draairichting mee en ziet hij eerst de twee missende tanden voorbij komen en dan begint hij te "tellen".
Of kan je zelf wat de offset is tot de missende tanden?
Kreeg deze informatie nergens duidelijk gevonden.
Alvast bedankt!
-
orville
- Geregistreerd lid
Ik krijg mijn combiadapter niet aan de praat in t5 suite met Win7 32 bits.
Kan via BDM en Can niet uitlezen
Is er iemand in de buurt bij wie ik even wat kan uitwisselen om te kijken waar het probleempje zit?
Kan via BDM en Can niet uitlezen
Is er iemand in de buurt bij wie ik even wat kan uitwisselen om te kijken waar het probleempje zit?
-
AlexJ
- Donateur

Niet in de buurt, maar ik wil je best helpen (Pijnacker)
-
Robbert1979
- Geregistreerd lid
Is er ook een mogelijkheid om voor een auto op LPG verschillende tunes te maken voor rijden op gas en voor op benzine.
Ik dacht aan de gas tune te maken in de instellingen voor automatische bak. Alleen hoe kan ik de ecu laten denken dat er een automaatbak aangesloten is als ik overschakel op gas?
Dit omdat ik zo af en toe over meer Pk's wil beschikken dan mijn gasinstallatie kan leveren.
Ik dacht aan de gas tune te maken in de instellingen voor automatische bak. Alleen hoe kan ik de ecu laten denken dat er een automaatbak aangesloten is als ik overschakel op gas?
Dit omdat ik zo af en toe over meer Pk's wil beschikken dan mijn gasinstallatie kan leveren.
-
Tubbe
- Donateur (2x)

Thieuke heeft dat draaien op zijn 9-5. Das T7 maar wellicht zit daar wel kennis die je kunt benutten.