SpeekTuning op een 9-3 SportSedan

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
AlexJ
Donateur
Donateur

Bericht door AlexJ » wo 09 dec, 2009 11:18

Over T8 kan ik niet veel zeggen. Neem gewoon eens contact op met Sander, hij zal het je haarfijn kunnen uitleggen.

Wat ik wel kan zeggen is dat hij mijn T5 erg goed heeft opgekrikt. Op de bank kwam ik op een vermogen uit dat zeker niet onderdoet voor de concurrentie. Een zeer hoog koppel over een erg groot bereik, en een subtiele PK-top. Over de duurzaamheid? Ik rijd er volgens mij al 15.000 mee rond, en het gaat nog goed. :)

Zie deze screenshot:

Afbeelding

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » wo 09 dec, 2009 13:37

Ronin9-3 schreef:Weet iemand ook hoe de Speektuning tot stand is gekomen voor de T8 motoren?
Daar is maar éé'n antwoord op mogelijk...

Vraag het Sander (Speektuning) en je weet het!
(En vertel het ons en wij weten het ook)

Ik zou het knap vinden als Sander het nu al kan leveren!

Dilemma
Geregistreerd lid

Bericht door Dilemma » wo 09 dec, 2009 17:35

Valt er nog iemand iets op aan de dyno uitdraai hierboven? :roll:

AlexJ
Donateur
Donateur

Bericht door AlexJ » wo 09 dec, 2009 17:37

motor loopt te arm?

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » wo 09 dec, 2009 18:04

Uit betrouwbare bron (PMetje van de directeur eigenaar) heb ik vernomen dat Sander goed bezig is met zijn T8 tuning. Hij heeft een super investering gedaan in flash hardware. Prachtig en vooruitstrevend Sander, ik ben benieuwd wat voor tuning resultaten daar mee bereikt kunnen worden!

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » wo 09 dec, 2009 18:06

Hij begint arm, wordt rijker, maar niet rijk genoeg. Hoeft overigens niet aan de software te liggen.

Dilemma
Geregistreerd lid

Bericht door Dilemma » wo 09 dec, 2009 18:08

De moeite waard om even te verifieren denk ik.
Vollast zou optimaal +/- AFR 11.5-12 moeten zijn.

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » wo 09 dec, 2009 18:10

Jip... maar wat me ook opviel aan de uitdraaien van Tovami is dat op de grafiek de lambda waarde een stukje armer wordt afgedrukt dan dat deze tijdens de run live op het scherm te zien was. Niet alleen bij Alex, viel me bij meerdere runs op.

SpeekTuning
Geregistreerd lid

Bericht door SpeekTuning » wo 09 dec, 2009 19:17

brinky schreef:Jip... maar wat me ook opviel aan de uitdraaien van Tovami is dat op de grafiek de lambda waarde een stukje armer wordt afgedrukt dan dat deze tijdens de run live op het scherm te zien was. Niet alleen bij Alex, viel me bij meerdere runs op.
Bij Alex zou de brandstofpomp een probleem kunnen zijn. Op andere ng900's blijft de AF beter.

AlexJ
Donateur
Donateur

Bericht door AlexJ » wo 09 dec, 2009 21:38

Yep... Nu nog de vraag of het de lazy man methode wordt, of niet... ;)

maargoed, back on topic

Rw1n
Geregistreerd lid

Bericht door Rw1n » ma 11 jan, 2010 20:34

Hallo,

Vorige week in het barre winterweer naar Almelo gereden voor de December Stage 1 aanbieding voor het Tunen van mijn 9-3 SS 1.8t.

Bij Sander aangekomen heeft hij eerst mijn huidige Software uitgelezen. Toen aan de koffie, waarbij Sander aan de slag ging. Nadat Sander klaar was, heeft hij de aangepaste Software terug gezet. Even controleren of de motor nog wil starten, niet geheel onbelangrijk. Nog een bakje koffie, afrekenen en hup weer naar huis.

Op verzoek van Sander de eerste paar 100 km een beetje rustig aan gedaan, het weer zat trouwens ook niet echt mee. Maar de dagen erna af en toe in de 2 of de 3 even het gas wat dieper in getrapt. Pfff wat een verschil. Afgelopen weekend de snelweg maar even op. Tsjonge jonge de auto blijft maar gaan. Waarschijnlijk went het na een tijdje wel weer, maar op dit moment geniet ik er behoorlijk van. De vrouw vind tevens de auto ook "wat" vlotter rijden :twisted:

Kort samengevat dit was een super aanbieding met een uitstekende service.

AlexJ
Donateur
Donateur

Bericht door AlexJ » ma 11 jan, 2010 21:06

Goed om te horen dat de stage 1 bevalt. Volgens mij valt een stage 1 nooit tegen! Veeel extra power voor (relatief) weinig geld! Mooi man! 8)

peter01
Geregistreerd lid

Bericht door peter01 » do 25 feb, 2010 10:36

ook ik ben een paar weken terug bij Sander geweest voor de decemberactie. mijn bevindingen zijn dat bij rustig rijgedrag je er weinig van merkt (gelukkig) maar als je het gas intrapt de 9-3 er als een speer vandoor gaat :D het benzine verbruik is bij mij ongeveer het zelfde als voor de tuning , ik heb verder geen vergelijking met bv bsr tuning of andere bedrijven ,maar ik ben zelf zwaar onder de indruk van wat er met mijn eigen auto is gebeurt na de tuning , en zeker voor dat geld ! :)

mannetje02
Geregistreerd lid

Re: SpeekTuning op een 9-3 SportSedan

Bericht door mannetje02 » di 22 mar, 2011 12:44

Interessante discussie inderdaad:

is speektuning kwalitatief te vergelijken met bv BSR? Leveren ze beloofd vermogen en koppel en hoe zit het met lange termijn effecten?

Herco
Geregistreerd lid

Re: SpeekTuning op een 9-3 SportSedan

Bericht door Herco » wo 23 mar, 2011 0:32

Ik heb in de loop de jaren 5 auto's door Sander laten tunen en allemaal met succes ook op de lange termijn.

Plaats reactie