Mijn ouders rijden er zo eentje (een dakloze), en die rijd fantastisch... daar hoef ik geen Aero voor. Vorig zomer heerlijk mee naar Denemarken geblazen, het is een perfecte combi, een automaat met dat geweldige Hirsch koppel.ecke schreef: Durf het bijna niet te vragen maar zijn er mensen die al gereden hebben met een 1.8t hirsch 195pk AUTOMAAT? Ik heb zelf gereden in een handgeschakelde waar ik een verhaaltje over heb geschreven iets eerder in dit topic.
Tuning saab 9-3 sportsedan uit 2003
-
Hanm
- Lid van verdienste
Re: Tuning saab 9-3 sportsedan uit 2003
-
ecke
- Geregistreerd lid
@Hanm,
Wat voor benzine gooien jouw ouders erin? Ben erg benieuwd hoe het gaat rijden, heb de handgeschakelde dus al gereden en op basis van het enorme koppel daarvan had ik het idee dat het met automaat ook prima zou gaan. Klopt dus volgens jou, dat is goed om te horen.
De handgeschakelde die ik gereden heb vond ik inderdaad zeer gewaagd aan de aero.
Heb jij prestatiecijfers van de hirsch 1.8t? Bij hirsch zelf krijg je maar een paar cijfers benieuwd of er meer beschikbaar is!
Willem
Wat voor benzine gooien jouw ouders erin? Ben erg benieuwd hoe het gaat rijden, heb de handgeschakelde dus al gereden en op basis van het enorme koppel daarvan had ik het idee dat het met automaat ook prima zou gaan. Klopt dus volgens jou, dat is goed om te horen.
De handgeschakelde die ik gereden heb vond ik inderdaad zeer gewaagd aan de aero.
Heb jij prestatiecijfers van de hirsch 1.8t? Bij hirsch zelf krijg je maar een paar cijfers benieuwd of er meer beschikbaar is!
Willem
-
Hanm
- Lid van verdienste
Er gaat 98 octaan in, dat wordt door Hirsch ook ten strengste aanbevolen, hoewel het klopt dat de motor zal adapteren naar lagere octaan getallen, gebeurt dit bij getunede software veelal minder efficient dan in de originele software. Om deze reden wordt de auto dan ook voorzien van een grote sticker in de tankdop met "Use 98 RON only" of iets in die strekking.
Andere prestatiecijfers dan op de site van Hirsch heb ik niet. Wel meen ik dat het verschil tussen handbak en automaat kleiner wordt na tuning, d.w.z. de prestatiewinst op een automaat is verhoudingsgewijs groter.
Andere prestatiecijfers dan op de site van Hirsch heb ik niet. Wel meen ik dat het verschil tussen handbak en automaat kleiner wordt na tuning, d.w.z. de prestatiewinst op een automaat is verhoudingsgewijs groter.
-
ecke
- Geregistreerd lid
Dank voor al je info!
We gaan het eerst maar eens proberen op 95, de pomp waar we altijd naar toe gaan heeft geen 98 namelijk. Mocht ie op 95 nou niet goed lopen gaat er 98 in.
Willem
We gaan het eerst maar eens proberen op 95, de pomp waar we altijd naar toe gaan heeft geen 98 namelijk. Mocht ie op 95 nou niet goed lopen gaat er 98 in.
Willem
-
Marc
- Lid van verdienste
Als er geen knock wordt vastgesteld is dat inderdaad zo, maar in de praktijk pingelt elke motor Bij pingelen zal het trionic systeem in een tweede fase meer brandstof inspuiten om het pingelen te verminderen.Jelmer schreef:marky schreef:Wel is het zo dat je brandstofverbruik op 98 iets lager ligt (logisch als je bovenstaande leest), waardoor het prijsverschil miniem tot nihil wordt.waar komt dat lagere brandstofgebruik van.
Als er geen klop wordt 'gezien' (de motor loopt met dezelfde parameters als hij op 98 zou lopen) dan is er geen verschil. Het Ron getal zegt enkel iets over klopvastheid niets over typisch vermogen. (per liter b.v.)
En daar ie op 95 sneller pingelt dan op 98.... zal je verbruik op 98 lager zijn.
-
B235R
- Lid van verdienste
Afgelopen zaterdag heb ik er nog meegereden, erg fijne combi. En je komt echt niks tekort hoor...ecke schreef:Durf het bijna niet te vragen maar zijn er mensen die al gereden hebben met een 1.8t hirsch 195pk AUTOMAAT? Ik heb zelf gereden in een handgeschakelde waar ik een verhaaltje over heb geschreven iets eerder in dit topic.