T5 voor beginners en gevorderden
-
inactief
- Geregistreerd lid
Re: T5 voor beginners en gevorderden
Ik weet niet of ik de enige ben, maar mijn WIN XP gooit constant de USB / BDM drivers uit m'n systeem.
99,9% gaat via can/usb en de onwelwillenden doe ik op DOS met de paralelle poort.
99,9% gaat via can/usb en de onwelwillenden doe ik op DOS met de paralelle poort.
-
tanisha
- Geregistreerd lid
heb ik met win 7 geen last van
misschien opnieuw installeren?
misschien opnieuw installeren?
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
Ook geen last van. USB/BDM installeren ging prima, toen ik eenmaal de drivers had.
CAN USB komt nog wel… komt een boel op je af als je net begint met deze ongein
CAN USB komt nog wel… komt een boel op je af als je net begint met deze ongein
-
tanisha
- Geregistreerd lid
echt wel maar wel leuk om het laatste deel van je auto ook te leren kennen
-
bennie
- Geregistreerd lid
Met deze bout doe ik het alijd en er zit een afzuigpompje bij, dan hoef je niet te boren: http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=588292" onclick="window.open(this.href);return false;
Hiermee soldeer ik er ook nieuwe flashchips op, dus erg goed setje voor het prielwerk! Heb er ook een derdehand bij met loep omdat het toch wel erg lastig te zien is of elk pinnetje goed heeft gevloeid.

Je kunt de BDM header ook goed zien en heb de rechtse kant een beetje moet bij snijden omdat hij anders op dat IC,tje komt. Nu kan de header stekker er ook maar op 1 manier op.

Hier nog 2 foto,s van de T7 BCV mod:

Hier kun je het bruggetje goed zien en pin 5 vanaf rechtsonder geteld gelift:

Het lijkt alsof pin 5 niet gelift is maar is wel degelijk het geval!
Hiermee soldeer ik er ook nieuwe flashchips op, dus erg goed setje voor het prielwerk! Heb er ook een derdehand bij met loep omdat het toch wel erg lastig te zien is of elk pinnetje goed heeft gevloeid.

Je kunt de BDM header ook goed zien en heb de rechtse kant een beetje moet bij snijden omdat hij anders op dat IC,tje komt. Nu kan de header stekker er ook maar op 1 manier op.

Hier nog 2 foto,s van de T7 BCV mod:

Hier kun je het bruggetje goed zien en pin 5 vanaf rechtsonder geteld gelift:

Het lijkt alsof pin 5 niet gelift is maar is wel degelijk het geval!
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
Goeie foto's bennie! Ik voel een handleiding aankomen 
Ik heb zelf ook een glasvezelpennetje gekocht, daarmee kun je de beschermcoating op de printplaat voorzichtig verwijderen als je de stekker wil plaatsen..
Ik heb zelf ook een glasvezelpennetje gekocht, daarmee kun je de beschermcoating op de printplaat voorzichtig verwijderen als je de stekker wil plaatsen..
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
Even gechecked: keurig 12v op de middelste stekkerpool van de BCV. Dat kan het dus niet zijn.
-
GUUSarrow
- Geregistreerd lid
Anders een keer je APC ruilen met iemand die zeker weet dat ie werkt?
of heb je de T7 klep al geinstalleerd?
wastegate stangetje ook gangbaar?
Heeft er iemand nog een goede suggestie voor een stabiele 15V voeding? (die niet 100euro oid kost
)
Ik heb deze gevonden maar 13,8V 2A is denk ik te weinig??
of lukt het ook met minder dan 15V? Aangezien er toch iets in de ECU zit dat hogere volts omzet naar de correcte hoeveelheid? (heb ook nog wel een omvormer naar 12V liggen)
bedankt voor de input
of heb je de T7 klep al geinstalleerd?
wastegate stangetje ook gangbaar?
Heeft er iemand nog een goede suggestie voor een stabiele 15V voeding? (die niet 100euro oid kost
Ik heb deze gevonden maar 13,8V 2A is denk ik te weinig??
of lukt het ook met minder dan 15V? Aangezien er toch iets in de ECU zit dat hogere volts omzet naar de correcte hoeveelheid? (heb ook nog wel een omvormer naar 12V liggen)
bedankt voor de input
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
Wastegate doet het prima, dat hebben we al ondervonden toen het slangetje lek was 
Ik heb begrepen dat 15-16v stabiel beter is voor het programmeren, maar Tanisha zegt het met 13,5 ook te kunnen.
Ik heb begrepen dat 15-16v stabiel beter is voor het programmeren, maar Tanisha zegt het met 13,5 ook te kunnen.
-
tanisha
- Geregistreerd lid
zelfs de t7 programmeren ging met 13.8 volt
ik zou die 13.8 omvormer gewoon proberen met uitlezen kan er niks fout gaan en zolang je zorgt dat er een reserve ecu is waar je mee gaat hobbyen kan er weinig fout gaan
ik zou die 13.8 omvormer gewoon proberen met uitlezen kan er niks fout gaan en zolang je zorgt dat er een reserve ecu is waar je mee gaat hobbyen kan er weinig fout gaan
-
Dilemma
- Geregistreerd lid
Om T5 goed te programmeren heb je 15V-16V nodig.
T7 heeft minder nodig omdat daar andere flash chips inzitten die geen 15V programmeerspanning nodig hebben.
T7 heeft minder nodig omdat daar andere flash chips inzitten die geen 15V programmeerspanning nodig hebben.
-
kql
- Donateur (4x)

Oude ibm laptops hebben 16 volt voedingen, en op samenkopen loopt een actie waar ook voedingen aangeboden wordenGUUSarrow schreef: Heeft er iemand nog een goede suggestie voor een stabiele 15V voeding? (die niet 100euro oid kost)
/koen
-
tanisha
- Geregistreerd lid
waarom gaat t5 met 13.8 volt bij mij met can usb dan altijd goed?Dilemma schreef:Om T5 goed te programmeren heb je 15V-16V nodig.
als ik het programma er in flash en weer uitlees en een bin compare maak heb ik altijd 0 verschil
bij de t7 had ik wel 1 verschil en dat bleef er in zitten die computer deed het overigens prima in de t5/t7 hybride 9-5
ik had ook geen andere keus meer dus die zit er nu in en doet het goed
maar ik vraag mij nog steeds af wat dat ene verschil dan was?
-
GUUSarrow
- Geregistreerd lid
Bedankt voor de suggestie, heb net ook nog deze gevonden. Zal eerst nog eens de oude adapters hier gaan bekijkenkql schreef:Oude ibm laptops hebben 16 volt voedingen, en op samenkopen loopt een actie waar ook voedingen aangeboden worden
/koen
-
Dilemma
- Geregistreerd lid
Het kan best zijn dat het bij bepaalde hardware combinaties wel met 14 volt gaat... da's voor andere gebruikers echter geen garantie en om problemen te voorkomen is het advies: 15V.tanisha schreef: waarom gaat t5 met 13.8 volt bij mij met can usb dan altijd goed?
Bij conrad verkopen ze voor weinig 15 adapterjes die het prima doen.
http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zco ... rea_kz=8A#