upgrade: stage 2 of 3 nieuwe turbo?

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
jeroengsi
Geregistreerd lid

Re: upgrade: stage 2 of 3 nieuwe turbo?

Bericht door jeroengsi » vr 15 jul, 2011 13:04

die mr2 turbo zit op 380 pk op de wielen gemeten op een bank hij heeft laats even gekeken wat de auto kon maar op de A6 wilde hij niet harder gaan dan 280 hij had nog gas over maar wilde niet verder gaan
die moter is geheel standaard maar moet wel vertellen dan hij van af de fabriek al 255pk heeft
maar hij wil naar de 400 pk dus er komt nu wel een ander turbo op die groter is ja

keesvanputten
Geregistreerd lid

Bericht door keesvanputten » vr 15 jul, 2011 13:06

en trouwens wie zegt dat een dat een auto met een pijp door een lege kat niet door de apk komt?
...en met kat kom je ook niet altijd door de APK :mrgreen:

Afbeelding

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » vr 15 jul, 2011 13:08

tanisha schreef:en trouwens wie zegt dat een dat een auto met een pijp door een lege kat niet door de apk komt?
Ik zeg dat. :wink:
Been there, done that.........NG900 turbo haalde helaas zonder kat de voorgeschreven waarden van de viergastest niet.

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » vr 15 jul, 2011 13:14

daar zijn foefjes voor zoals een beetje valse lucht en voor de keuring het filter er uit :wink:

die kat in die stortkoker is briljant :wow:

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » vr 15 jul, 2011 19:26

was even een dagje weg van het forum en ondertussen veel feedback op lowbudget tuning.
ik probeer niet stom stom stom te doen maar af te gaan op de deskundigheid op het forum, zelf heb ik die deskundigheid niet.
dat bij tuning zonder grotere downpipe de turbo zou oververhitten had ik nog niet voorbij zien komen.
ik neem aan dat ie wel wat kan hebben. misschien niet een uur plankgas in duitsland. de auto is nu al zo snel dat ik amper aan het hoogste toerenbereik toekom en dan nog maar heel kort.
maar goed: ik heb geen zin in gedonder of kapotte onderdelen dus wellicht eens op zoek naar een grotere downpipe.
volgens tanisha is een standaard ook al goed genoeg... dat wordt een postje bij onderdelen gezocht of iets in de buurt van lelystad. ik kreeg de tip van Oisterwijk (dank) maar ik ben de komende tijd gewoon 6 dagen per week aan het werk dus dat reisje wordt hem even niet
die tips van Maarten vind ik ook erg leuk trouwens: behalve die regenpijp; die smelt toch.........
voorlopig geniet ik nog erg van een zeer fijn werkende auto :O:

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » vr 15 jul, 2011 19:54

ReinRoel schreef:die tips van Maarten vind ik ook erg leuk trouwens: behalve die regenpijp; die smelt toch.........
Die tips van Maarten zijn briljant, de vergeten kunst van het 900Ng tunen.
De regenpijp zorgt er voor dat je genoeg lucht binnen krijgt. Het kleine buisje aan de 900NG airbox is restrictief.

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » za 16 jul, 2011 0:37

Smelt niet.
Afbeelding

Afbeelding

Nog iets simpels en goedkoops: in de zomer liep het koelwater niet via het gasklephuis. De slangetjes werden via een pijpje met elkaar verbonden zodat het warme koelwater niet door het gasklephuis stroomt en de inlaatlucht opwarmt. In de winter niet doen want dan kan je gasklep blijven hangen door bevriezing.
Alle kleine beetjes.......

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » za 16 jul, 2011 6:34

(hemelwater is toch 70mm ach ik kijk wel even wat past) ik ga hem vandaag meteen doen: dit is tunen voor dummies vanaf de bouwmarkt. moet ik ook nog aan sportluchtfilter dan?
en ben benieuwd naar het rij-effect
maandag even rijden en dan laat ik het hier weten

heb maar vast een postje gedaan bij onderdelen gezocht

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » za 16 jul, 2011 10:14

Gewoon een verse originele filter of een inlegsportfilter van b.v. ITG. Standaard Saab papierfilters kunnen soms last hebben van dicht slaan bij zeer vochtige lucht.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » za 16 jul, 2011 10:48

dan ga ik dat luchtfilter meteen ook doen
kreeg de tip van jend in vinkenveen dus even bellen met ze
zag een aanvraagformulier voor onderdelen: is ook handig natuurlijk
thnx nogmaals

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » za 16 jul, 2011 11:16

carlsson schreef:Gewoon een verse originele filter of een inlegsportfilter van b.v. ITG. Standaard Saab papierfilters kunnen soms last hebben van dicht slaan bij zeer vochtige lucht.
Wij uit de categorie Nerds adviseren gewoon een origineel papieren inlegfilter. 8)
Een geolied filter wordt alle vuil en olie doorheen gezogen door de turbo = kapotte luchtmassa meter door de olie en gezandstraalde turbo.

Gr Gijs

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » za 16 jul, 2011 12:17

ja dat is waar ook Gijs dat had ik al eens gelezen maar ben ik totaal vergeten :?
ik volg je wijze raad op en ga voor een nieuwe papieren filter

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » za 16 jul, 2011 12:21

daar sluit ik mij 100% bij aan alleen originele papieren gebruiken!

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » za 16 jul, 2011 16:37

De filtercapaciteit van een ITG-foam filter gaat wel eens stukje verder dan van een papierenfilter.
http://itgairfilters.com/content2.asp?section=trifoam" onclick="window.open(this.href);return false;
Niet voor niets een vrij populair filtersysteem in de motorsport.

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » za 16 jul, 2011 22:21

Kneiterleuk zo'n foam filter, als je meer dan 3XX / 4XX pk hebt, anders volstaat papier gewoon ;)

Plaats reactie