Remupgrade (nog maar eens)

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Coenwagner
Geregistreerd lid

Re: Remupgrade (nog maar eens)

Bericht door Coenwagner » ma 07 mei, 2012 21:24

trollspeed schreef:Dus heb ik een duur foutje gemaakt om op mijn 2.8 Aero rondom van die EBC Ultimate en Redstuff "troep" te monteren?????
Nou jongens die zo op die "troep" afgeven, laten we het eens uit testen op Zandvoort of zo met volle bepakking (1585 kg + 4 passagiers + 200kg bepakking)
Ik kom net terug uit Frankrijk en heb heel wat remacties (helaas) meegemaakt door maffe Belgen en vooral nederlandse AUDI boeren :evil:
En laat ik dit zeggen mede door die troep kan ik en mijn gezin zonder kleerscheuren terugkijken op een heerlijk weekje vakantie :D

Ieder zijn meug zou ik zeggen........
Ik ben er zeker van dat je nog blijer wordt als je Ferodo DS2500's monteert :wink:

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » ma 07 mei, 2012 22:14

Volgens mij weet ik wie trollspeed toen de red stuff adviseerde. Laten we het zo zeggen die heeft zijn mening ook al veranderd.

AlexJ
Donateur
Donateur

Bericht door AlexJ » di 08 mei, 2012 10:31

Ik zit, natuurlijk, al tijden mee te lezen en het valt me op dat, als je goed zoekt, die Ferodo spullen niet veel duurder zijn dan de Red Stuff spullen...

Red Stuff schijven en blokken (voorkant) voor de 900NG / 9-3 / 9-5: 183 pond

Ferodo blokken: 56 euro (geen ds2500)
Ferodo schijven: 159 euro

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door AR » di 08 mei, 2012 11:04

Houd er wel rekening mee dat niet alle Ferrodo blokken hetzelfde zijn. De blokken die voor dat geld te koop staan zijn geen DS2500.

AlexJ
Donateur
Donateur

Bericht door AlexJ » di 08 mei, 2012 11:39

Aha! Goed punt... Ik heb het er even bijgezet in mijn post. Ik zal eens zoeken waar ze goedkope ds2500's verkopen.
Die schijven lijken mij verder wel de juiste om te gaan gebruiken?
(ik zit voor de zoveelste keer met kromme voorschijven, dus ga het nu in 1x goed doen: schijven + blokken + goodridge slangen).

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » di 08 mei, 2012 11:58

Ik heb mijn blokken destijds bij EC-Performance Parts gehaald, van forummer 'Edwin mtb'. Het kon nog wel een paar losse euro's goedkoper, maar dan komt het niet van een Saabrijder af ;)

Coenwagner
Geregistreerd lid

Bericht door Coenwagner » di 08 mei, 2012 13:35

Valt mij wel op dat je vaak in de UK, flink goedkoper uit bent met spullen!

http://www.motorsportworld.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false;

Verder EC Performance parts, goede prijzen en snelle levering!

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » di 08 mei, 2012 13:49

In NL zit er een importeur tussen die er in de UK uiteraard niet is...

AlexJ
Donateur
Donateur

Bericht door AlexJ » wo 09 mei, 2012 14:31

Ik ga denk ik die 'red stuff' bestellen... voor 250euro in huis: voorkant schijven + blokken.
Iemand die nog wat nodig heeft van de Neo Bro's? Kunnen we gezamelijk bestellen.

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » do 10 mei, 2012 16:43

Ik zou toch echt ook voor de grotere schijven gaan. Meer metaal dat op kan warmen en ook meer oppervlakte om de warmte mee weg te werken.

Ik weet niet zoveel van de redstuff blokken. Maar wat ik begrepen heb van de DS2500 (en DS performance die overigens ook erg fijn en krachtig zijn) is dat er een laag zit die voorkomt (verminderd) dat het remblok zijn warmte afgeeft aan de zuiger, waarmee het opwarmen van de vloeistof dus ook verminderd wordt.

AlexJ
Donateur
Donateur

Bericht door AlexJ » do 10 mei, 2012 16:45

Ik wil graag grotere schijven, maar om nou een winter en zomer set aan LM te gaan vervangen...
Dan doe ik er liever de gewone maat remschijf onder. Op zich rijd ik niet op het circuit en is mijn rijstijl over het algemeen defensief, waardoor ik weinig hoef te remmen. Een betere remperformance dan de standaardremmen zou uiteraard best fijn zijn, maar zoals ik het nu begrijp heb je al een aanzienlijke verbetering bij overstap naar de red stuff. Fading e.d. maak ik me niet te druk om, zolang ze maar niet faden tijdens de eerste rem-actie :-P+

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » do 10 mei, 2012 21:29

Mijn Ferodo's (DS2500) beginnen de laatste tijd flink te piepen bij zacht remmen en lage snelheid. Maar dat mag de pret niet drukken, ze remmen nog prima. Er zit nog prima vlees op de blokken om even door te remmen.

En het mooiste van dit alles: ze zitten er intussen al meer dan 90.000km onder! Wat mij betreft de meerprijs waard.

AlexJ
Donateur
Donateur

Bericht door AlexJ » do 10 mei, 2012 23:34

Klinkt goed! Mag ik vragen welke schijven je gebruikt?

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » do 10 mei, 2012 23:40

Brembo's, ook die hebben nog geen opstaand randje.

Geronimo1
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Geronimo1 » ma 10 nov, 2014 14:25

Was aan het kijken voor remmenrij en vind heel voorgaand Tp. zo interessant dat ik het (weer) ophaal...
Iemand nog wat toe te voegen met nieuwe ervarings-inzichten qua prijs/kwaliteit verhouding!?

Plaats reactie