Style&Co schreef:ben bezig met ovz-je en wil daarin ook de verschillende turbo's meenemen maar het is me wat onbekend; daarom schreeef ik ook 'correct me if I'm wrong'.
wat ik vermoed maar niet zeker weet is:
Garett t/m 87 oliegekoeld
Garett 88/89 watergekoeld
Mitsubishi 90/91 oliegekoeld
Garett 92/94 oliegekoeld
zou goed kunnen dat een Mitsu ook watergkoeld is geweest. Grappig dat dat allemaal door elkaar heenloopt... zeker als de jaartallen van de verschillende motormanagement in ogenschouw neemt.
Bosch LH 2.2 t/m 88
Lucas 89-91
Bosch LH2.4 92-94
Maar ook hier weer een bloemlezing van diverse MY in de diverse bronnen.
Zie graag uw repliek en verbeteringen!
H*l & ver**menis.....
-
900T-R
- Geregistreerd lid
Re: H*l & ver**menis.....
Alles vanaf '88 vloeistofgekoeld, dus óók de Mitsu TE05...
-
doktorevil
- Geregistreerd lid
Heb je die nog steeds liggen dan?900T-R schreef:In dat geval: tijd voor een 2.3 liter kop (en 2.1 inlaatspruitstuk) dan maar?doktorevil schreef:Ik hoop echt dat het de koppakking is....Dat is qua $$$$ nog te overzien..
-
900T-R
- Geregistreerd lid
Ja... en over een maand of twee, drie verhuis ik...doktorevil schreef:Heb je die nog steeds liggen dan?900T-R schreef:In dat geval: tijd voor een 2.3 liter kop (en 2.1 inlaatspruitstuk) dan maar?doktorevil schreef:Ik hoop echt dat het de koppakking is....Dat is qua $$$$ nog te overzien..
-
doktorevil
- Geregistreerd lid
Vanmiddag bij A&P geweest. Op vakkundige wijze is het een ander nagemeten en het ligt niet aan de koppakking. Deze is nog uitstekend.
Dus toch de Turbo.
T.
Dus toch de Turbo.
T.
-
doktorevil
- Geregistreerd lid
Geen upgrade, maar gewoon dezelfde die er al in zat, which seemed hard to get....
Maar toch gevonden...een Mitsu TE05-12B:

Marky, nog bedankt voor het chauffeuren.
Maar toch gevonden...een Mitsu TE05-12B:

Marky, nog bedankt voor het chauffeuren.
-
marq101
- Geregistreerd lid
Beetje laat maar als je de cilinderinhoud vergroot wordt de compressieverhouding hoger!Quote:
cylinder inhoud ermee kan vergroten
en daarmee dus je compressieverhouding verlagen
-
(R)ed
- Lid van verdienste
Nee hoor want de slag v/d zuigers blijft gelijk dus gaat de compressie naar beneden.marq101 schreef:Beetje laat maar als je de cilinderinhoud vergroot wordt de compressieverhouding hoger!Quote:
cylinder inhoud ermee kan vergroten
en daarmee dus je compressieverhouding verlagen
-
marq101
- Geregistreerd lid
Het spijt me Red Arrow, bij een grotere boring gaat je compressie toch echt omhoog. Je perst meer lucht samen.
Een paar teksten
Compression ratio is the ratio of the cylinder and head volume with the piston at Top Dead Center (TDC) to the total volume at Bottom Dead Center (BDC)
when you bore an engine you are increasing the cylinder volume and then compressing that larger volume into the same head volume you effectively increased the compression ratio.
Of kijk maar eens op
http://www.performore.com/technical_art ... o/main.htm
Een paar teksten
Compression ratio is the ratio of the cylinder and head volume with the piston at Top Dead Center (TDC) to the total volume at Bottom Dead Center (BDC)
when you bore an engine you are increasing the cylinder volume and then compressing that larger volume into the same head volume you effectively increased the compression ratio.
Of kijk maar eens op
-
(R)ed
- Lid van verdienste
Het ging hier niet over de boring Marq maar over het plaatsen van een dikkere koppakking.marq101 schreef:Het spijt me Red Arrow, bij een grotere boring gaat je compressie toch echt omhoog. Je perst meer lucht samen.
Een paar teksten
Of kijk maar eens op
Wanneer ik de zuigers en cilinders met rust laat en alleen een dikkere koppakking monteer word mijn cilinder inhoud groter en gaat mijn compressieverhouding naar beneden!!
Zo moeilijk is het verhaal niet.
Je hebt gelijk wanneer je overmaatse zuigers gaat monteren en je cilinderwand laat uithonen.
-
marq101
- Geregistreerd lid
Lezen is ook een vak
Hahaha, moest even denken aan het opboren van een suzuki gsxr 1100 naar 1400cc. Dat ding had een compressieverhouding van 1:13.4 en wij ons maar afvragen waarom dat 'ie zo aan het detoneren was. Ach ja ignorence is bliss
Hahaha, moest even denken aan het opboren van een suzuki gsxr 1100 naar 1400cc. Dat ding had een compressieverhouding van 1:13.4 en wij ons maar afvragen waarom dat 'ie zo aan het detoneren was. Ach ja ignorence is bliss
-
doktorevil
- Geregistreerd lid
Aanstaande zaterdag ga ik mijn turbo wisselen....
Ik heb de haynes en bentley al gelezen (niet dat daar veel instaat over dit onderwerp, maar toch) daar staat steeds dat ik het water uit het blok moet laten lopen....
Moet dat echt? Kan ik niet een knoop in die leidingen leggen en dan snel effe wisselen?
Ik heb de haynes en bentley al gelezen (niet dat daar veel instaat over dit onderwerp, maar toch) daar staat steeds dat ik het water uit het blok moet laten lopen....
Moet dat echt? Kan ik niet een knoop in die leidingen leggen en dan snel effe wisselen?
-
Manic
- Lid van verdienste
Van mij mag je het proberen, maar volgens mij is minstens één leiding van metaal, of je moet uitzonderlijk sterk zijn natuurlijk.....doktorevil schreef:Moet dat echt? Kan ik niet een knoop in die leidingen leggen en dan snel effe wisselen?
Greetz,
Dennis
-
doktorevil
- Geregistreerd lid
Ja, je snapt toch wel wat ik bedoel....
Overigens ben ik best sterk hoor
Overigens ben ik best sterk hoor