Ervaringen 18" velgen met verlaging en druk (bar)
-
AlexJ
- Donateur

Re: Ervaringen 18" velgen onder verlaagde saab (ET/J).
Ik ook niet... Ze stonden op 2.2-2.3 en dat leek me wat laag.
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Re: Ervaringen 18" velgen onder verlaagde saab (ET/J).
Waarom zet je voor op een hogere spanning? juist die banden worden warmer, zou als het dan moet voor zachter zetten dan achter.
Zet mijn banden altijd op 2,4/2,5. Voor 900/9-3 zou ik dat toch echt als boven grens aanhouden.
Zet mijn banden altijd op 2,4/2,5. Voor 900/9-3 zou ik dat toch echt als boven grens aanhouden.
-
AlexJ
- Donateur

Re: Ervaringen 18" velgen met verlaging en druk (bar)
Volgens het grote wijze Internet is een druk van rond de 2,5-2,7 toch echt beter voor dit soort maten (18"). De kans is anders dat je de boel beschadigt bij dempels. Het plaatsen van meer druk op de voorwielen dan op de achterwielen is ook iets wat je regelmatig leest. Gisteren alles op bovengenoemde spanning gezet, maar nog niet mee gereden. Morgen pas weer. Dacht, ik informeer eens even wat jullie zoal doen...
Audi forum link over bandenspanningen (sorry, één van de eerste hits op Google)
Audi forum link over bandenspanningen (sorry, één van de eerste hits op Google)
-
MrtnHC
- Geregistreerd lid
Ik heb met mijn 18 inch wielen de druk voor en achter op 2,4 bar staan.
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Voor banden worden nog wel warm (atans bij mij), wat denkje dat de bandenspanning doet als je band zo warm word? Druk loopt alleen nog maar hoger op, slijten ze mooi verkeerd af.
2,5 a 2,4 bar rondom is prima.
2,5 a 2,4 bar rondom is prima.
-
Tumalu
- Geregistreerd lid
Ik heb al mijn 17" alu36's op 2.5 bar staan, altijd en rijdt heerlijk zo.
Even off-topic: Weet iemand of deze velgen "cool" staan onder een 9-3 v1 zwart SE? http://www.jendvandenbosch.nl/index.php ... r-12824042" onclick="window.open(this.href);return false;
Of is het helemaal niks? Zou het wel eens willen zien op een verlaagde 9-3 als de mijne....
Even off-topic: Weet iemand of deze velgen "cool" staan onder een 9-3 v1 zwart SE? http://www.jendvandenbosch.nl/index.php ... r-12824042" onclick="window.open(this.href);return false;
Of is het helemaal niks? Zou het wel eens willen zien op een verlaagde 9-3 als de mijne....
-
AlexJ
- Donateur

Ik vind de velgen op de foto niet mooi.
Ik heb ze op een nieuwe 9-3 in het echt gezien, zag er veel mooier uit dan op de foto's.
Ik heb ze op een nieuwe 9-3 in het echt gezien, zag er veel mooier uit dan op de foto's.
-
Tumalu
- Geregistreerd lid
Mwah blijf het toch lekker op de 17" alu36's houden. Naar mijn mening nog steeds de mooiste velg voor de 9-3 og. Mss hadden ze deze ook nog in 18" moeten maken 
-
Tubefreak
- Donateur

Die velgen zijn op het randje van goed en fout. Zelf vind ik ze te gek, maar SWMBO sprak veto uit. De vraag is alleen wel of 18" te pruimen is op 9-3 vs1. Dat kan lukken maar ook dik falen qua looks. Verlagen, stance, spoilers, kleurwagen zijn allen belangrijk om het te laten slagen.
-
Tumalu
- Geregistreerd lid
Ja inderdaad. Denk dat het op mijn zwarte verlaagde 9-3 met SE set best mooi kan staan, maar begin er denk ik niet aan. Blijf het mooi op 17" ALU36's houden. Deze staan zonder twijfel altijd goed op een 9-3 v1 
-
Tubefreak
- Donateur

Alu36 in hoogglans zwart zijn helemáál te gek!

-
AeroR
- Geregistreerd lid
Laat er nou net zo een antraciet setje 36's te koop staan op de marktplaats alhier
-
Tumalu
- Geregistreerd lid
Beetje te zwart naar mijn smaak. Te weinig contrast in die auto. Het is trouwens net Opel ipv Saab... wel jammer.Tubefreak schreef:Alu36 in hoogglans zwart zijn helemáál te gek!
Vind originele kleur van de Alu36's toch het mooist denk ik. Maar mss ga ik toch nog wel voor dikke 18" velgen.
-
Tubefreak
- Donateur

Op de foto is het zeker erg donker. In het echt oogt het heel fraai.
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Ik denk dat die Independence velgen nog best vet kunnen staan onder je 9-3. Is er niet een verkoper die een setje met banden heeft die je er op kunt leggen om te zien?