Tuning en katalysator

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
seep
Geregistreerd lid

Bericht door seep » zo 12 nov, 2006 20:34

daar zit em de kneep: zelf moet ik er nog aan want: de nieuwe koni dient in de oude demper geplaatst te worden. Ofwel: oude demper openzagen + gat in onderzijde. Vloeistof eruit, zuiger eruit. Koni erin, schijn te moeten passen. Borgen met schroef aan onderzijde, veer er weer op enonder de auto. Klinkt makkelijker dan het is, vooral als er iets vastzit....

DaanS
Geregistreerd lid

Bericht door DaanS » zo 12 nov, 2006 22:49

Klinkt makkelijker dan het is... voor mij klinkt het niet makkelijk hoor. Ik moet alles laten doen, heb wel veel interesse in techniek en weet ook ongeveer hoe alles werkt maar het in elkaar zetten heb ik nog nooit geprobeerd/gedurfd.

In ieder geval klinkt het alsof ik meteen ook maar nieuwe veren erbij zal moeten doen. Voel er weinig voor om mijn originele veren te laten zagen om ze er vervolgens weer onder te zetten, dat kan niet goed zijn.

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » zo 12 nov, 2006 22:50

Bovenstaande is enkel van toepassing bij de 9000. Koni schokdempers monteren zonder de dempers te veranderen is geen enkel probleem.

seep
Geregistreerd lid

Bericht door seep » ma 13 nov, 2006 10:52

Sorry, even eroverheengelezen dat je een 9-3 hebt. Nieuwe koni's hebben daarbij de schotels wel op de demper zitten. Hierdoor kunnen de veren overgezet worden. Vervanging wordt daarmee veel makkelijker.... (ofwel het gaat sneller en dus minder kosten als je het laat doen)

DaanS
Geregistreerd lid

Bericht door DaanS » ma 13 nov, 2006 20:06

Yup, ben al druk aan het mailen met sander van Speektuning.

Plaats reactie