Knocks op 1 cilinder
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Re: Knocks op 1 cilinder
Nou ja, achteraf gezien eigenlijk niet dus. Er zat wel wat vreemds in de ingnition map op de plek. Dus dat heb ik ook bijgsteld. Misschien was het dat, misschien was het toch de bougies, en misschien geen van beide.
Maar goed, ik begrijp dat ik ook wat aan de gap kan/moet doen misschien? Maar ik dacht dat dat uist tegen misfires was, en die vallen heel erg mee (meestal alleen bij gas los, en dat is redelijk normaal)
Maar goed, ik begrijp dat ik ook wat aan de gap kan/moet doen misschien? Maar ik dacht dat dat uist tegen misfires was, en die vallen heel erg mee (meestal alleen bij gas los, en dat is redelijk normaal)
-
evo
- Donateur (2x)

Dan zal dat om een een of andere reden een slechte broeder zijn... (of misschien is het wel een hele goede...)
Gedetecteerde knocks zijn in mijn ervaring niet de DI of de bougies. DIe zie je eerder bij Mifi's
Ik denk dan eerder aan een minder wordende injector. Je zou cilinder 1 een procent of 2 rijker kunnen zetten, of in dat gebied net een tikkie ontsteking terug kunnen nemen.
Gedetecteerde knocks zijn in mijn ervaring niet de DI of de bougies. DIe zie je eerder bij Mifi's
Ik denk dan eerder aan een minder wordende injector. Je zou cilinder 1 een procent of 2 rijker kunnen zetten, of in dat gebied net een tikkie ontsteking terug kunnen nemen.
-
evo
- Donateur (2x)

Waarom vind je dat raar?ReinO schreef:Idd juist op die ene plek. Is toch raar?
-
ReinO
- Donateur (2x)

ik ging er van uit dat knocks in een breder gebied zouden voorkomen en dan met name bij hogere toerentallen, niet dus.
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Sinds de nieuwe bougies en de kleine software aanpassing niet veel knocks meer.
Zowel op LPG en benzine gisteren behoorlijke WOT runs gemaakt en de teller blijft op
knk1 4
knk2 2
knk3 6
knk4 2
Volgens mij redelijk normaal te verwachten.
Wie heeft er 0 knocks?
Zowel op LPG en benzine gisteren behoorlijke WOT runs gemaakt en de teller blijft op
knk1 4
knk2 2
knk3 6
knk4 2
Volgens mij redelijk normaal te verwachten.
Wie heeft er 0 knocks?
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Dacht/hoopte ik al. Bedankt!G-ice schreef:niemand
-
millerman
- Donateur (3x)

Als je 0 knocks hebt, haal je niet uit je blok wat er in zit 
-
millerman
- Donateur (3x)

Je wil tegen de grens aanschuren, liever 1 knock dan helemaal 0. Weet je tenminste zeker dat je er lekker dicht tegen aan zit 
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Vandaag zijn nieuwe knocks weggebleven, maar heb alleen rustig gereden in non-sport mode (dus de max 800 mg/c instelling) en op gas.
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Nee ik denk dat mijn inspuiting iets te hoog stond. Het rare was dat het in het begin van die instelling helemaal niet gebeurde, vandaar dat ik het zo gelaten had dus, misschien was het een combinatie van de twee .......
-
evo
- Donateur (2x)

Hoe bedoel je inspuiting te hoog? Je reed toch closed-loop.