Automaat: dan ben je precies binnen de marges van de hardware.
Kun je geen andere garage vinden die iets gerichter te werk gaat qua olielekken en roest oplossen?
is al duidelijk waar je lekkage vandan komt?
Discussie: Saab Aero moet je niet Chip tunen!!!
-
Christiaan94
- Donateur

Re: Discussie: Saab Aero moet je niet Chip tunen!!!
5000,- om een motorlekkage op te lossen? Jij moet snel op zoek naar een andere garage!
-
wackywim
- Geregistreerd lid
Zie wat er staat bij woonplaats..... alles is daar zo'n beetje onbetaalbaar geworden nadat de CHF niet meer gekoppeld was aan de EUR. En daar komt bij dat de keuringseisen een stuk hoger zijn als hier in NL waar een APK een minimale veiligheidseis is.
-
forkys
- Geregistreerd lid
Zwitserland is een stuk duurder. Arbeidsloon bijna 2x zo hoog. Maar mijn Saab garage (eenmanszaak, man met > 40 jaar Saab ervaring) adviseert dan ook: 'als je het wilt laten repareren doe het dan in NL dat scheelt waarschijnlijk bijna 50%". Dat is dus een prima en eerlijk advies en ik ben zeer blij met deze man. Hij zegt ook dat je je moet afvragen of je 7000 € wilt investeren in een auto die nul inruilwaarde heeft en waarvan het natuurlijk onzeker is wat er na deze reparatie nog allemaal volgt. Of dit geld in een nieuwe auto. Is een keus. Al met al een prima garage!Christiaan94 schreef:5000,- om een motorlekkage op te lossen? Jij moet snel op zoek naar een andere garage!
-
Furbey
- Geregistreerd lid
Begin dit jaar zelfde probleem met mijn Saab 9-5 Aero Estate, wél Maptun stage 1: zuiger/klep (?) afgebroken en dwars door de motor en carterpan geklapt. Einde oefening totdat er een tweedehands idem blok in is gezet (met 145K ipv 280K kmAlex B schreef:Ook zonder tuning kan je blok in de soep draaien. Mijn vorig jaar aangeschafte Aero heeft ook een nieuw blok uit de faillissementsboedel omdat er bij krap 250.000km in het oude een zuiger was ontploft.
Alex
-
Christiaan94
- Donateur

Dat verklaart het een en ander! Zwitserland is inderdaad een duur lang geworden, al staat daar een hoog minimumloon tegenover. Succes!
-
Pleeboy
- Geregistreerd lid
Ik denk dat dit wel voor elke saab geldt: wat wil je er zelf aan geven? Wil je nu 5000 € investeren en het risico lopen dat er morgen iemand op jouw auto knalt en je dat bedrag in het slechtste geval kwijt bent, maar in het beste geval weer een paar jaar heerlijk rond rijdt, of stap je over naar een "groene" moderne diesel voor 40.000 van die eerder genoemde ondingen die sneller weglopen dan dat je ze bijeen kan krabben?