@AlexJ: Je verhaal over OMP en Eibach is niet helemaal correct. OMP koopt haar veren in en degene die de veren voor OMP maakt, heeft de machines ontwikkeld die ook Eibach gebruikt om haar veren te wikkelen. Het verschil in kwaliteit (of het idee dat het beter is) zit hem in de dikte van de spiraal, progressiviteit, de dynamische en statische belasting. Tijdens het maken van de veer is het daarnaast nog belangrijk om de veer na het wikkelen volledig in geveerd wordt (spiraal tegen spiraal, volledig!) en een aantal seconden (hoe lang) daar gehouden, ook wel afstanzen genoemd. Hoe langer dit afstanzen duurt hoe duurder de veer, Eibach is dus precies daarom duurder dan OMP, maar voor je gevoel ook beter.AlexJ schreef:Hier geen kloenk... en hele oude toplagers.
OMP veren heb ik gehad, 2 weken, en toen vervangen. De set die ik had was in de categorie grote rommel. Wellicht heb je een ander type?
Wat ik wel weet is dat die OMP veren de eerste paar weken 'vormen'. Waar ze de Eibach veren al in de fabriek 'gevormd' hebben (die zakken dus niet meer in).
@Sabriolet: Dat kan ook, maar dat is alleen bij serieus insturen tegelijk met bijvoorbeeld een drempel. Wij hebben onze stuurhuis klem/beugel iets anders ontwikkeld, echter als je kijkt bij de wat extreme gevallen (kwa rijgedrag) dan moet de stang alsnog in een knik gezet worden.