Ik ben er zeker van dat je nog blijer wordt als je Ferodo DS2500's monteerttrollspeed schreef:Dus heb ik een duur foutje gemaakt om op mijn 2.8 Aero rondom van die EBC Ultimate en Redstuff "troep" te monteren?????
Nou jongens die zo op die "troep" afgeven, laten we het eens uit testen op Zandvoort of zo met volle bepakking (1585 kg + 4 passagiers + 200kg bepakking)
Ik kom net terug uit Frankrijk en heb heel wat remacties (helaas) meegemaakt door maffe Belgen en vooral nederlandse AUDI boeren![]()
En laat ik dit zeggen mede door die troep kan ik en mijn gezin zonder kleerscheuren terugkijken op een heerlijk weekje vakantie![]()
Ieder zijn meug zou ik zeggen........
Remupgrade (nog maar eens)
-
Coenwagner
- Geregistreerd lid
Re: Remupgrade (nog maar eens)
-
Injectie
- Moderator
Volgens mij weet ik wie trollspeed toen de red stuff adviseerde. Laten we het zo zeggen die heeft zijn mening ook al veranderd.
-
AlexJ
- Donateur

-
AR
- Donateur (2x)

Houd er wel rekening mee dat niet alle Ferrodo blokken hetzelfde zijn. De blokken die voor dat geld te koop staan zijn geen DS2500.
-
AlexJ
- Donateur

Aha! Goed punt... Ik heb het er even bijgezet in mijn post. Ik zal eens zoeken waar ze goedkope ds2500's verkopen.
Die schijven lijken mij verder wel de juiste om te gaan gebruiken?
(ik zit voor de zoveelste keer met kromme voorschijven, dus ga het nu in 1x goed doen: schijven + blokken + goodridge slangen).
Die schijven lijken mij verder wel de juiste om te gaan gebruiken?
(ik zit voor de zoveelste keer met kromme voorschijven, dus ga het nu in 1x goed doen: schijven + blokken + goodridge slangen).
-
millerman
- Donateur (3x)

Ik heb mijn blokken destijds bij EC-Performance Parts gehaald, van forummer 'Edwin mtb'. Het kon nog wel een paar losse euro's goedkoper, maar dan komt het niet van een Saabrijder af 
-
Coenwagner
- Geregistreerd lid
Valt mij wel op dat je vaak in de UK, flink goedkoper uit bent met spullen!
http://www.motorsportworld.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
Verder EC Performance parts, goede prijzen en snelle levering!
http://www.motorsportworld.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
Verder EC Performance parts, goede prijzen en snelle levering!
-
inactief
- Geregistreerd lid
In NL zit er een importeur tussen die er in de UK uiteraard niet is...
-
AlexJ
- Donateur

Ik ga denk ik die 'red stuff' bestellen... voor 250euro in huis: voorkant schijven + blokken.
Iemand die nog wat nodig heeft van de Neo Bro's? Kunnen we gezamelijk bestellen.
Iemand die nog wat nodig heeft van de Neo Bro's? Kunnen we gezamelijk bestellen.
-
Erik
- Lid van verdienste
Ik zou toch echt ook voor de grotere schijven gaan. Meer metaal dat op kan warmen en ook meer oppervlakte om de warmte mee weg te werken.
Ik weet niet zoveel van de redstuff blokken. Maar wat ik begrepen heb van de DS2500 (en DS performance die overigens ook erg fijn en krachtig zijn) is dat er een laag zit die voorkomt (verminderd) dat het remblok zijn warmte afgeeft aan de zuiger, waarmee het opwarmen van de vloeistof dus ook verminderd wordt.
Ik weet niet zoveel van de redstuff blokken. Maar wat ik begrepen heb van de DS2500 (en DS performance die overigens ook erg fijn en krachtig zijn) is dat er een laag zit die voorkomt (verminderd) dat het remblok zijn warmte afgeeft aan de zuiger, waarmee het opwarmen van de vloeistof dus ook verminderd wordt.
-
AlexJ
- Donateur

Ik wil graag grotere schijven, maar om nou een winter en zomer set aan LM te gaan vervangen...
Dan doe ik er liever de gewone maat remschijf onder. Op zich rijd ik niet op het circuit en is mijn rijstijl over het algemeen defensief, waardoor ik weinig hoef te remmen. Een betere remperformance dan de standaardremmen zou uiteraard best fijn zijn, maar zoals ik het nu begrijp heb je al een aanzienlijke verbetering bij overstap naar de red stuff. Fading e.d. maak ik me niet te druk om, zolang ze maar niet faden tijdens de eerste rem-actie
Dan doe ik er liever de gewone maat remschijf onder. Op zich rijd ik niet op het circuit en is mijn rijstijl over het algemeen defensief, waardoor ik weinig hoef te remmen. Een betere remperformance dan de standaardremmen zou uiteraard best fijn zijn, maar zoals ik het nu begrijp heb je al een aanzienlijke verbetering bij overstap naar de red stuff. Fading e.d. maak ik me niet te druk om, zolang ze maar niet faden tijdens de eerste rem-actie
-
millerman
- Donateur (3x)

Mijn Ferodo's (DS2500) beginnen de laatste tijd flink te piepen bij zacht remmen en lage snelheid. Maar dat mag de pret niet drukken, ze remmen nog prima. Er zit nog prima vlees op de blokken om even door te remmen.
En het mooiste van dit alles: ze zitten er intussen al meer dan 90.000km onder! Wat mij betreft de meerprijs waard.
En het mooiste van dit alles: ze zitten er intussen al meer dan 90.000km onder! Wat mij betreft de meerprijs waard.
-
AlexJ
- Donateur

Klinkt goed! Mag ik vragen welke schijven je gebruikt?
-
millerman
- Donateur (3x)

Brembo's, ook die hebben nog geen opstaand randje.
-
Geronimo1
- Donateur (2x)

Was aan het kijken voor remmenrij en vind heel voorgaand Tp. zo interessant dat ik het (weer) ophaal...
Iemand nog wat toe te voegen met nieuwe ervarings-inzichten qua prijs/kwaliteit verhouding!?
Iemand nog wat toe te voegen met nieuwe ervarings-inzichten qua prijs/kwaliteit verhouding!?