voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
-
ceke1985
- Geregistreerd lid
Bericht
door ceke1985 » zo 24 apr, 2011 10:38
hallo iedereen
Nogmaals bedankt voor de vele reacties!
Als ik hier de reacties betreffende de Goodrigde remleidiningen lees laat ik het liever zo...
Intercooler: merci voor de handleiding met foto's, zal een grote hulp zijn. Nu, nog steeds de vraag of de intercooler van Saabtuners en Speek identiek of verschillend is en of er een kwaliteitsverschil is... ( ze zijn allebei identiek van uitzicht en prijs!)
@ Evo: oliedrukmeter leek me interessant refererend naar mogelijke black sludge... Interessantere meters volgens jou? Waar dient een oliedrukmeter aangesloten te worden?
Céke
-
xsp1x
- Donateur (4x)

Bericht
door xsp1x » ma 25 apr, 2011 10:11
Hallo ,
ik ga deze week ook de remleidingen van mijn 9-3 vervangen , ik denk dat ik ze bij Abott ga bestellen en mischien gelijk ook nog een downpipe mischien , iemand mischien beter/ goedkoper alternatief ??
mvg
Rudi (Antwerpen)
Ceke mischien kunnen we samen bestellen lijkt me goedkopre ??
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Bericht
door carlsson » ma 25 apr, 2011 11:46
Downpipe van Neobrothers uit GB?
-
xsp1x
- Donateur (4x)

Bericht
door xsp1x » ma 25 apr, 2011 12:16
Ik zie helemaal geen DP staan op hun website voor de 9-3 T5 ??
-
inactief
- Geregistreerd lid
Bericht
door inactief » ma 25 apr, 2011 20:07
ceke1985 schreef:Intercooler: merci voor de handleiding met foto's, zal een grote hulp zijn. Nu, nog steeds de vraag of de intercooler van Saabtuners en Speek identiek of verschillend is en of er een kwaliteitsverschil is... ( ze zijn allebei identiek van uitzicht en prijs!)
Het verschil zit hem o.a. in de endtanks rond / hoekig.
-
ceke1985
- Geregistreerd lid
Bericht
door ceke1985 » vr 29 apr, 2011 23:02
Hallo iedereen
Sinds enige tijd merk ik bij het vertrekken in het eerste versnelling lichte schokjes. Je kan dit niet voorkomen ook al geef je heel zacht gas... Ook in hogere versnellingen bij gas geven merk je die schokjes ( als je naar versnellingspook kijkt zie je ze lichtjes naar voor en achter gaan)...
In eerste instantie dacht ik aan de motor of versnellingssteunen. Dus; handrem goed opgetrokken en in versnelling en zachtjes gas gegeven. Maat (garagist) laten kijken, motor kantelt niet meer dan normaal...
DUS; mijn maat denkt dat het de koppeling is die aan het verslijten is ( meer bepaald de veertjes van in de koppelingsgroep die versleten zijn) waardoor er wat speling ontstaat die de schokjes teweeg brengt...
Klopt het dat de koppeling vervangen zo'n zware klus is? Dat heel het subframe ervan onder moet?
Ik zou opteren voor een viggen koppelingsset... is dit plug en play? Ik zag verschillende meningen op het forum...
Zou de versleten koppeling ook het harde gevoel in het koppelingspedaal verklaren wanneer ik lange autostraderitten achter de rug heb...
Hopend op jullie antwoorden!
Greetz
Cédric
-
tanisha
- Geregistreerd lid
Bericht
door tanisha » vr 29 apr, 2011 23:24
subframe moet er idd onder weg
-
ceke1985
- Geregistreerd lid
Bericht
door ceke1985 » zo 01 mei, 2011 16:25
Merci Tanisha.
Is het dan de koppelingsset? Stemmen bovengenoemde symptomen overeen met kapotte veertjes in koppelingsset? Is de Viggenset plug en play?
Groeten
Cédric
-
tanisha
- Geregistreerd lid
Bericht
door tanisha » zo 01 mei, 2011 19:24
dat durf ik zo niet te zeggen voordat ik zelf zoiets gevoeld heb
als ik het zo lees zou ik zeggen dat het niet zoveel met je koppeling te maken heeft maar eerder met de motor zelf
-
ceke1985
- Geregistreerd lid
Bericht
door ceke1985 » ma 02 mei, 2011 19:30
Ja is grote kost, dus best dat ik zeker ben
Iemand anders idee?
Ceke
-
ceke1985
- Geregistreerd lid
Bericht
door ceke1985 » di 03 mei, 2011 16:39
Niemand die weet wat het zou kunnen zijn?
Heb btw fotootje getrokken van het Schaab...
Uploaded with
ImageShack.us
-
johnb52
- Donateur (7x)

Bericht
door johnb52 » do 08 aug, 2013 22:09
Atom schreef:Vandaag aan het vechten geweest met een setje Goodridge... voor achter.
Ik ben niet verder gekomen dan één slangetje plaatsen, en dan nog "provisorisch".
Dat spul past echt voor geen meter. Ik moest aan chassis-zijde zelf een ring op maat maken omdat de koppeling anders door het gat van de oorspronkelijke steun viel.
Ik moest de originele clip uitfresen om hem passend te maken..
Aan draagarmzijde ongeveer hetzelfde drama, (de koppeling past voor geen meter in het originele gat!) alleen het werd nog verergerd doordat bij het pas maken de originele clip brak.
Nu maar even vast gezet met een slangklem `for the time being`..
Ik realiseerde me te laat na aanschaf dat ik deze problemen ook herken uit mijn gesleutel aan de Triumphs..
Dat Goodridge-spul is ineens opgekomen en biedt goedkope "motorfietsslangetjes" aan voor weinig. Maar echt goed is het niet.
De aangeperste koppelingen zijn NIET RVS enzo..
Ik zag (te laat) dat ze bij Abbott racing wél goede slangen aanbieden... Ook een ander prijskaartje natuurlijk..
Even een oud topic oprakelen:
Bij mij precies hetzelfde probleem.
Van boven bij de chassiskant krijg ik m niet vast...
-
johnb52
- Donateur (7x)

Bericht
door johnb52 » vr 09 aug, 2013 10:30
Iemand misschien een oplossing?
Ik kwam gisteren niet op de site van Abbott, dus ook niet kunnen kijken of en waar er andere leidingen tr koop zijn.
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Bericht
door carlsson » vr 09 aug, 2013 16:39
Originele nieuwe slangen kunnen ook een hele verbetering zijn bij een auto de al wat op leeftijd is.
Overigens had ik ook een kompleet Goodridge remleidingen set op mijn 9.3 Sport Cabrio laten zetten, daar waren ze wel een hele tijd mee zoet, want de afdichting ringen hadden bramen.
Niet alle Goodridge staalomwonden slangen zijn hetzelfde, je kunt het beste een setje van de competitie series kopen, bij Speedparts is dat voor de 9.3 en 900NG, dus van circa 1994-2002, artikel BS-031.
Prijs circa 1145 kronen. Die C types hebben aan een kant gele verstevigingen aan de uiteinden. Voor de 9.3 Sport dan de BS-041, set voor circa 1.645 kronen.