900s aero diverse update,s en upgrades.

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
bennie
Geregistreerd lid

Re: 900s aero diverse update,s en upgrades.

Bericht door bennie » za 11 sep, 2010 19:05

Ja hopen dat het blokje eind van de week klaar is! :D

Dit lijk mij ook wel een goede upgrade voor de downpipe:

Afbeelding

Is 3 inch met v band aansluiten :twisted: . Ga ik eind van de maand bestellen 8) .

opelmark
Geregistreerd lid

Bericht door opelmark » za 11 sep, 2010 21:12

jow Bennie,

hier vanuit kreta kan ik het mooi volgen,ik kom deze week het nieuwe blokje wel aanschouwen... :D

groeten

MISTY
Geregistreerd lid

Bericht door MISTY » za 11 sep, 2010 21:51

Deze week nog??? :shock:

kawaman
Geregistreerd lid

Bericht door kawaman » zo 12 sep, 2010 0:32

Krizzie schreef:Ik dacht Kawaman en Kalsoi al (prettig) gestoord waren met die classic blokjes, maar jij gaat nog een stapje verder. :lol:

Hoeveel power wil je er uit gaan halen? Of wil je het meest perfect lopende classic blokje ever hebben? :P

Hey, wel ik weet niet ze, maar waar haalt gij je info vandaan ? Wat weet gij wat er Aan onze classic of 99 is gebeurt ? ;-). Wait and see biopower by KC performance

Grtz pieter

Powertje
Geregistreerd lid

Bericht door Powertje » zo 12 sep, 2010 0:57

Het blijven net echte kinders!

Vermogen?! Het blijft gelul tot er een vermogensbank uitdraai is, nog 100 pk erbij is voor ons geen probleem meer, misschien is een vermogens uitdraai van de Kalsoi Classic een idee?!

We zullen zo snel mogelijk komen met een vermogens uitdraai! :)

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » zo 12 sep, 2010 1:17

kawaman schreef:Wait and see biopower by KC performance
Zit hier ook al over in te lezen en moet volgend jaar maar een keertje gaan gebeuren :wink: .

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Krizzie » zo 12 sep, 2010 11:07

kawaman schreef:
Krizzie schreef:Ik dacht Kawaman en Kalsoi al (prettig) gestoord waren met die classic blokjes, maar jij gaat nog een stapje verder. :lol:

Hoeveel power wil je er uit gaan halen? Of wil je het meest perfect lopende classic blokje ever hebben? :P

Hey, wel ik weet niet ze, maar waar haalt gij je info vandaan ? Wat weet gij wat er Aan onze classic of 99 is gebeurt ? ;-). Wait and see biopower by KC performance

Grtz pieter
Post es wat meer van die bolides dan. ;)

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » zo 12 sep, 2010 12:40

bennie schreef:Ja hopen dat het blokje eind van de week klaar is! :D

Dit lijk mij ook wel een goede upgrade voor de downpipe:

*knip*

Is 3 inch met v band aansluiten :twisted: . Ga ik eind van de maand bestellen 8) .
Wordt de sensor niet veel te warm? Voor de Bosch wideband wordt 60cm na de turbo geadviseerd.

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » zo 12 sep, 2010 16:49

Sensor zit ongeveer 60cm van de turbo. Rij hier al weer een tijdje mee en hij werk nog steeds naar behoren en na het cailbreren was hij ook niet verlopen dus de plek is goed!

Nu heb ik ook veel minder restictie in inlaat en uitlaat zitten waardoor de ERG temp een stuk lager zal zijn dan bij een standaard B202 turbo!

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » zo 12 sep, 2010 21:49

Ach stom, ;-|+ kijk niet goed.....

Succes met de opbouw van je verse blok

kalsoi
Geregistreerd lid

Bericht door kalsoi » ma 13 sep, 2010 11:16

Krizzie schreef:
kawaman schreef:

Grtz pieter
Post es wat meer van die bolides dan. ;)

mijn excuses maar bepaalde info geef ik zomaar niet vrij over mijn motorblok in de classic en alles er rond
bepaalde zaken geef ik niet zomaar aan iedereen prijs aangezien het mij een hoop tijd, ondezoek en geld heeft gekost
das mijn mening over de zaak, er zullen er zijn die dit belachelijk vinden maargoed, die moeten het zelf maar uitzoeken

grtz

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » ma 13 sep, 2010 12:01

kalsoi schreef: mijn excuses maar bepaalde info geef ik zomaar niet vrij over mijn motorblok in de classic en alles er rond
bepaalde zaken geef ik niet zomaar aan iedereen prijs aangezien het mij een hoop tijd, ondezoek en geld heeft gekost
das mijn mening over de zaak, er zullen er zijn die dit belachelijk vinden maargoed, die moeten het zelf maar uitzoeken
grtz
Inderdaad, ik vind het vrij belachelijk. Maar voor de rest wel lekker meelezen op het forum en ideeën opdoen uit andermans projecten ...

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » ma 13 sep, 2010 12:09

:withstupid: Tsjah, kinderachtig is misschien wel het juiste woord.

Wat is er nou zo bijzonder aan die auto?
Leg nou gewoon eens uit hoe je `m op diesel hebt laten lopen, kalsoi.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » ma 13 sep, 2010 12:21

Tja ik vind het helemaal niet raar, sommige dingen zijn nou eenmaal "het geheim van de smid" (of in dit geval de tuner). Niemand vind het toch ook raar dat Van Oeteren niet alle info over zijn werk vrijgeeft? Als het (gedeeltelijk) je broodwinning is zou ik er ook niet op zitten wachten dat anderen het makkelijk nadoen, als je zelf niet d(i)e expertise hebt, ga dan op onderzoek uit of besteed het uit aan mensen die wel de moeite hebben gedaan om alles uit te zoeken. Het forum is als kennisdeling prima, maar imho mag men zelf bepalen tot welk niveau te gaan met het prijsgeven van info, daar is niks aan af te dwingen. Je kunt roepen "belachelijk" en "doet wel ideeën op bij andere projecten" maar die zijn er ook met 0 posts, kalsoi heeft vaak genoeg tegenprestaties geleverd aan het forum denk ik.

Daar komt nog bij dat als jan en alleman aan het (gensgebied-)tunen gaat en het loopt mis dat degene die de info gaf het op z'n dak krijgt.
taaffert schreef:Wat is er nou zo bijzonder aan die auto?
Dit is ook een beetje kinderachtig of niet? Jij vind het ook niet leuk als men dat over Saabientje zegt, terwijl die minder aanpassingen heeft en minder vermogen.

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » ma 13 sep, 2010 18:25

Uit een standaard onderblokje kun je ook wel 350 pk halen maar dit zal niet lang goed gaan. Het internet staat vol geschreven met tuning van een onderblok en nog belangrijker wat de zwakke plekken zijn van een B202 (kun je zelf ook wel zien als je het blokje open trekt!). Denk zelf dat het blokje van mij aardig in de buurt komt van die van Kalsoi :wink: .

Weet niet wat er aan dit blokje is gebeurt maar zal geen rocketscience zijn!

Het is ook wat je gaat verwachten en waarvoor je hem gaat gebruiken. Aan de hand daarvan bepaal je wat je er aan gaat doen/laten doen.

Paar basis dingen zijn toch wel, balanceren, uitwegen shotpeening, oliekoeling, oliesmering (ben vast nog wel wat vergeten). Wat hierna komt moet je zelf gaan bepalen!

Plaats reactie