Wie weet wat het voordeel is van de BOV in je luchtfilter te

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Spatje
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Wie weet wat het voordeel is van de BOV in je luchtfilte

Bericht door Spatje » do 21 jun, 2012 13:04

Volgens mij werkt een LMM met een soort gloeidraad die op een vaste temperatuur wordt gehouden in de luchtinlaat. Hoe meer stroom er nodig is om de T constant te houden van de gloeidraad hoe hoger de luchtmassa. Verbazingwekkend dat dit zo nauwkeurig kan werken. Ultrasoon metingen kunnen ook maar die zijn echt heel duur.

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » do 21 jun, 2012 13:11

Veel theorieen... :roll: , maar wie gaat er nou daadwerkelijk aan de slag om de LMM in het drukgedeelte te plaatsen?! :wink:

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » do 21 jun, 2012 13:26

windekind schreef:Klopt ook niet helemaal. LMM meet de dichtheid van de lucht en dat i.c.m. de oppervlakte van de doorlaat geeft de massa aan die door de LMM stroomt. Druk onafhankelijk. Maar je hebt wel gelijk dat massa/liter onder druk toeneemt. Is dus hogere dichtheid.
Da zeg ik :-P+.

Maar als je heb naar de uitlaat zou laten afblazen, wat je dan voor de lamba zou moeten doen. Krijg je lijkt mij teveel zuurstof er langs. Dus zal je ecu gaan denken dat hij te arm loopt ( toch?).

Komt er allemaal op neer, dat het niet opschiet en niet de moeite waard is om af te blazen.
Maar als je heeel avontuurlijk bent vast een leuke project :-P+.

@gijs,
Ik heb een kennis die wil een bi turbo setup maken. Misschien iets voor hem :-P+?

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » do 21 jun, 2012 14:33

Volgens mij meten onze LMM inductie (weerstand). Vervolgens wordt er een luchtmassa berekend. Ze meten deze dus niet direct.

Ik denk dat als je onze LMM bijvoorbeeld voor het GKH plaatst deze in eenomgeving komt te meten die buiten de gegeven druk en temperatuur calibratietabellen valt en je deze dus zult moeten aanpassen hiervoor. In de lijn zoals g-ice al opmerkte.

Ben die tabellen nog niet tegen gekomen in de ECU, maar heb d'r ook nog nooit naar gezocht... Zal d'r eens op letten als ik weer eens mijn bin door ploeg :mrgreen:

Rest nog steeds... waarom al die moeite?

windekind
Donateur
Donateur

Bericht door windekind » do 21 jun, 2012 23:01

Nou ja, die Noorse petjes willen graag een vlam uit de pijp en dat lukt niet zonder voldoende zuurstof. Brandstof in het uitlaatdeel is een koud kunstje. Dus de zuurstof blazen ze erbij door de bov op de uitlaat aan te sluiten.
Dit heb ik gevonden op het Adaptronic forum n.a.v. een vraag van een Japanner of Filipino.

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » vr 22 jun, 2012 10:05

Gekke lui die.... :mrgreen:

Plaats reactie