tunen 3 ltr. V6 benzine of V6 diesel

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » vr 30 nov, 2007 1:21

floris 57 schreef:En wat betreft een V6, luister er nou alleen es naar, zo'n ding loopt in mijn perspectief veel rustiger, en mooier rond.
Een V6 is van nature een ongebalanceerde motor (evenals een 4 cilinder). Een V6 is alleen met balansassen, zware vliegwielen en/of krukassen met contragewichten rustig lopend te krijgen. 2 liter motorinhoud is zo'n beetje de bovengrens voor een 4 cilinder motor.
Alleen een in-lijn of boxer 6 of 12 cil. zijn 'vanzelf' rustig lopende motoren.
want des te meer cylinders, des te vaker wordt 360 gedeeld, en heb je dus vaker een arbeids slag, dus loopt ie rustiger
Onzin. Het is ook sterk afhankelijk van de V-hoek; 60, 90 of 120 graden. De hoek in de GM/Opel V6 is 54 graden om de motor smaller te maken
vind ik.
OK, maar dat zit alleen tussen je oren...

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » vr 30 nov, 2007 11:51

Even..

Er wordt gesproken over de V6 die 250pk heeft, dit is 200pk en 310nm.
Tenzij door Nordic getuned dan levert ie 240pk en 390nm.

Verder is de 2.0 of 2.3 van Saab zelf een stuk sterkere motor die ook meer kan hebben qua vermogen.
Je moet je niet blind staren op het aantal liters en cilinders, de V6 is gewoon een luier blok.

WMB
Geregistreerd lid

Re: tunen 3 ltr. V6 benzine of V6 diesel

Bericht door WMB » vr 30 nov, 2007 17:29

jwaterink schreef:Ja de V6 diesel is zo slecht. Dramablok. De mensen die nu hierop gaan reageren gaan heftig in verweer, maar zijn nu met een ruilblok bezig en die komen ook nog wel aan bod.
Als ik het hier zo allemaal eens lees is jouw 900i vaker kapot dan mijn dramadiesel...
Afgunst, pure afgunst! :wink:

V6Aero
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: tunen 3 ltr. V6 benzine of V6 diesel

Bericht door V6Aero » vr 30 nov, 2007 18:10

WMB schreef:
jwaterink schreef:Ja de V6 diesel is zo slecht. Dramablok. De mensen die nu hierop gaan reageren gaan heftig in verweer, maar zijn nu met een ruilblok bezig en die komen ook nog wel aan bod.
Als ik het hier zo allemaal eens lees is jouw 900i vaker kapot dan mijn dramadiesel...
Afgunst, pure afgunst! :wink:
:lol:

V6 of viercilinder, je moet gewoon voor jezelf bepalen wat je het fijnst vindt. Ik heb niet echt een voorkeur. Als ik nu een andere 9-5 moest kopen, dan kon dat zomaar eens een V6 worden, vanwege het vollere geluid en (ja, ik weet dat dat ook op een Aero kan) de dubbele uitlaat. Voordelen van de viercilinders zijn de grotere tuningsmarges en het zuiniger rijden. Bovendien is in mijn viercilinder geval een Aero toch ook wel erg leuk! :D 8)

Plaats reactie