E85

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: E85

Bericht door Steve-O » do 07 apr, 2016 9:44

Ruben09 schreef:Nope :cry: geen E85 meer in Groningen bij Fieten.

Inmiddels is het vervangen door BlueOne, dit blijkt E10 te zijn.

... omdat BioEthanol vanaf '16 niet langer valt onder het lage BTW tarief.
Europese regelgeving heeft BlueOne 95 van 15% naar 10% teruggebracht (mijn ECU meet overigens 12%). Is een goeie brandstof, anders dan E10. Maar door de daling van het percentage Ethanol is ook in nL de subsidie voor pomphouders weggevallen. Waardoor het verschil van € 0,04 per liter nu nog maar € 0,01 is die pomphouders zelf voor hun rekening nemen. Het prijsverschil werkt namelijk toch als een magneet op de onwetende consument. Dus het verkoopvolume maakt het goed.
Wel belachelijk dat Brusse bepaald dat er vanwege gedoe in andere lidstaten bij ons geen 15% meer mag zijn. De $@#%$^&%&-woorden schieten mij te kort. Staat haaks op milieudoelstellingen. Stelletje prutsers, die politici.
Ruben09 schreef:Ik rij dus voortaan via Pesse (langs de A28,vlakbij Zwolle) naar het Zuiden :) dank voor de tip Steve-O!
Graag gedaan! We moeten daar met zijn allen flink E85 gaan tanken!

Ruben09
Geregistreerd lid

Bericht door Ruben09 » do 07 apr, 2016 12:18

Steve-O schreef:
Ruben09 schreef:Nope :cry: geen E85 meer in Groningen bij Fieten.

Inmiddels is het vervangen door BlueOne, dit blijkt E10 te zijn.

... omdat BioEthanol vanaf '16 niet langer valt onder het lage BTW tarief.
Europese regelgeving heeft BlueOne 95 van 15% naar 10% teruggebracht (mijn ECU meet overigens 12%). Is een goeie brandstof, anders dan E10. Maar door de daling van het percentage Ethanol is ook in nL de subsidie voor pomphouders weggevallen. Waardoor het verschil van € 0,04 per liter nu nog maar € 0,01 is die pomphouders zelf voor hun rekening nemen. Het prijsverschil werkt namelijk toch als een magneet op de onwetende consument. Dus het verkoopvolume maakt het goed.
Wel belachelijk dat Brusse bepaald dat er vanwege gedoe in andere lidstaten bij ons geen 15% meer mag zijn. De $@#%$^&%&-woorden schieten mij te kort. Staat haaks op milieudoelstellingen. Stelletje prutsers, die politici.
Ruben09 schreef:Ik rij dus voortaan via Pesse (langs de A28,vlakbij Zwolle) naar het Zuiden :) dank voor de tip Steve-O!
Graag gedaan! We moeten daar met zijn allen flink E85 gaan tanken!
Inderdaad flink tanken daaro, voordat men in Pesse tot de conclusie komt dat er niet genoeg E85 word afgezet ;-)
In Duitsland viel E85 als gezegd in voorgaande jaren altijd onder de voedingswaren belasting. Daardoor zat er vrijwel geen heffing op en was het bedrag van € 0,99 p/l mogelijk. Daardoor heel veel geld bespaard en, niet onbelangrijk, veelvuldig op E85 gereden. Dat is nu wel anders :(

Ruben09
Geregistreerd lid

Bericht door Ruben09 » wo 13 apr, 2016 18:14

Gisteren bij GreenPlanet Pesse Ethanol getankt. Niet goedkoop, € 1,55 p/l, maar wel de moeite waard! Het was alweer enkele maanden geleden dat m'n 9-5 aero op ethanol reed. Man, man, man, wat een genot weer :), motor weer 100% aan de anabolen :P

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » wo 13 apr, 2016 19:45

Meldonium is Hot momenteel

DionHPT
Geregistreerd lid

Bericht door DionHPT » wo 13 apr, 2016 21:29

Ik rij nog steeds voor 99 ct overigens per liter uit dld

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Ruben09
Geregistreerd lid

Bericht door Ruben09 » do 14 apr, 2016 11:25

ReinO schreef:Meldonium is Hot momenteel
:lol:

Ruben09
Geregistreerd lid

Bericht door Ruben09 » do 14 apr, 2016 11:33

DionHPT schreef:Ik rij nog steeds voor 99 ct overigens per liter uit dld

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Hm...Bocholt is nèt te ver uit de buurt voor me, jammer ;-)
In het Noorden van Duitsland (Leer en omstreken) helaas nagenoeg geen E85 meer te vinden :(

DionHPT
Geregistreerd lid

Bericht door DionHPT » vr 15 apr, 2016 14:25

Voor mij ook hoor... maar goed, ik wil ook weleens wat :mrgreen: Overigens ben ik wel van mening dat als je het in nederland gaat tanken je dat niet lang gaat volhouden..

ondanks dat het rocket fuel is... voor die prijs en dat gestegen verbruik zou ik het snel laten... :mrgreen:

weyert
Geregistreerd lid

Bericht door weyert » ma 18 apr, 2016 7:01

hier nog steeds voor 57.9 cents, verbruik ( in de heuvels) 11.5 lt/100km
dus dion je hebt goed je best gedaan erg bedankt

gunar
Geregistreerd lid

Bericht door gunar » ma 18 apr, 2016 23:58

https://www.youtube.com/watch?v=oBr3L_R ... UD47J92Vjl" onclick="window.open(this.href);return false;

:offtopic:

In dit lied wordt bio-ethanol bezongen. :evil: Ik heb een man gekend...milieubewust... ;-(+ :cooldude1:

Ruben09
Geregistreerd lid

Bericht door Ruben09 » wo 20 apr, 2016 16:27

[]En terecht!...zo'n man verdient een lied! :D
Reden: Quote verwijderd

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » di 26 apr, 2016 22:55

Ben afgelopen zondag in Pesse die Shell Flexfuel Ethenol 60-80% gan tanken. Zo'n 55 liter afgetankt en aan de reeds aanwezige liters toegevoegd. Eerst redelijk rustig gereden aangezien ik het aantal gemiddelde verbruik het eerste stukje na een reset zag starten op >25 liter per 100 km. Maar dat zakte op het korte stuk naar de bestemming nog naar 13,7. Op de terugweg wilde ik iets realistischer waarden, want de ECU was natuurlijk aan het inregelen geweest. En de mix in de tank was geen E85 te noemen, maar hooguit "E70".
Na rustig warmdraaien door 10 km bebouwde kom een bijna lege droge snelweg op en de rechtervoet eens flink op de vloer geparkeerd ........

Mijn dochter en ik deden samen :blue_eek_laugh: :tiltgrin: :bluechin: :devil_grin: :headbang3: :freak: :facts: :joker: :singer: WHOOOOOOOOOOOW

Je denkt echt dat je op gaat stijgen: SAAB ... Born From Jets is wat mij betreft bij deze officieel bekrachtigd. Claim otherwise and get the :devil_finger:
Ik vind overigens de 9-5 Estate en 900NG's en 9-3OG's vanuit diverse perspectieven ook een impressie van een straalvliegtuig hebben.

Uiteraard heb ik me netjes aan de geldende maximum snelheden gehouden. Maar tijdens de acceleratie lijken andere auto's toch even stil te staan, als ware je in The Matrix. Zoals Dion al zei: Rocket Fuel.

Daarna het grootste gedeelte met 130 continu door de polder weer richting de contreien van ReinO (en verder) gereden en verbruik kwam op ongeveer 10,5 liter op 100 km. Dat viel me mee. Ik denk dat het kostenneutraal en milieuvriendelijker kan worden bij kruissnelheden van 80-100km/h ; die ik de laatste jaren meer bezig dan daarboven, omdat de tijdswinst verwaarloosbaar is t.o.v. van de winst in de portemonnee. Het is betreurenswaardig dat in Nederland voor E85 niet van meet af aan een behoorlijke accijnskorting - van bijvoorbeeld 25-30% is gegeven.

DionHPT
Geregistreerd lid

Bericht door DionHPT » wo 27 apr, 2016 0:38

Heb je een openSID? anders kun je mooi zien wat het verschil is. En hoeveel Ethanol er in zit

Ik heb vandaag even mijn auto weggebracht om o.a. door Intrax Suspension te laten kijken wat er nog gedaan kan worden aan het onderstel. Toen toch even op benzine gas gegeven een stukkie... Lang niet zo leuk.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » wo 27 apr, 2016 8:14

Ik heb idd OpenSID, maar daar hou ik me met mijn dochter in de auto niet mee bezig. Sterker nog, liever helemaal niet tijdens het rijden zonder volwassen co-piloot. Of ik moet van tevoren een parameterselectie maken of me op een waarde richten. Dat zal ik eerdaags even doen.

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » wo 27 apr, 2016 8:32

Je kunt tot 6 waardes tegelijk op het schermpje helemaal custom instellen. Heb ik eigenlijk altijd op staan als ik open SID gebruik.

Maareh ik ben met je eens. Het leidt echt onwijs af die open SID. Beter ogen bij de weg houden tijdens :O: dan op schermpje kijken! En soms is onwetendheid ook gewoon even heerlijk. Niet het: oh die waarde is momenteel wel vreemd, of te hoog of te laag..... je wordt er soms zo onzeker van :mrgreen: :mrgreen:

Oh ja, over dat instellen:

+ en - tegelijk indrukken --> open SID
+ en - tegelijk indrukken --> 6-digit-scherm
lang op SET drukken tot de symbolen blijven staan
lang op SET drukken tot symbool gaat knipperen
Met + en - kiezen welk symbool daar moet staan
Bevestig met NIGHT PANEL
Laatste twee herhalen tot je alle waarden hebt die je wil.

+ en - uit open SID gaan
NIGHT PANEL indrukken (2x)
+ en - tegelijk indrukken (2x)

PS: de waarden die je kan krijgen in de 6 waarden scherm varieren afhankelijk van de pagina van open SID vanwaar uit je naar het 6-waarden-scherm beng gegaan. Ga je naar een andere pagina, dan kloppen de waarden in het 6-waarden-scherm niet meer.

Plaats reactie