Hoeveel pk zou er in zitten

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Oostland
Geregistreerd lid

Bericht door Oostland » zo 14 aug, 2005 11:54

Ik mis weerstand in de berekening De bovenstaande berekening gaat uit van 100% rendement, maar dat is natuurlijk niet zo
Breek mie de bek noit op´n
K heb toen ter tijd de weerstand ook berekend, maar zoals ik al heb gezegt weet ik hier niet zo veel meer van, na de vakantie wel weer, maar ik denk dat het bezoek aan de vermogensbank dan al geweest is.
Ga nu eerst 3 week op vakantie met de Saab (en een XM 3.0 V6) en zie daarna wel of er een ander forum lid is die de exacte berkening heeft, die ik ook wel weer eens wil leren.

Groeten

John.K
Geregistreerd lid

Re: Hoeveel pk zou er in zitten

Bericht door John.K » vr 26 aug, 2005 8:27

joachiem schreef:
John.K schreef:Ok box zit er in ennu.... :shock: :twisted: 8)
Wow dat gaat af zeg.
Trek tot halverwege rood en loopt na ongeveer 6 seconden terug naar een kwart rood waar hij blijft.
Pakt echt als een bezetene op, moet nu echt een drukmeter inbouwen want ik denk dat ik dicht op of over de grens zit.
Heb gelijk mijn dikkere (1992) buizen er in gezet.
Iemand die een reeële gok durft te maken bt aantal pk's?

1989 900T8 geen kat
wastegate klein beetje hoger gezet.
Open K&N filter
dikkere inlaatbuizen uit een 1992er.
intercooler (logisch)
group9 stage3 red box

moet mijn turbo nog vervangen maar wacht tot deze de geest geeft heb nog een 9000 turbo liggen (TB0356) weet alleen niet zeker of ie past.

Groet

John
PS: waar blijft mn spaghetti uitlaat, kan ik dat gelijk combineren met een "beter"uitlaatsysteem :)

Woh half in het roode!
Denk dat je ckers tegen je fuel cut aan zit.
Bij een 16v ftp is de fuel cut bij 1,1bar en bij een 8klepper ook?
Een turbo druk meter zou ik ckers wel inbouwen dan kun je aan de hand van je eind druk je basis boost ook goed afstellen want begrijp dat je hem nu iets hoger hebt gedraaid met de natte vinger?
Ik denk dat je met die apc wel een paar pk extra hebt :wink:
Sterker nog heb de feulcut al mee mogen maken, is wel schrikken, liujkt in eerste instantie of de motor afslaat om vervolgens na een korte tijd weer op te pakken.
rijd toch niet echt lekker met dit in je achterhoofd.

Wastegate was natte vinger moet dit nog netjes doen maar mis de ervaring hiermee en de tijd en een hand in het gips en een apk afkeur en een gezinsleven.

Groet
John

turboflix
Donateur
Donateur

Re: Hoeveel pk zou er in zitten

Bericht door turboflix » vr 26 aug, 2005 14:13

[euh...

ik heb ook eens fuel cutoff gehad toen ik tegen de 200 zat...schrok me werkelijk de teeeeeering.... :shock:

die fuel-cutoff switch (let op; die heb je niet voor niks)...kun je 'bypassen' maar dan moet wel de hele onderkant van je dashboard er ff uit...

tis gepiel maar t werkt :twisted: :twisted:

succes!

f

John.K
Geregistreerd lid

Bericht door John.K » vr 26 aug, 2005 14:56

Ook bij een T8?
Deze heeft toch geen drukregelaar als de T16?

John

turboflix
Donateur
Donateur

Bericht door turboflix » za 27 aug, 2005 0:33

John.K schreef:Ook bij een T8?
Deze heeft toch geen drukregelaar als de T16?

John
oooww...? dat weet ik niet...niet op gelet waar het hier om ging...

erik weet dat (900T-R)..

gr,
f

(R)ed
Lid van verdienste

Bericht door (R)ed » za 27 aug, 2005 20:23

Bij T8 is wel de feulcut aanwezig.

John.K
Geregistreerd lid

Bericht door John.K » za 27 aug, 2005 20:27

Red Arrow schreef:Bij T8 is wel de feulcut aanwezig.
Ja dat heb ik ontdekt :shock:
Maar is de bypass truuk van een T16 hetzelfde als een T8 en ik ben bang dat mn brandstofdruk nog steeds te laag zal zijn en ik duur arm en na verloop van tijd leeg ga lopen.
Ben me aan het verdiepen in de extra injector aanpassing, (koudestart injector omdopen tot boost injector etc.)

John

MISTY
Geregistreerd lid

Bericht door MISTY » za 27 aug, 2005 21:45

agresieve fuelchip :wink:

John.K
Geregistreerd lid

Bericht door John.K » di 04 okt, 2005 2:15

Nu het kouder wordt gaat de wagen nog beter trekken alleen het nadeel is dat ik bij vol door trekken in zn 4 en 5, de feul cut vaker tegen ga komen :cry:
Nu had ik in een andere post dit stukje opgeduikeld maar ....

Quote van 900T8
"Een t8 heeft een stuur druk regelaar.
Deze zit op de linkerkant op de kop gezien van inlaad zijde.
Zit een stekkertje op en twee brandstofleidingen.(een ingaand en uitgaand naar branstof verdeler zijn zwarte leidingen)

Een stuurdruk regelaar regelt de druk in je brandstof verdeler(Die zit op je lucht filter huis) en dus ook je inspuit hoeveelheid.

Dus kort door de bocht verander je stuurdruk en dan verander je ook je brandstof hoeveelheid."

Ok kan ik dan de stuurdruk aapassen?
Alvast dank

John.

O ja heb de waste gate maar iets terug gedraaid, kwam wel erg ver in het rood.

900 t8
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 900 t8 » vr 28 okt, 2005 20:41

als je het gewoon ff aan me vraagt schilt een hoop tijd ben aardig aan het stoeien met mijn t8
Heb mijn feul cut iets meer dan anderhalve slag in gedraait.En nog kom ik hem heel soms tegen :evil: Nu dat het wat kouder word soms in de 3 en 4 en 5 en 6 eh die heb ik niet shit ik kom er al een tekort :evil:

Ben ook bezig met mijn koud start injector mijn turbo draait denk ik 1.5 bar moet nog ff meten met meter.

kan je vertellen dat het niet appeltje eitje word. :(
Deze kan je niet zomaar constant inlaten spuiten werkt niet.
En ik denk dat de plek van de injector ook niet echt optimaal is moet dichter naar de ic
Ben er er in iedergeval mee bezig. :wink:

Ps je stuur druk kun je aanpassen alleen denk ik dat een lastig klusje is want dan spuit je bij lagere toeren ook meer in en wanneer spuit je goed in. :roll:
Ik denk dat als je met een druk schakelaar gaat werken die een injector aan stuurt bij een bepaalde laad druk beter af bent.
De vraag luid dan ook heeft het zin om de stuurdruk te veranderen...................Ik weet dat dus nog niet.
En mijn portomonee ook niet :?
Ik kom hier nog wel op terug als ik het weet.

Plaats reactie