Raar geluidje.

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Powertje
Geregistreerd lid

Re: Raar geluidje.

Bericht door Powertje » zo 03 feb, 2013 19:25

AlexJ schreef:Hier geen kloenk... en hele oude toplagers.
OMP veren heb ik gehad, 2 weken, en toen vervangen. De set die ik had was in de categorie grote rommel. Wellicht heb je een ander type?
Wat ik wel weet is dat die OMP veren de eerste paar weken 'vormen'. Waar ze de Eibach veren al in de fabriek 'gevormd' hebben (die zakken dus niet meer in).
@AlexJ: Je verhaal over OMP en Eibach is niet helemaal correct. OMP koopt haar veren in en degene die de veren voor OMP maakt, heeft de machines ontwikkeld die ook Eibach gebruikt om haar veren te wikkelen. Het verschil in kwaliteit (of het idee dat het beter is) zit hem in de dikte van de spiraal, progressiviteit, de dynamische en statische belasting. Tijdens het maken van de veer is het daarnaast nog belangrijk om de veer na het wikkelen volledig in geveerd wordt (spiraal tegen spiraal, volledig!) en een aantal seconden (hoe lang) daar gehouden, ook wel afstanzen genoemd. Hoe langer dit afstanzen duurt hoe duurder de veer, Eibach is dus precies daarom duurder dan OMP, maar voor je gevoel ook beter.

@Sabriolet: Dat kan ook, maar dat is alleen bij serieus insturen tegelijk met bijvoorbeeld een drempel. Wij hebben onze stuurhuis klem/beugel iets anders ontwikkeld, echter als je kijkt bij de wat extreme gevallen (kwa rijgedrag) dan moet de stang alsnog in een knik gezet worden.

Margreet
Geregistreerd lid

Re: Raar geluidje.

Bericht door Margreet » ma 11 feb, 2013 11:40

Powertje schreef:Wij hebben onze stuurhuis klem/beugel iets anders ontwikkeld, echter als je kijkt bij de wat extreme gevallen (kwa rijgedrag) dan moet de stang alsnog in een knik gezet worden.
Ik snap niet waar je het over hebt Afbeelding

Het geluid (waar ik dus niks vanaf weet ;) ) dat daar bij hoort is geen rammel, is een korte tik die je eigenlijk meer voelt dan hoort. Eenvoudig te controleren want je ziet de sporen wel zitten, eventueel even met een stukje plakband ertussen, dan zie je beschadigingen van delen die elkaar raken gelijk. Heb ik van horen zeggen dus he :-P+

Ik ben echt allergisch voor dat soort geluidjes. Mijn auto is momenteel geheel vrij van rammeltjes, kloenkjes, knerpjes, piepjes en kraakjes vanuit het onderstel, alleen als het flink vriest op de eerste hobbel een klein beetje bijgeluid. Het kan dus wel!

Plaats reactie