900s aero diverse update,s en upgrades.

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
bennie
Geregistreerd lid

Re: 900s aero diverse update,s en upgrades.

Bericht door bennie » di 24 mei, 2011 18:55

Is idd erg mooi glad geworden en er zit geen tand meer op. En gewoon proberen he de 4de! Conclusie: Nee,... hij doet echt niks meer!...? :D Heb nog een bak staan en hoop dat daar de as nog goed van is want dan kan ik er van 2 weer 1 maken maar ben er bang voor dat de 4de ook zijn tandjes is verloren in deze bak...
Zal hem vanavond eens uitelkaar halen. Deze bak is/was trouwens een revisie bak met nummer 456 laatste type en ga deze gebruiken om op te lassen en stijfer te maken. Heb al een adres waar ze mij een rechte vertandingsset kunnen maken en price as. Heb ook al wat ideeen voor de primare en de behuizing. dan een LSD erin met een paar staalplaten en bak koeling dan moet het goed gaan komen....

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Krizzie » di 24 mei, 2011 19:06

Zorgt rechte vertanding niet voor behoorlijk oncomfortabel schakelen?

93-SS-ARC
Geregistreerd lid

Bericht door 93-SS-ARC » di 24 mei, 2011 19:40

valt wel mee als je ze met sycromessen uitvoerd bij het DOG-BOX systeem zal het erg onprettig schakelen bij lage toeren en geen lang leven hebben.

Rechte vertanding zelf jankt alleen maar behoorlijk zoals een moderne auto die achteruit rijd.

Coenwagner
Geregistreerd lid

Bericht door Coenwagner » wo 25 mei, 2011 13:51

93-SS-ARC schreef:valt wel mee als je ze met sycromessen uitvoerd bij het DOG-BOX systeem zal het erg onprettig schakelen bij lage toeren en geen lang leven hebben.

Rechte vertanding zelf jankt alleen maar behoorlijk zoals een moderne auto die achteruit rijd.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=hGleaXok7aQ[/youtube]

Zo klinkt dat dus!

In een normale auto zal het allemaal iets meer gedempt zijn omdat overal niet isolatie zit...

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » wo 25 mei, 2011 13:54

Bennie... wat is nu het plan, als ik vragen mag? Normale bak monteren, of sterker werk inzetten? :)

Gert-Jan 44
Geregistreerd lid

Bericht door Gert-Jan 44 » wo 25 mei, 2011 15:40

Haha, ik hoop het echt voor je dat het in jouw wagen beter gedempt is :D wordt je gewoon helemaaaal gek van van dat gezoem :D
Voordeel is wel dat het goed is dan...

offtopic: wat een complete gek die piloot van het filmpje, wou dat ik zo'n reactievermogen had! Ik had al lang accidenten gemaakt op het circuit!

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Krizzie » wo 25 mei, 2011 16:13

Holy.. In het begin dacht ooow dat geluid ken ik wel, maar zodra die een beetje op snelheid komt wordt het echt oorverdovend. :P

Kun je niet schuine vertanding van een sterker materiaal laten maken? Of trek je daar dan weer de hele bak mee aan gort? :P

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » wo 25 mei, 2011 17:55

brinky schreef:Bennie... wat is nu het plan, als ik vragen mag? Normale bak monteren, of sterker werk inzetten? :)
Nu zit er weer een normale bak onder. Heb nog een behuizing liggen die ik ga aanpassen en waar de alles in komt te zitten. Het hem nu een beetje terug geschoeft richting de 300 pk en 400Nm.

Ik zal eens vragen wat ze zoal kunnen om het gejank van de tandwielen te verminderen bij het bedrijf waar ik ze laat maken.

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » wo 25 mei, 2011 18:36

Krizzie schreef:Holy.. In het begin dacht ooow dat geluid ken ik wel, maar zodra die een beetje op snelheid komt wordt het echt oorverdovend. :P

Kun je niet schuine vertanding van een sterker materiaal laten maken? Of trek je daar dan weer de hele bak mee aan gort? :P
Schuine vertanding zorgt voor een andere belasting op de tandwielen en de assen… daardoor krijg je met veel koppel een scheve belasting van bak en lagers. Rechte vertanding heeft een haakse belasting van de assen en lagers, dus dat is beter als er veel koppel komt kijken. Het is trouwens een fabeltje dat Dogboxes langer mee zouden gaan. Ze slijten meer, want minder contactoppervlak met hoogvermogen, dus meer warmte-ontwikkeling. Aparte bak-oliekoeler is eigenlijk wel een must dan. Een racebak hoeft niet lang mee te gaan… één race is voldoende ;)

Het gaat - voorzover ik heb begrepen - bij dogboxes vooral om efficiency: minder aandrijflijnverliezen, minder onderdelen in de bak, minder gewicht + een constructie die veel koppel kan hebben.

Een oplossing zou zijn om voor het citroën-principe te gaan: wel schuine vertanding, maar dan tegengesteld per tandwiel (de dubbele chevron). Dan heb je én duurzaamheid en minder geluid, én toch een oplossing die beter functioneert onder belasting.

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Krizzie » wo 25 mei, 2011 22:00

De tandwielen zo breed mogelijk maken zou ook wel helpen denk ik, zat daar ook geen verschil tussen bij originele bakken in de loop der tijd?

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » wo 25 mei, 2011 22:06

Hoe breder de tandwielen, hoe meer frictie… dus daar zit ook ergens een grens.

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » wo 25 mei, 2011 22:12

Coenwagner schreef:
93-SS-ARC schreef:valt wel mee als je ze met sycromessen uitvoerd bij het DOG-BOX systeem zal het erg onprettig schakelen bij lage toeren en geen lang leven hebben.

Zo klinkt dat dus!

In een normale auto zal het allemaal iets meer gedempt zijn omdat overal niet isolatie zit...

Zo klink het in een normale wagen:

http://www.youtube.com/watch?v=n_1jO64t ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik denk dat het een ongesynchroniseerd bak gaat worden! :D

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Krizzie » wo 25 mei, 2011 23:36

Misschien een setje van die dingen over laten vliegen. :P

93-SS-ARC
Geregistreerd lid

Bericht door 93-SS-ARC » do 26 mei, 2011 8:34

Die meneer laat het wel heel eenvoudig overkomen... maar bij iedere kloenk waar hij het over heeft slijt er weer een beetje van de dog tanden... Lees maar eens op de site van quaiffe wat die zeggen over dog engagement i a street car.

Zal zowieso zonder syncromessen moeten anders is er geen ruimte voor de beredere tandwielen.

joachiem
Geregistreerd lid

Bericht door joachiem » do 26 mei, 2011 22:41

Wat zal er gebeuren als je er een 3trap borg warner automaat bak achter zet :wow:

Plaats reactie