2.3T AfGelopen???(0.8/0.9 bar na 1.2 bar constant houden)

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
SpeekTuning
Geregistreerd lid

Bericht door SpeekTuning » ma 25 dec, 2006 21:21

speektuning schreef: ja wijsneus :evil: ........ Maar een breedband sensor is ook een lambdasensor. Meet immers toch de lambda waarde?

Zie mijn lambda huppel de pup topic van heel erg lang geleden.

hmmmm.....Ik had even iets positiever moeten reageren, SORRY :oops:

Je hebt verschillende soorten lambda sondes. Een narrow and wide band sensor.

Met beide meet je de lambda waarde, echter met de één preciezer dan met de ander.

Alleen met een breedband kun je zo precies meten dat het een mooi instrument voor bijvoorbeeld tuning is.

We zitten samen dus wel op één lijn.....

Koert
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Koert » di 26 dec, 2006 16:06

SpeekTuning schreef:En je hebt niet goed ge-quote. Je hebt een gedeelte van iemand anders erbij gezet zodat het lijkt alsof dit door mij geschreven is. :D
Sorry, ik wist niet dat je kwaad werd :wink: .... (ik ben inderdaad niet zo handig met quoten..)

We zitten ook allebei op 1 lijn. Alleen voor mijn gevoel wordt hier de suggestie gewekt dat je met de originele lambda(schakel!)sensor kunt controleren of je mengsel correct is. En dat is dus maar ten dele waar. Je weet dat je b.v. rijk bent, maar niet hoe rijk en of dit voldoende is (je kunt er zo 20% naast zitten).

Anyway, als ik het zo bekijk voor ons een onzinnige discussie, want we weten allebei heel goed waar het over gaat.

SpeekTuning
Geregistreerd lid

Bericht door SpeekTuning » di 26 dec, 2006 16:10

Koert schreef:
SpeekTuning schreef:En je hebt niet goed ge-quote. Je hebt een gedeelte van iemand anders erbij gezet zodat het lijkt alsof dit door mij geschreven is. :D
Sorry, ik wist niet dat je kwaad werd :wink: .... (ik ben inderdaad niet zo handig met quoten..)

We zitten ook allebei op 1 lijn. Alleen voor mijn gevoel wordt hier de suggestie gewekt dat je met de originele lambda(schakel!)sensor kunt controleren of je mengsel correct is. En dat is dus maar ten dele waar. Je weet dat je b.v. rijk bent, maar niet hoe rijk en of dit voldoende is (je kunt er zo 20% naast zitten).

Anyway, als ik het zo bekijk voor ons een onzinnige discussie, want we weten allebei heel goed waar het over gaat.
klopt helemaal....... En dat had ik in een ander topic al een keertje uitgelegd en onderbouwd met grafiekjes e.d. .... dus inderdaad 1 lijn en niet kwaad hoor!

Fijne Kerst verder! :wink:

Koert
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Koert » di 26 dec, 2006 16:15

SpeekTuning schreef:
Koert schreef:

klopt helemaal....... En dat had ik in een ander topic al een keertje uitgelegd en onderbouwd met grafiekjes e.d. .... dus inderdaad 1 lijn en niet kwaad hoor!

Fijne Kerst verder! :wink:
Dat topic heb ik kennelijk gemist. Jij en alle andere forummers ook een fijne kerst en een goede jaarwisseling!

Cheungy
Geregistreerd lid

Bericht door Cheungy » wo 27 dec, 2006 18:53

Weer een Update....

Me Saab is er mee gekapt...:cry: op de snelweg A73
Eerste Kerst dag opgehaald met ambulance... en op werk gezet...
Nu nog tijd maken om tebekijken wat het is denk zelf gat in de zuiger

maar we zullen zien... :?

Groetjes Cheungy

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » wo 27 dec, 2006 19:14

Oei sterkte, gezien de verhalen over te weinig brandstof, te weinig brandstof is uiteindelijk een te arm mengsel en dat kan inderdaad zeer grote schade's veroorzaken. Heb eens een Guzzi blok gezien met een ietsiepietsie te arm mengsel en totaal verkeerde synchronisatie tussen de carbs en daar word je niet vrolijk van.

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » wo 27 dec, 2006 19:38

Conclusie: volgende keer toch maar een A/F-meter monteren...

Cheungy
Geregistreerd lid

Bericht door Cheungy » wo 27 dec, 2006 20:56

bedankt..

waar zijn die tekoop

bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » za 30 dec, 2006 1:30

Succes morgen met het sleutelen, ik zal voor je duimen.

Gtr,
Bram

Cheungy
Geregistreerd lid

Bericht door Cheungy » do 04 jan, 2007 19:33

Ja Bedankt Bram...

A.s Zaterdag het blok compleet eruit vissen en de schade beter bekijken

Maar nu ff wat foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het Blok
Afbeelding
Afbeelding

Cilinder 1
Afbeelding
Cilinder 2
Afbeelding
Cilinder 3
Afbeelding
Cilinder 3 schade aan wand
Afbeelding

De kop is ook geraakt
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » do 04 jan, 2007 19:57

Oeh, dat ziet er niet zo mooi uit! Erg zonde.

Overigens, wel leuk dat je deze fotootjes even laat zien. :thumbup:

bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » do 04 jan, 2007 20:38

auw, ziet er goed uit.
Ik ben zaterdagochtend ook nog even bij Gol. hoelaat ben je er?

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » do 04 jan, 2007 20:40

blok is niet origineel toch? want een '89-er is altijd een twee-liter en als ik je kenteken invul staat ook dat het een 2.0 T16 is...

hoe is het nou gekomen dattie kapot is? zonde, sterkte man! :(

davidjoost

P.S. Ik heb zelf ook een 9000 CD van 1990 met 2.0 T16 zonder katalysator (175pk dus), in dezelfde kleur!! 8) Dus mocht je auto in onderdelen uit mekaar gaan.... :oops: Maar ik hoop voor je dattie nog te repareren is!! :)

bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » do 04 jan, 2007 20:42

cheungy maakt het blok weer als nieuw.
als ik het niet vergeet neem ik zaterdag voor je wel een pak koeken mee. Welke smaak wil meneer hebben?

Gtr,
Bram

Cheungy
Geregistreerd lid

Bericht door Cheungy » do 04 jan, 2007 22:17

Bram: Haha Ik denk dat ik geen eens tijd heb om koekjes te eten 8), Maar ben er zo vroeg mogelijk natuurlijk.

davidjoost: Het klopt origineel zat er een 2 litet turbo in...maar de vorige eigennaar vond het sloom gaan en wou meer.
De auto wou hij behouden..... zo doende dit blok erin nu

het is simpel hij heeft een te arme mengsel gehad en daar door gaan pingelen...

maar hij valt te repareren hoor haha :D

Plaats reactie