Catvervanger 900
-
Caspar
-
Twan
- Geregistreerd lid
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
Nee.aero92 schreef:moet je voor een katvervanger ook je accu verplaatsen.
De kat. zit met twee flenzen in de uitlaat, ter hoogte van de handrem.welke aanpassingen moet je nog meer doen?

Als je de kat er uit wil halen kun je de flensbouten losdraaien, maar die zijn vaak erg verroest, dus dat wordt wegslijpen of afbreken. Als je dan een stuk pijp neemt van dezelfde diameter als de rest van de uitlaat en daar twee flenzen aanlast, kun je dit stuk pijp er zo tussen zetten (met twee pakkingen). Het hitteschild tussen de kat en de vloer is ook vaak weggerot. Ik heb om die reden een stuk glaswol tussen de kat en de vloer gedaan. As je de kat weghaalt, kun je het hitteschild ook weghalen (de kat wordt erg heet).
-
taaffert
- Geregistreerd lid
-
bennie
- Geregistreerd lid
-
Caspar
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
-
taaffert
- Geregistreerd lid
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Bij mij merkte ik niet echt veel verschil in het geluid... ietsjes metaalachtiger/holler geluidtaaffert schreef:Ik weet het, want heb het zelf ook gedaan.aero92 schreef:wil alleen de kat vervangen..zijn er dan veel aanpsiingen die ik moet doen..
produceert de auto meer uitlaatgeluid bij het vervangen van de kat?
Geluid wordt echt super!!
-
taaffert
- Geregistreerd lid
Oow apart, bij mij scheelde het echt veel. Roffelt nu als een beest en ploft hard bij gas loslaten.Vyv schreef:Bij mij merkte ik niet echt veel verschil in het geluid... ietsjes metaalachtiger/holler geluid
Een andere lpt ('93) die ik vaak tegenkom (en ook wel eens in rijd) heeft de kat er nog wel onder, daar is het geluid ook een stuk bedeesder van.
-
Caspar