baas 2.3 schreef:opspannen gaat makkelijk , je moet alleen eerst een naaf maken, om het vliegwiel op vast te bouten.
heb dit vaker gedaan voor opeltjes in de zandcross. en met hardmetalen beitels gaat het prima op de draaibank.
maar voor een daily zou ik het niet aanraden. dikkere turbo IC injectors en software geeft een veel beter resultaat naar mijn mening.
en stukken minder zenuwachtig.
gr swen
Jij hebt het over opel vliegwielen, ik heb bij mijn vectra 2.0 16V met coscast en dis een lichter vliegwiel, Mtech, gemonteerd. Daarna inderdaad een nerveus geheel geworden, reed wel fijn maar daar hield het dus niet mee op, andere verstuivers, rode verstuivers van Saab, sfi vervangen, versterkte oliepomp etc.
Heb er toch vrij veel voor moeten investeren na het vervangen van het vliegwiel, maarja, nu je toch bezig bent

. Ik heb hem nu te koop staan en niemand wil hem, zit nu achter een mooie manta aan en gaat de hele boel over, een fake 400

maken.
Met andere woorden, ik ben het helemaal met jouw eens, voordat je een lichter vliegwiel monteerd, denk na over de financiele consequencies........