voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
-
taaffert
- Geregistreerd lid
Bericht
door taaffert » ma 16 okt, 2006 13:59
Red Arrow schreef:Maar voor 1 Forge kun je hoeveel standaard dumpvalvjes kopen?
Ik denk dat je dan nog wel even door kan met standaard hoor.
Inderdaad, maar geluidje is mooi, plus kwaliteit wat beter.
Wat ik nu wel heb door het open luchtfilter dat je 'm redelijk hoort, maar niet stoer, hoop dat dat zometeen echt een harder geluid is en dat ik dan mijn originele kuchtfilter terug kan plaatsen.
@Brinky, gooi je er dan meteen ook een nieuwe downpipe onder?
-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid
Bericht
door SpeekTuning » ma 16 okt, 2006 14:00
brinky schreef:Nog niet, maar binnenkort wel.

wel eerst verdienen he!

-
ppcs
- Geregistreerd lid
Bericht
door ppcs » ma 16 okt, 2006 15:49
Kweenie of dat ding past hoor. De standaard recirculation valve past er maar net tussen bij mij. Echt pielen en dan zit de valve nog bijna tegen het blok aan vooraan. Dus kijk ff goed of je de ruimte er wel voor hebt.
-
brinky
- Donateur

Bericht
door brinky » ma 16 okt, 2006 15:57
Het mooiste is om dat zo te monteren:
(Foto ff geleend van Tijn/Doktorevil)
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
Bericht
door JanWessel » ma 16 okt, 2006 16:24
Dat snap ik toch niet helemaal... ik zie daar toch duidelijk een Lucas-LMM zitten en dat gaat toch niet lekker samen met een atmosferische BOV?
-
(R)ed
- Lid van verdienste
Bericht
door (R)ed » ma 16 okt, 2006 16:34
Klopt dat was dan ook tijn zijn grote klacht over deze setup

-
ppcs
- Geregistreerd lid
Bericht
door ppcs » ma 16 okt, 2006 16:56
En de valve moet voor het beste resultaat zo dicht mogelijk bij de turbo zitten dacht ik
-
(R)ed
- Lid van verdienste
Bericht
door (R)ed » ma 16 okt, 2006 16:57
Dat is niet echt van belang hoor.
-
taaffert
- Geregistreerd lid
Bericht
door taaffert » ma 16 okt, 2006 17:12
Oow, weet iemand de maten van de BOV?
De nieuw te monteren dan zeg maar, die er nu inzit kan ik wel opmeten.
-
brinky
- Donateur

Bericht
door brinky » ma 16 okt, 2006 17:20
ppcs schreef:En de valve moet voor het beste resultaat zo dicht mogelijk bij de turbo zitten dacht ik
k dacht juist zo dicht mogelijk bij de gasklep! (Hier is al redelijk wat over geschreven.)
-
93-SS-ARC
- Geregistreerd lid
Bericht
door 93-SS-ARC » ma 16 okt, 2006 19:15
brinky schreef:ppcs schreef:En de valve moet voor het beste resultaat zo dicht mogelijk bij de turbo zitten dacht ik
k dacht juist zo dicht mogelijk bij de gasklep! (Hier is al redelijk wat over geschreven.)
Dit ben ik geheel met je eens (en wil nu ook wel eens weten waar precies

)
-
RoccoH
- Donateur (5x)

Bericht
door RoccoH » ma 16 okt, 2006 23:34
volgens mij recirc zo dicht mogelijk bij de turbo en bov zo dicht mogelijk bij het inlaatspruitstuk
-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid
Bericht
door SpeekTuning » ma 16 okt, 2006 23:41
RoccoH schreef:volgens mij recirc zo dicht mogelijk bij de turbo en bov zo dicht mogelijk bij het inlaatspruitstuk
Volgens mij is het belangrijkste dat zo'n kleppie erop zit. Waar deze zit, dichterbij de turbo of gasklep, is voor onze boten niet van belang! Kies gewoon een mooie en makkelijke plek uit om deze te kunnen monteren.
-
taaffert
- Geregistreerd lid
Bericht
door taaffert » di 17 okt, 2006 8:36
taaffert schreef:Oow, weet iemand de maten van de BOV?
De nieuw te monteren dan zeg maar, die er nu inzit kan ik wel opmeten.
speektuning schreef:Volgens mij is het belangrijkste dat zo'n kleppie erop zit. Waar deze zit, dichterbij de turbo of gasklep, is voor onze boten niet van belang! Kies gewoon een mooie en makkelijke plek uit om deze te kunnen monteren.
Kun jij hier antwoord op geven Speek? Of weet je zeker dat het op die plek past?
-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid
Bericht
door SpeekTuning » di 17 okt, 2006 9:03
taaffert schreef:taaffert schreef:Oow, weet iemand de maten van de BOV?
De nieuw te monteren dan zeg maar, die er nu inzit kan ik wel opmeten.
speektuning schreef:Volgens mij is het belangrijkste dat zo'n kleppie erop zit. Waar deze zit, dichterbij de turbo of gasklep, is voor onze boten niet van belang! Kies gewoon een mooie en makkelijke plek uit om deze te kunnen monteren.
Kun jij hier antwoord op geven Speek? Of weet je zeker dat het op die plek past?
De in- en uitgang van de klep heeft dezelfde afmeting, maar zoals ik al eerder zei is de klep zelf nogal wat groter en weet ik niet of deze op dezelfde plek past.
Je kunt de klep toch vrij eenvoudig op een andere plek zetten?