Licht vliegwiel

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Licht vliegwiel

Bericht door werli » do 09 jan, 2014 21:21

heey
ik heb vroeger op de rally cross rond gereden met een lichter vliegwiel wel te verstaan met een ander merk dan saab
het gaspedaal word er serieus zenuwachtig van de motor schiet vliegensvlug in de toeren
een vliegwiel dat 7 kg woog werd naar 4 kg gebracht
ik heb het saab vliegwiel al eens zitten te bekijken ,daar valt wel iets af te halen :)
let wel weinig bankwerkers zullen je niet graag zien komen ,het is been hard staal en moeilijk in te spannen op de draaibank (misschien op te lossen met een stuk van een oude krukas )
ik ben dus pro
mvg werner

something2say
Donateur
Donateur

Bericht door something2say » do 09 jan, 2014 22:07

Bij abbott kun je ze kant en klaar kopen ;-) misschien toch het proberen waard? Zal er eens een nachtje over slapen...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door werli » do 09 jan, 2014 22:55

249 pond ex verzenden pff
toch de moeite eens rond te kijken en bekijk de foto's eens en dan terug een origineel vliegwiel ,daar kan je al diverse verschillen zien
mvg w

baas 2.3
Geregistreerd lid

Bericht door baas 2.3 » vr 10 jan, 2014 15:16

opspannen gaat makkelijk , je moet alleen eerst een naaf maken, om het vliegwiel op vast te bouten.
heb dit vaker gedaan voor opeltjes in de zandcross. en met hardmetalen beitels gaat het prima op de draaibank.

maar voor een daily zou ik het niet aanraden. dikkere turbo IC injectors en software geeft een veel beter resultaat naar mijn mening.
en stukken minder zenuwachtig.

gr swen

Protector
Geregistreerd lid

Bericht door Protector » zo 12 jan, 2014 20:24

baas 2.3 schreef:opspannen gaat makkelijk , je moet alleen eerst een naaf maken, om het vliegwiel op vast te bouten.
heb dit vaker gedaan voor opeltjes in de zandcross. en met hardmetalen beitels gaat het prima op de draaibank.

maar voor een daily zou ik het niet aanraden. dikkere turbo IC injectors en software geeft een veel beter resultaat naar mijn mening.
en stukken minder zenuwachtig.

gr swen

Jij hebt het over opel vliegwielen, ik heb bij mijn vectra 2.0 16V met coscast en dis een lichter vliegwiel, Mtech, gemonteerd. Daarna inderdaad een nerveus geheel geworden, reed wel fijn maar daar hield het dus niet mee op, andere verstuivers, rode verstuivers van Saab, sfi vervangen, versterkte oliepomp etc.
Heb er toch vrij veel voor moeten investeren na het vervangen van het vliegwiel, maarja, nu je toch bezig bent :-) . Ik heb hem nu te koop staan en niemand wil hem, zit nu achter een mooie manta aan en gaat de hele boel over, een fake 400 :-) maken.
Met andere woorden, ik ben het helemaal met jouw eens, voordat je een lichter vliegwiel monteerd, denk na over de financiele consequencies........

something2say
Donateur
Donateur

Bericht door something2say » vr 28 feb, 2014 15:54

Stoute schoenen aangetrokken en vliegwiel bij abbott besteld ;-) hopelijk komt mijn vrouw er straks nog mee weg bij het stoplicht haha

Verstuurd vanaf mijn GT-I9100 met Tapatalk

something2say
Donateur
Donateur

Bericht door something2say » di 06 mei, 2014 0:48

Afbeelding
Afbeelding
Zo...vliegwiel erop nieuwe koppeling erin ben benieuwd!!

Verstuurd vanaf mijn GT-I9100 met Tapatalk

JWF_Peters
Geregistreerd lid

Bericht door JWF_Peters » di 06 mei, 2014 7:25

We gaan het horen 8)

ashwin1
Geregistreerd lid

Bericht door ashwin1 » di 06 mei, 2014 12:50

mocht het niet de gewenste effect hebben wat je beoogd had kan je altijd nog kijken naar de "AngleLimCal" maps.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » di 06 mei, 2014 18:05

ik heb mijn vliegwiel hier in Lelystad laten afdraaien: ging probleemloos en helemaal supervlak.

het inklemmen ging prima, en voordat het afdraaien begon had de bankwerker hem helemaal vlak gezet: allemaal gemeten uiteraard en niets op het oog.
hij wilde 20 euro voor de klus hebben. metaal liet zich goed afdraaien.
Hij gaf aan eigenlijk niet voor de autohandel / klussers te willen werken ivm slecht betalingsdiscipline maar de vaardigheid zat er daar wel in.

Maar ik ben benieuwd naar de ervaringen van ts

something2say
Donateur
Donateur

Bericht door something2say » do 21 aug, 2014 19:12

Even een update...
Vliegwiel zit er nu een 3000km in en de motor draait prima stationair. Hij klimt een stuk sneller in toeren dan voorheen en het aftoeren gaat ook een stuk makkelijker. Het lijkt erop dat hij bovenin een stuk sneller trekt, maar er zit nu ook een Abbott 3" onder dus kan het niet helemaal vergelijken met de oude setup.
In elk geval heb ik geen spijt van de aanschaf en is hij als daily driver nog prima te gebruiken (zelfs door mijn vrouw).

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » do 21 aug, 2014 19:23

zo te horen een tevreden gebruiker.

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » vr 22 aug, 2014 1:10

Goed nieuws!

evo