Chiptuning '99 9-5

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
srsb
Geregistreerd lid

Bericht door srsb » ma 16 apr, 2007 12:06

*zeer zeer glad ijsmodus aan*

Bij mij zijn er voor de stage 1+ van Maptun groene injectoren uit de auto gehaald en rode voor teruggezet, vanwege het feit dat de orginele injectoren niet genoeg brandstof aanleveren.

Ik weet niet of jij dezelfde bedoelt...

*zeer zeer glad ijsmodus uit*

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » ma 16 apr, 2007 12:20

Weet iemand of dat plug and play is? Of moeten er voor rode injectoren iets worden aangepast...?

Maarten C
Geregistreerd lid

Bericht door Maarten C » ma 16 apr, 2007 12:40

Bij mij (in een 9-5) zijn er bruine uitgegaan en groen ingezet (Green Giants) de naam zegt het al. De ECU moet dan aangepast worden,want hij spuit meer benzine in. Meer benzine en niet meer lucht gaat niet goed. Het verschil is wel duidelijk merkbaar.

Maarten

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » ma 16 apr, 2007 13:18

Ja die ken ik ook idd!
Maar dat is best een duur geintje nog...

Iemand wel eens van deze gehoord of misschien in gebruik?:
http://www.elkparts.com/product_info.ph ... ts_id/1919

Zou je hierbij verschil merken in tegenstelling tot de normale NGK's?

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » ma 16 apr, 2007 17:13

De bougies uit de link maakten weinig tot geen verschil met de NGK BCPR7ES-11.

Wat betreft de injectors: alleen de injector gebruiken waarop de software is afgestemd. Je A/F ratio wordt er anders niet beter op.
Via de feedback van de lambdasensor wordt de brandstofhoeveelheid wel gecorrigeerd, maar bij volgas is er die aanpassing echter niet, er worden dan de waarden gevolgd die in de fuelmaps geprogrammeerd staan.

MXL
Geregistreerd lid

Bericht door MXL » ma 16 apr, 2007 18:47

ArjenH schreef:ja meen je dat, ik dacht altijd dat je te laat was als je na het trappen de parkeerplek van de bezinepomp op rijdt en de kap open trekt, maar dat gloeit toch nog zichtbaar ?
Nee hoor, die dingen blijven vrij lang gloeien, als je hem echt heet hebt, blijft hij met gemak een minuut of vijf rood, uiteraard is het felle er wel snel vanaf.

ArjenH
Geregistreerd lid

Bericht door ArjenH » ma 16 apr, 2007 19:54

nou dat dan maar is snel proberen op de snelweg :-) bij mijn lpt zag ik nooit wat...

Plaats reactie