Maak eens een filmpje als je de kans krijgt ben benieuwd hoe dat eruit ziet
v-max
-
JWF_Peters
- Geregistreerd lid
Re: v-max
Gaat mij erom dat mensen van alles claimen maar niks bewijzen en dat hoeft ook niet maar blaas dan niet zo hoog van de toren altijd. Nogmaals ik vind het verder niet zo belangrijk allemaal maar als je wat roept wil ik het zien ook 
En reageer er niet op aub als je je aangesproken voelt je= in het algemeen)
Want ik weet je reactie al
En reageer er niet op aub als je je aangesproken voelt je= in het algemeen)
Want ik weet je reactie al
-
Orphy
- Donateur (5x)

Ik heb natuurlijk al veel verhalen gehoord maar die kijken een beetje op de verhalen dit ik altijd heb na mijn visvakantie. Uiteraard alleen verteld aan hen die niet mee waren
M.a.w. Hoe snel kunnen onze saabs maximaal in de praktijk?
De intentie van deze tekst in de opening van dit topic was eigenlijk om dit soort discussies te voorkomen.
What was I thinking....
De intentie van deze tekst in de opening van dit topic was eigenlijk om dit soort discussies te voorkomen.
What was I thinking....
-
baas 2.3
- Geregistreerd lid
viewtopic.php?f=22&t=101376&p=1297168&h ... s#p1297168
beetje een verhaal aan het worden van die langste heeft.
dik 270 is goed mogelijk in ieder geval.
wat voor een turbo heeft Tanisha dan?
gr swen
beetje een verhaal aan het worden van die langste heeft.
dik 270 is goed mogelijk in ieder geval.
wat voor een turbo heeft Tanisha dan?
gr swen
-
JWF_Peters
- Geregistreerd lid
Antwoord staat er in ieder geval al. In de praktijk met onze ''normale'' tunes (max stage 3) denk ik dat bij de meeste bij 240 (GPS) de puf er wel uit is en je deuren verlaten de auto bijna en mijn achteruitwisser ging er ook vandoor en de strip langs het vooraam was verdwenen oftewel je auto valt dan blijkbaar uit elkaar.Orphy schreef:Ik heb natuurlijk al veel verhalen gehoord maar die kijken een beetje op de verhalen dit ik altijd heb na mijn visvakantie. Uiteraard alleen verteld aan hen die niet mee waren![]()
What was I thinking....
Stage 1 haalt dat ook wel denk ik misschien een fractie langzamer) Ik heb het wel over GPS snelheden. Heb ook wel eens een stage 1 over 260 gehoord maar hoe ze dat doen..... grote wielen ofzo dikke afwijkingen? Geen idee...... ook een deel sterke verhalen hier en daar!
Ik heb het vele malen geprobeerd. Tot 220 gaat het redelijk vlot maar daarna heb je wel veel ruimte nodig. De weerstand van de auto is gewoon erg groot. Heb 1 keer 280 gereden met een Z4 M Coupe en daar merk je dan weer niet zoveel van de weerstand zowel kwa lawaai wegligging als naja gewoon alles, rij ie redelijk op zijn sloffen heen. Terwijl die motor niet zo gek veel sterker is als sommige mensen hier hebben. De Saab is gewoon niet zon gestroomlijnde aal denk ik
Op de rollenbank zoals ik zei zijn we tot 270 gegaan dan heb je wel de wegweerstand in principe maar niet die van de wind natuurlijk. Er was nog aardig wat ruimte over dus de bak loopt tot oneindig lijkt het wel haha denk 290 ofzo.
Tanisha trekt bij 250 nog net zo hard weg als bij de 120 dus die haalt 290 wel
De echt extreme tunes zullen wel goed doorlopen zoals 260/270 maar Saabs blijven volgens mij een beetje spannend op die snelheden dus neem het niemand kwalijk om het niet te proberen
Heeft van mijn kant trouwens niks met lange piemels te maken. Vind gewoon dat als je wat claimt het ook enigszins moet bewijzen (als je er zo schreeuwerig over doet tenminste) Zelfde als vermogens, cijfers roepen en met name stoer mee doen maar niet even laten testen....... hou gewoon van feiten...... niet van fabels
Verder raad ik iedereen aan om je vooral niet gek te laten maken door dit soort topics met alle gevolgen van dien. Zorg gewoon dat je remmen en onderstel enigszins voor elkaar zijn voordat je je getunde Saab zo hard gaat laten rijden. Want zoals gezegd iets een bochtje en dan hard moeten remmen is echt not done met die Saabs. Recht stuk en anders van het gas af is mijn advies! Geloof me die remmen zijn waardeloos als je van 240 naar 110 wil remmen....... ik had alles nieuw maar ze hadden er wel moeite mee. Ik verloor namelijk onderdelen dus wou even snel de weg af voordat ik niks meer over had. Zosls je kan zien en horen in het filmpje hebben ze het daar al moeilijk mee
-
Evoman
- Geregistreerd lid
v-max
Alsof je harder dan 250 zou willen in een oudere Saab. In een 900 / 9-3 is 250 echt wel hard hoor. In een 9-5 of nieuwere 9-3 zal dit wat lekkerder aanvoelen. Ik hou van doorrijden en ook wel van hard rijden. Boven de 230 voelt een 900/9-3 gewoon niet meer stabiel en solide aan. Geen gevoel meer in het stuur en een neus omhoog komt.
Bij mij was bij 255 op de teller en 243 op de Navi de koek wel op. Met mijn nieuwe turbo zit er op zeker meer in, maar ik ga het niet proberen. Als ik hard wil, doe ik dit wel in een auto die daar echt voor gemaakt is.
Bij mij was bij 255 op de teller en 243 op de Navi de koek wel op. Met mijn nieuwe turbo zit er op zeker meer in, maar ik ga het niet proberen. Als ik hard wil, doe ik dit wel in een auto die daar echt voor gemaakt is.
-
Evoman
- Geregistreerd lid
Daar veranderen nieuwe dempers en veren weinig aan. Het hele concept 9-3 is niet ontworpen om boven de 250 te gaan. Ik heb een vrij strakke Aero met zo goed als alles nieuw of in nieuwstaat. Boven de 200 voelt de auto gewoon niet solide aan.johnb52 schreef:Ik reed gisteravond terug naar huis, maar boven de 200 voelde het niet meer fijn aan dus maar snel van t gas...
Ja, was op de A58, maar zonder andere weggebruikers.
Tijd om nieuwe dempers en veren er op te zetten...
Rubbers komen wel een andere keer.
Dan kun je gewoon beter investeren in een auto die gemaakt is en ontwikkeld is als Autobahn stormer. En ja, dit kan ook een Saab zijn.
-
maikel2.0t
- Geregistreerd lid
Denpers en veren helpen niet
haha
Ik zou bij jou aero in dit geval als je vaak zo rijd set bilstein B8 met eibach veren aanbevelen praat je weer anders
maakt egt een hoop verschil zegmaar....
Ik zou bij jou aero in dit geval als je vaak zo rijd set bilstein B8 met eibach veren aanbevelen praat je weer anders
Evoman schreef:Daar veranderen nieuwe dempers en veren weinig aan. Het hele concept 9-3 is niet ontworpen om boven de 250 te gaan. Ik heb een vrij strakke Aero met zo goed als alles nieuw of in nieuwstaat. Boven de 200 voelt de auto gewoon niet solide aan.johnb52 schreef:Ik reed gisteravond terug naar huis, maar boven de 200 voelde het niet meer fijn aan dus maar snel van t gas...
Ja, was op de A58, maar zonder andere weggebruikers.
Tijd om nieuwe dempers en veren er op te zetten...
Rubbers komen wel een andere keer.
Dan kun je gewoon beter investeren in een auto die gemaakt is en ontwikkeld is als Autobahn stormer. En ja, dit kan ook een Saab zijn.
-
Evoman
- Geregistreerd lid
v-max
Ieder zijn mening. Je kunt je complete spaarpot stukslaan op nieuwe dempers en veren. Een rijdersauto zal een 9-3OG nooit worden. Rechtuit? Wellicht. In bochten? Hopeloos.
Begrijp me niet verkeerd. Ik hou van de 9-3 OG, daarom heb ik er 1,5. Maar als je vindt dat een 9-3 een super strak sturende auto is? Daar veranderen upgrades als 6 point braces en steering braces geen moer aan. Alleen al het feit dat de auto dit nodig heeft zegt het eigenlijk allemaal....
Ik zal nog even verder gaan. In een oude Safrane die nota bene ouder is dan mijn Aero durf ik met 240 nog wel even een sigaret op te steken. No way dat ik dit met mijn Saabs durf. Dan heb je alle concentratie nodig de auto de juiste kant uit te laten gaan. Dat was mijn punt....
Begrijp me niet verkeerd. Ik hou van de 9-3 OG, daarom heb ik er 1,5. Maar als je vindt dat een 9-3 een super strak sturende auto is? Daar veranderen upgrades als 6 point braces en steering braces geen moer aan. Alleen al het feit dat de auto dit nodig heeft zegt het eigenlijk allemaal....
Ik zal nog even verder gaan. In een oude Safrane die nota bene ouder is dan mijn Aero durf ik met 240 nog wel even een sigaret op te steken. No way dat ik dit met mijn Saabs durf. Dan heb je alle concentratie nodig de auto de juiste kant uit te laten gaan. Dat was mijn punt....
-
JWF_Peters
- Geregistreerd lid
Haha 1,5
Met Evoman eens,
Heb nu Koni Geel en verlaging je kan zeker een klap harder maar de besturing blijft gewoon vaag en volgens mij valt daar weinig aan te doen verder is gewoon het stuurhuis etc. gewoon zoals de auto is zeg maar. Ja kan harder door de bochten en over rotondes maar een 9-3 van na 2003 bijvoorbeeld licht nog steeds beter op de weg al helemaal met andere dempers etc.
Standaard is het boven de 200 idd wat zweverig wat wegligging betreft. Met de Konis is dit wel verbeterd maar er moet idd niet echt een bocht inzitten want dan is het alweer net zo spannend, in rechte lijn wordt de welging wel dramatisch verbeterd met de Koni's tot 240 rechtuit voelt echt wel stabiel dan ZOLANG je niet hoeft te sturen en er niet te heftige bultjes inzitten
En wat Mike zegt HANDJES aan het stuur! 9-5 zal misschien wel iets beter zijn verwacht ik maar daar heb ik geen ervaring mee maar ook die zijn zwaar en ''oud'' aan het worden natuurlijk
Met de Z4 met 280 kon ik gerust mijn hand van het stuur halen als ik dat zou willen was nog behoorlijk rustig van binnen en in de handjes!
Oooit eens een discussie gehad met een zweverig persoon die dacht/denkt dat zijn 9-3 met al die ''super'' mods een BMW M3 kan voorblijven zelfs in de bochten...... nou heb beide gereden zowel hard als zacht circuit en geen circuit maar een M3 beat je niet met een Saab, en dan heb ik het niet over pure power sprietjes! We zijn een beetje de Zweedse Amerikaanse Muscle Cars
We moeten accepteren dat hoeveel we ook doen het gewoon een beetje zweverige boot hebben. (wil je er mee normaal over de weg blijven rijden) de circuit racer hier zal al beter zijn al hangt dat ding ook nog genoeg door in de bochten ondanks zijn dieet
Overigens laten we het maar scharen onder een mening want alle die hard Saab fans zullen het er niet mee eens zijn
En ja ik ben dol op mijn 9-3 maar heb niet de illusie dat het ooit een echte racer zal worden zonder dat het echt uit de klauwen loopt en er niemand meer achterin kan zitten etc
Is ook niet de reden dat ik een Saab rij. Ze zijn mooi, ze rijden heerlijk ondanks de leeftijd, zijn onbeschoft snel als je dat een keer wil en ze voelen nog als echte oldschool Turbo's! Gewoon een heerlijke GT auto! 
Met Evoman eens,
Heb nu Koni Geel en verlaging je kan zeker een klap harder maar de besturing blijft gewoon vaag en volgens mij valt daar weinig aan te doen verder is gewoon het stuurhuis etc. gewoon zoals de auto is zeg maar. Ja kan harder door de bochten en over rotondes maar een 9-3 van na 2003 bijvoorbeeld licht nog steeds beter op de weg al helemaal met andere dempers etc.
Standaard is het boven de 200 idd wat zweverig wat wegligging betreft. Met de Konis is dit wel verbeterd maar er moet idd niet echt een bocht inzitten want dan is het alweer net zo spannend, in rechte lijn wordt de welging wel dramatisch verbeterd met de Koni's tot 240 rechtuit voelt echt wel stabiel dan ZOLANG je niet hoeft te sturen en er niet te heftige bultjes inzitten
Oooit eens een discussie gehad met een zweverig persoon die dacht/denkt dat zijn 9-3 met al die ''super'' mods een BMW M3 kan voorblijven zelfs in de bochten...... nou heb beide gereden zowel hard als zacht circuit en geen circuit maar een M3 beat je niet met een Saab, en dan heb ik het niet over pure power sprietjes! We zijn een beetje de Zweedse Amerikaanse Muscle Cars
We moeten accepteren dat hoeveel we ook doen het gewoon een beetje zweverige boot hebben. (wil je er mee normaal over de weg blijven rijden) de circuit racer hier zal al beter zijn al hangt dat ding ook nog genoeg door in de bochten ondanks zijn dieet
Overigens laten we het maar scharen onder een mening want alle die hard Saab fans zullen het er niet mee eens zijn
En ja ik ben dol op mijn 9-3 maar heb niet de illusie dat het ooit een echte racer zal worden zonder dat het echt uit de klauwen loopt en er niemand meer achterin kan zitten etc