102 octaan bij firezone in nederland
-
iluvsanela
- Donateur (2x)

Re: 102 octaan bij firezone in nederland
En gratis minder grip, dus of je er veel aan hebt 
-
ZSR
- Donateur (3x)

Hmmm verbruik op de Sid 10.8. Normaal rij ik gemiddeld 9, en ik heb niet extra geplankt of zo iets.
Las ik nou dat nog iemand het gevoel had dat het verbruik omhoog was gegaan? Je zou van een hoger octaangetal eigenlijk het omgekeerde verwachten???
Las ik nou dat nog iemand het gevoel had dat het verbruik omhoog was gegaan? Je zou van een hoger octaangetal eigenlijk het omgekeerde verwachten???
-
turbopilot
- Donateur (7x)

zuiniger ga ik niet op letten, gaat denk ik ook niet lukken in eerste instantie, vooral omdat je een aantal dingen aan het proberen bent of ie het er beter op doet.
overigens had ik het idee toen ik weer op weg was dat ik een kleine prikkeling in mijn ogen had na het tanken
overigens had ik het idee toen ik weer op weg was dat ik een kleine prikkeling in mijn ogen had na het tanken
-
martincc
- Geregistreerd lid
Ik tank het in Woudenberg, en met mijn 2.0t merk ik het. Loopt soepeler en trekt beter. En hij loopt wel degelijk zuiniger!
-
ReinO
- Donateur (2x)

leuk topic, ik moet ook maar eens aan de 102 versie (en hippere bougies dan bcpr8... .)
-
turbopilot
- Donateur (7x)

ik dacht zelf hoger?Guido schreef:LPG is continue octaan 100
ik had ooit eens een cilinderkop op een B Blok en die was zo ver afgevlakt, daar kon je niet meer mee op benzine rijden ivm pingel
op lpg geen probleem en liep ie als de brandweer
-
Guido
- Geregistreerd lid
108-110 idd 
http://nl.wikipedia.org/wiki/Octaangetal" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoef je dus geen moeite te doen voor de firezone, en bovendien tank je rond de 70cent per liter.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Octaangetal" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoef je dus geen moeite te doen voor de firezone, en bovendien tank je rond de 70cent per liter.
-
evo
- Donateur (2x)

En dan nog eens, dr precies genoeg van in je motor krijgen...
-
ZSR
- Donateur (3x)

Twee keer getankt, weet niet of dat voldoende is, maar tov bp98 voel ik geen verschil.
Dan toch maar liever BP.
Dan toch maar liever BP.
-
Spatje
- Donateur (3x)

Ik merk ook weinig verschil met de BP98. De Aral 102 is beter dan de firezone 102.
-
evo
- Donateur (2x)

Hmmm.... zou interessant zijn om te weten waar de 102 van de firezone vandaan komt. Volgens mij is BP de enige die nog voor 98 raffineerd. En de 102 wordt verkregen door additieven.
Zo zijn volgens mij de benzines van bijv. Shell in basis 95.
Overigens zegt het octaangetal niets over de hoeveelheid energie.
Dus als je het gevraagde vermogen op 95 haalt. Zou een brandstof met een hoger octaangetal niets moeten bijdragen.
Zo zijn volgens mij de benzines van bijv. Shell in basis 95.
Overigens zegt het octaangetal niets over de hoeveelheid energie.
Dus als je het gevraagde vermogen op 95 haalt. Zou een brandstof met een hoger octaangetal niets moeten bijdragen.
-
Robert67
- Donateur

Heb een tank firezone 102 leeggereden op lege avondsnelwegen
Puur gevoelsmatig; auto trekt iets soepeler door als op BP98, aral 102 is nog beter. Verbruik bij 130 op cruise control is iets beter maar ik denk dat ook andere factoren kunnen zijn; wind temperatuur etc
Zoals gezegd; gevoelsmatig
Puur gevoelsmatig; auto trekt iets soepeler door als op BP98, aral 102 is nog beter. Verbruik bij 130 op cruise control is iets beter maar ik denk dat ook andere factoren kunnen zijn; wind temperatuur etc
Zoals gezegd; gevoelsmatig
-
Thieuke
- Donateur (3x)

http://www.autowereld.com/artikelen/id/ ... -te-tanken" onclick="window.open(this.href);return false;evo schreef:Hmmm.... zou interessant zijn om te weten waar de 102 van de firezone vandaan komt.
Saillant olie dus (texaco): http://sallandolie.nl//" onclick="window.open(this.href);return false;