Circuit auto '02 9-3, Stage 4, Eibach/Bilstein, afslankcursu

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Gesloten
ba(r)tje
Donateur
Donateur

Re: Circuit auto '02 9-3, Stage 4, Eibach/Bilstein, afslankc

Bericht door ba(r)tje » vr 30 nov, 2012 12:00

G-ice speelde vast de onnozele....
Als ik achter het stuur had gezeten had ik voor elk wis-wasje een prent gekregen. :evil:
Achja de lucky bastard! :mrgreen: of heeft ie meneer de agent ergens een plezier mee gedaan.....?

9900
Donateur
Donateur

Bericht door 9900 » vr 30 nov, 2012 12:50

In Brabant is het niet slecht wonen dat blijkt wel weer.

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » vr 30 nov, 2012 15:15

Op zo'n kort stukje kon hij toch niets meten, en hij was alleen (lastig bewijzen dat het zo was) en het was donker dus banden waren wat lastiger te zien. Autopapieren lagen bij Maarten op tafel (vergeten) en ook dat zag hij door de vingers.

Zal wel komen door de mooie pasfoto op mijn rijbewijs :mrgreen:

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » ma 04 feb, 2013 19:53

G-ice schreef:Maarten en Millerman hebben het dashboard er al ingebouwd (moest om de kooi heen aangepast worden), evo en ik hebben de accu naar de kofferbak gehaald en wat gewicht bespaard door de Airco radiator / toebehoren en de koplampwissers te skippen. Verder is de zekeringenkast bij het schutbord naar de accu plaats verschoven om de rolkooi door te kunnen trekken. De bandstof leidingen moeten er ook nog aan geloven, net als de motor kabelboom.
Zo, het werd eens tijd voor een nieuwe update met foto's! Vandaag met Maarten even de wielen gewisseld, om met de wagen fatsoenlijk op de openbare weg te kunnen rijden. Gelijk alles vastgelegd op de gevoelige plaat om hier te delen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het dashboard over het buizenwerk heen:
Afbeelding

De accu achterin:
Afbeelding
Afbeelding

Herschikking onder de motorkap:
Afbeelding

Arbeit!
Afbeelding

9000-95
Donateur
Donateur

Bericht door 9000-95 » ma 04 feb, 2013 20:12

zou wel die pluskabel iets degelijker vastzetten, zijn bv van die mooie beugeltjes met rubber inleg voor te koop. Zo'n kabel tegen het kale staal schuurt eerder door dan je denkt en dat zou toch zonde zijn van al dat mooie werk :D

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » di 05 feb, 2013 5:25

Misschien nog wat van te leren, de Mitsu EVO X, b.v. light body paneling: https://www.mitsubishicars.com/MMNA/jsp ... ormance.do" onclick="window.open(this.href);return false;

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » di 05 feb, 2013 10:17

Willen jullie de mogelijkheid open houden om een achterbank te kunnen plaatsen? Anders lijkt me dat een betere plek voor de accu, dan zit-ie niet zo vreselijk ver achter de achteras.
Een afgesloten accubak met een ontluchting naar buiten toe (een LPG-bodemontluchter is daarvoor ideaal om te gebruiken!) lijkt me ook een leuke upgrade.

Blijft de originele benzinetank eronder zitten, of komt er nog een metalen tank?

odin1899
Donateur
Donateur

Bericht door odin1899 » di 05 feb, 2013 14:19

ACC zit er nog wel in? :mrgreen:

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » di 05 feb, 2013 18:30

De coureurs krijgen het af en toe nog knap benauwd, dan maar wat pk's opofferen om de het angst zweet van de ramen te krijgen :lol:

U-Poll
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Circuit auto '02 9-3, Stage 4, Eibach/Bilstein, afslankcursu

Bericht door U-Poll » di 05 feb, 2013 18:36

Misschien dan ook een geventileerde zetel om de angst-pufjes snel af te kunnen voeren?

... maar ja, waar naar toe dan!?

Tubefreak
Donateur
Donateur

Bericht door Tubefreak » di 05 feb, 2013 19:11

odin1899 schreef:ACC zit er nog wel in? :mrgreen:
Om hem street legal te houden?

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » di 05 feb, 2013 19:44

Ontwaseming moet werken. AC ligt er wel uit.

Die accu moet idd nog wat netter weggewerkt worden, maar de plaatsing houden we zo. Voorlopig... denk ik... d'r valt meer te halen bij de coureurs :mrgreen:
Ik ga die accu overigens bij mijn Caabje, ook daar wegzetten. Voor is ie al zwaar genoeg... Relatief weinig werk.

Benzine tank houden we ook voorlopig zo, denk ik. Is geen vereiste voor onze activiteiten. Achterbak is wel handig. Er passen precies vier banden met nog wat geereedschap en een zeiltje in... op road legal banden naar het circuit en dan daar wisselen.

Kan niet wachten om d'r weer een paar rondjes mee te doen :O:

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » di 05 feb, 2013 20:02

Yep wat hij zegt. Die tank is voor onze doeleinden nu nog een stap te ver, bovendien hebben we uitgaven in het verschiet die belangrijker zijn voor de rijdbaarheid van de wagen. Zo begint de koppeling te slippen en blijft er nog altijd het onderstel over.

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » wo 13 mar, 2013 14:05

We blijven in onze schaarse vrije tijd gestaag doorprullen aan de auto. De 'to do list' blijft onverminderd lang.

Er moest nog een frame gemaakt worden voor de bijrijdersstoel. Het is dan mogelijk om de stoel verder naar achter te monteren.

Ba(r)tje aan het werk.
Afbeelding

De definitieve versie zit steviger gelast. Dit was alleen maar even vastgezet om te kijken of het past.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » wo 13 mar, 2013 14:53

Wat een kunstenaars zijn jullie toch he! :mrgreen:

Gesloten