v-max

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: v-max

Bericht door Orphy » zo 25 mei, 2014 20:49

Amen to that!

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » ma 26 mei, 2014 1:17

baas 2.3 schreef: wat voor een turbo heeft Tanisha dan?
tanisha heeft een speciaal opgebouwde td04 uitgedraaid tot 18T met een lichter binnenwerk waardoor deze het vermogen geeft van een 20T td04 en ook nog eens vlotter opspoelt dan een gt17

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » ma 26 mei, 2014 10:34

ETT / GTX style? 11 bladige compressor? 9 bladige turbine? Geclipped en welke hoek? Vertel eens wat nieuws. Ik ben wel benieuwd.

Ik ben langzamerhand ook weer aan het kijken naar wat nieuws. Mijn zelfbouw TD04HL-19T #7 met geclipped 9 bladig turbinewiel en 6+6 19T compressorwiel heeft er inmiddels alweer ongeveer een ton op zitten... dus tijd om weer verder te experimenteren :mrgreen:

En onder het mom van groter is beeeeeeter 8)

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » ma 26 mei, 2014 10:55

ik heb toen al eens een beetje verraden wat er in zit! zoekt op titanium en gij zult vinden! :wink:

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » ma 26 mei, 2014 11:32

https://www.google.nl/search?q=titanium ... LPjweFvIEg" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik vind heel veel, maar niet niet waar ik benieuwd naar ben...

Ik kan wielen in allerlei materialen laten frezen, zelfs laten printen (dan kun je holtes maken waardoor ze nog lichter zijn...)... van klein tot groot, in allerlei ontwerpen.

Ga je ons nu nog vertellen wat voor wielen je geplaatst hebt en waarom, of houd je het liever voor jezelf? Mag hoor, maar dan weten we voor eens en altijd dat we er ook niet meer naar hoeven te vragen...

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » ma 26 mei, 2014 12:27

nou vooruit nog een tipje http://www.ardideas.com/11-Blade-TD04-T ... p_161.html" onclick="window.open(this.href);return false;

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » ma 26 mei, 2014 12:36

11 bladige turbine. Was en leuke upgrade om je backpressure te verlagen. Heb je em nog laten clippen? Ik ben voor de mijne naar een 9 bladige gegaan. Nog lichter en nog minder backpressure. Waar ben je voor gegaan qua compressor? Dat is wat je aanhaalde.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » ma 26 mei, 2014 14:24

het turbine wieltje moet je niet verminken dat is zonde! :cry:

en dan zoek je er een mooi 18t titanium aluminium compressor schoepje bij dan krijg je een perfecte ballans tussen turbine en compressor

dit spul kan je mooi kwijt in een standaard td04 met de compressor zijde uitgedraaid naar 18t voor de originele look onder de kap

bpdebakker
Geregistreerd lid

Bericht door bpdebakker » ma 26 mei, 2014 15:07

Ik ben eens zo dapper geweest om de 250 (op de teller) aan te tikken maar dat voelde echt NIET fijn!! Is leuk om te weten dat hij het kan maar ik ga het niet nog eens doen.. :roll: :O:

maxmink93
Geregistreerd lid

v-max

Bericht door maxmink93 » ma 26 mei, 2014 19:06

Vmax? Geen idee, 6000RPM haalt hij in z'n 5 (op SiD afgelezen toerental), 3000RPM zit ik op de 140..

De acceleratie van 230 naar 250 is simpelweg schandalig! Wel leuk.

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » ma 26 mei, 2014 19:08

Moet jij niet op de weg letten, in plaats van op je SID? 8) :mrgreen: :mrgreen:

baas 2.3
Geregistreerd lid

Bericht door baas 2.3 » ma 26 mei, 2014 20:41

dat zou dus 280 betekenen..... haha en dan op je SID zitten bladeren...
naja, beetje rechtdoor rijden met die snelheid is ook erg saai ..

zou die met een dieselbak van een 3.0 harder gaan max?

gr

sb129h
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sb129h » ma 26 mei, 2014 21:01

Tja, maar wat is er nog origineel aan Max z'n auto? Hoe ver ga je met modificeren? Of kijk je naar hoe hard het beestje kan in standaarduitvoering?

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » ma 26 mei, 2014 21:02

Die dieselbak zit er toch al onder?

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » ma 26 mei, 2014 21:05

Er zit een diesel bak in :). Vermogen is het probleem om harder te gaan. Geen idee of hij nog harder loopt. Ik denk het wel, stond vrolijk 1,9 bar te pompen. Maar ik heb geen banden die zulke snelheden aan kunnen. Hard rijden is allemaal niet zo leuk vind ik, accelereren is veel spannender.

En Sid stond al open op RPM, met die snelheden heb ik 2
Handjes aan het stuur :-).

Ik heb het overigens nooit een 2x gedaan. Ik geloof het wel!

Plaats reactie