fuelchip voor classic 900 turbo

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Sander
Forum Admin

Bericht door Sander » za 22 aug, 2009 10:54

Turbobakk schreef:Bij mij ligt er binnenkort een 3" JT downpipe met een 2,5" Simons onder (zonder kat).
Moet daarvoor je accu verplaatst worden (ben ff kwijt hoe dat ook al weer zat)

Lennart.
Geregistreerd lid

Bericht door Lennart. » za 22 aug, 2009 10:59

ja de downpipe is groter dan standaard dus je accu moet dan naar achteren. heb ik van de week gedaan is een simpel klusje kost alleen wel even wat tijd.

BartW
Geregistreerd lid

Bericht door BartW » za 22 aug, 2009 11:20

Is dat de enige oplossing? of kan je je accu nog ergens anders kwijt ?..
Ik snap eigenlijk niet waarom saab de accu`s daar heeft geplaatst juist naast het warmste punt van de motor... Zou dit miss zijn omdat er in zweden koude winters zijn (waren, want zo koud is het daar ook ni meer s`winters) en dan de accu het liever een beetje warmer heeft om zijn spanning te behouden..

Ik begin een duidelijker beeld te krijgen in die uitlaat systemen. Daar voor dank !

grts

Turbobakk
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Turbobakk » za 22 aug, 2009 11:45

Op het moment heb ik helemaal geen geluid. Blok is er uit om wat olielekkages te verhelpen en wat andere zaken. Tegelijkertijd heb ik de motorruimte, asdoorgangen etc. schoon en netjes gemaakt. Behalve wat vliegroest niets bijzonders aangetroffen. Alles is verder keihard.

Afbeelding
Voor

Afbeelding
Na

Bij een 3 JT downpipe moet accu worden verplaatst. Die van mij gaat naar de kofferbak onder de afdekplaat. Accu, overigens een sterker type, wordt verzonken in de bodem. Lastig is ook nog om de 3" JT passend te maken op de Simons. Ik zal wel wat foto's plaatsen als het klaar is en een geluidsopname moet ook lukken.

Lennart.
Geregistreerd lid

Bericht door Lennart. » za 22 aug, 2009 11:48

als je een sport luchtfilter neemt, dan kan je hem ook aan de linker kant kwijt.

hier een voorbeeldje hoe ik het heb gedaan:

Afbeelding
Afbeelding

Lennart.
Geregistreerd lid

Bericht door Lennart. » za 22 aug, 2009 12:00

Afbeelding

nog een fototje van hoe de accu in de achterbak ligt.

BartW
Geregistreerd lid

Bericht door BartW » za 22 aug, 2009 12:14

Turbobakk schreef:Op het moment heb ik helemaal geen geluid. Blok is er uit om wat olielekkages te verhelpen en wat andere zaken. Tegelijkertijd heb ik de motorruimte, asdoorgangen etc. schoon en netjes gemaakt. Behalve wat vliegroest niets bijzonders aangetroffen. Alles is verder keihard.

Afbeelding
Voor

Afbeelding
Na

Bij een 3 JT downpipe moet accu worden verplaatst. Die van mij gaat naar de kofferbak onder de afdekplaat. Accu, overigens een sterker type, wordt verzonken in de bodem. Lastig is ook nog om de 3" JT passend te maken op de Simons. Ik zal wel wat foto's plaatsen als het klaar is en een geluidsopname moet ook lukken.
Ja ben benieuwd ! kijk uit naar de foto`s en sound

Turbobakk
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Turbobakk » di 01 sep, 2009 19:30

Hier de pics:

Afbeelding

Best wel een joekel, zo'n 3"JT

Afbeelding

Accu mooi onder de afdekplaat in de kofferbak incl een extra switch voor de veiligheid.

Afbeelding

De verzonken gelaste houder voor de accu

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » di 01 sep, 2009 19:38

Ah, en je hebt er nog mooi de lpg-ontluchter zitten voor eventueel knalgas wat de accu produceert. :)

How does it drive?

Turbobakk
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Turbobakk » di 01 sep, 2009 19:48

Ah, en je hebt er nog mooi de lpg-ontluchter zitten voor eventueel knalgas wat de accu produceert
Weer goed opgelet Brinky, dat kwam inderdaad goed van pas.
How does it drive?

Like a bad.. out of hell :twisted:

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » di 01 sep, 2009 19:53

A bat bedoel je? (vleermuis) ;)

Turbobakk
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Turbobakk » di 01 sep, 2009 20:10

Mag ook.

Het is een absolute aanrader. Duidelijk meer trekkracht onderin. Zelfs nu in zijn vijf gaat ie als een speer, ondanks de aanwezigheid van een primair 8 bak.

Plaats reactie